Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik ben op zoek naar een laptop, maar ik ben helemaal niet thuis in de videokaarten die in laptops zitten. Dus vandaar dat ik het maar hier vraag. Ik wil graag League of Legends op de hoogste specs spelen, het is dus niet zo dat ik een High-End gaming laptop wil die Skyrim op Ultra-niveau aan kan. Daarnaast wil ik de laptop gaan gebruiken op school en om gewoon te kunnen browsen/HD films te kijken. (soms tegelijk)

Ik heb geen bepaalde voorkeur van merken. Ik zat te denken aan deze HP laptop. Maar mijn vraag is of ik hiermee fatsoenlijk een aantal browservensters open kan hebben staan (waaronder uitzendinggemist) en toch nog goed kan browsen zonder dat hij traag wordt.

Mijn budget is ongeveer 500 á 600 euro. Ik ga geen gebruikmaken van kortingsbonnen dus graag alleen laptops die ook echt deze prijs hebben.

Alvast bedankt! _/-\o_

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

En... wat heb je zelf al uitgezocht? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Wacht tot het BTW weekend bij de mediamarkt/BCC, en kijk dan of je deze kunt halen:
pricewatch: Asus R500A-SX061V
Of iets vergelijkbaars.

De HP die je links kan je alvast afstrepen. Er zijn laptops met veel betere specs te krijgen voor dat geld.

Verwijderd

Topicstarter
Maar in die HP zitten 2 videokaarten + 2GB extra werkgeheugen + grotere harde schijf? In welk opzicht is die ASUS beter dan?

Verwijderd

Ah. Ik had niet gezien dat er ook een 7690M in die HP zat. De pricewatch is onvolledig. Houd er wel rekening mee dat de i5 grofweg 2x zo snel is als wat er in de HP zit. Tenzij je genoegen wilt nemen met de CPU performance van 3 jaar terug (mijn P8600 uit eind 2008 is sneller) doe je er goed aan iets te zoeken met een intel processor. Ik vind pricewatch: Acer Travelmate 5760G-2354G50MTSK best redelijk.

Tijdens de BTW weekenden is er meestal wel iets leuks te vinden.

Aan de '2 videokaarten' en '2GB extra werkgeheugen' heb je overigens niet zo veel. Als je echt RAM nodig hebt: voor 6 tientjes heb je 16GB.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 21:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar voor het gamen en de HD-films bekijken, dan kan ik beter een i5 nemen dan een i3 neem ik aan. (i7 zal waarschijnlijk te duur worden?)

Verwijderd

Film kijken kan met elke GPU die je vandaag de dag nog kan kopen.
Pagina: 1