usb ntfs to fat32 emulator/simulator dongle/stick

Pagina: 1
Acties:

• codebeat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 19:14
Hallo,

Net als vandaag loop ik weer tegen het probleem aan dat iemand met een NTFS schijf komt maar dat niet in/ met een autoradio, USB Muziekspeler, Mediaspeler, TV etc kan worden gebruikt/afgespeeld. Dat converteren van NTFS naar FAT32 is riskant en tijdrovend werkje. Zijn genoeg third-party tools die dat kunnen doen.

Bij de specificatie van FAT32 staat dat het schijven aankan van max 2TB. Dus in theorie zou het moeten kunnen dat NTFS on-the-fly kan worden geconverteerd/gesimuleerd naar FAT32. Of is dat echt niet mogelijk?

Toen dacht ik, is er nou niet een dongle die je tussen de usb-aansluiting doet en deze FAT32 faked/emuleert/simuleert van een NTFS-schijf (voor mijn part alleen read-only). Voordelen daarvan zijn wel duidelijk denk ik, dan hoef je geen tijdrovende vertaalslag te doen van NTFS naar FAT32 en kun je het op elk apparaat gebruiken dat FAT32 ondersteund.

Dus schematisch gezien dus zo:

Apparaat USB ingang <-- [USB-male <- NTFS/FAT32 emulator <- USB-Female] <- USB Harde schijf NTFS

Weet iemand of dit uberhaupt kan of weet iemand of dit bestaat en zo ja waar vind ik dat?

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:57
Is een USB stick niet handiger dan dit probleem op te lossen?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Alhoewel je een goed idee hebt en het - denk ik - in theorie wel zou kunnen werken, denk ik dat het niet handig is. Ook zijn NTFS en FAT32 compleet verschillende systemen die compleet niet met elkaar compatibel zijn. Het is dan ook niet voor niets dat een NTFS geformatteerd bestandssysteem meestal niet direct kan booten zonder een extra partitie.

Daarnaast is het omzetten naar FAT32 niet zo'n tijdrovend werkje als je denkt. Gewoon alle contents van de schijf kopiëren naar een host, schijf formatteren naar NTFS en terugplakken. Lijkt me niet veel moeite, alleen kost het wat tijd, maar in de tussentijd kun je gewoon wat anders doen :).

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:09
-edit- dat kan helemaal niet :P.

Kan je radio uberhaupt wel genoeg stroom leveren over de usb poort om de schijf te laten upspinnen.

[ Voor 70% gewijzigd door sjaakwortel op 27-09-2012 20:22 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:52
Dus je wilt een overpriced USB filesystem converter gaan gebruiken (denk aan eurotje of 100 -als het bestaat-) om iets te doen wat uit de autoradio is wegbezuinigd.

Daar weet ik twee oplossingen voor:
1. Gebruik FAT32 of een open source systeem als dat compatibel is .
2. Koop een betere radio

• codebeat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 19:14
@sjaakwortel: Op de meeste harde schijven, zoals die bij mij, zit een voeding aansluiting. Dus dat zou moeten kunnen.

Maar jammer dat het niet bestaat. Gemak dient de mens immers.
Pagina: 1