Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe pc geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb net mijn nieuwe pc in elkaar gezet, maar hij geeft geen beeld als ik hem aanzet. Ik heb de vga en hdmi van mijn moederbord geprobeerd, en ook de dvi van de videokaart. Hij weigert beeld te geven.
Wanneer ik de pc aanzet, gaan alle lampen en ventilatoren aan, en ook de dvd drive werkt. Ik krijg ook een piep wanneer ik op delete druk om naar het bios te gaan, dus er lijkt wel leven in te zitten.

Hier had ik iemand gevonden met hetzelfde probleem, maar helaas geen reacties: http://forums.tweaktown.c...roblem-no-vga-output.html

Hier zijn de specs van mijn pc:
gallery: WarBanditNL1

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Haal de videokaart er eens helemaal uit en probeer het dan op de poorten van je mobo. Monitor wel op het juiste kanaal staan neem ik aan? bios al eens gereset?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Oke heel erg bedankt zonder videokaart doet hij het, nu ff verder kijken. Wat kan ik nu doen om de videokaart wel te laten werken?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk zelf dat de videokaart kapot is klopt dat?

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Kun je vrij eenvoudig uitproberen door hem even in een willekeurige andere PC te doen. Geeft-ie daar ook geen beeld, dan is-ie waarschijnlijk kapot.
Heb je wel extra gecheckt dat de stroomkabel (voor de videokaart) is aangesloten? Dat vergeet ik ook nog wel eens...

[ Voor 4% gewijzigd door lolcode op 27-09-2012 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ze zijn beide aangesloten want de koelers draaien

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wat voor monitor zit erop aangesloten en via welke interface ?
Niet dat je probleem een dvi naar vga adapter is,...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem op vga in mobo zitten maar met hdmi op mijn tv in videokaart werkte het ook niet.

Verwijderd

hoi,

heb je de primaire videokaart setting in de bios al nagekeken, als dit op het onboard kaart staat ingesteld zul je geen beeld krijgen op een addon kaart totdat je support hebt voor meerdere kaarten. (meestal windows) Het beste kun je de onboard kaart uitschakelen zodra je addon kaart het doet.

Veel succes!

- Aphrodesis

Verwijderd

Topicstarter
lukt dat wel aangezien ik geen beeld krijg als ik mijn videokaart erin heb?

Verwijderd

het kan met de kaart er in of er uit, je moet alleen de aansluiting van het moederbord gebruiken, als je daarna de addon kaart als primaire kaart instelt zal deze het beeld geven.

Mits dat het probleem is natuurlijk :)

- Aphrodesis

edit:

Je moet natuurlijk wel de aansluiting van de addon kaart gebruiken nadat je hem hebt ingesteld ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2012 11:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik zal het vanavond even proberen

Verwijderd

Topicstarter
Oke het is me nu gelukt bedankt voor de reacties!
Pagina: 1