[10.8] OS X Server 2.1 hangt mac op

Pagina: 1
Acties:

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 18:05
Ik loop al een paar dagen met het volgende te stoeien:

Ik heb mijn Macbook Pro sinds 10.7 geïnstalleerd met een server editie. Alle updates die ik voor de server software heb gekregen kon ik zonder problemen installeren.

Nu heb ik twee dagen geleden OS X Server 2.1 gedownload zonder problemen. Bij het opstarten van deze nieuwe server krijg ik de melding dat ik eerst het een en ander moet configureren. De eerste paar stappen verlopen probleemloos. Maar dan begint het probleem. Bij het instellen van de voorzieningen begint de mac langzaam maar zeker zichzelf op te hangen. Andere programma's werken niet meer. De tijd bovenin de menu balk wordt aangepast naar 16 uur eerder en ik krijg uiteindelijk een regenboog cursor te zien. Hang-time. Ik heb reeds mijn mac om precies te zijn 2,5 uur laten staan in deze toestand, maar vanzelf komt hij er niet uit.

Ik heb nu het volgende geprobeerd:

- Filesystemcheck
- permissies herstellen
- Server software opnieuw gedownload
- top commando in de terminal laten meedraaien ( deze hangt ook als ik de regenboog cursor zie )
- Logs bekeken.

Het ziet ernaar uit dat de vastloper zich voordoet bij het opzetten van de postgres database.

Heeft een van jullie hier al eerder last van gehad en zo ja, wat kan je hier tegen doen?
Alle hulp is welkom.