• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-07 22:47
Hallo allen,

Allereerst wil ik even aangeven dat ik niet zeker weet of ik in dit topic juist zit, maar aangezien dat dit volgens mij het meeste in de buurt komt van dvd-recorders die je dus gewoon bij de tv plaatst i.p.v. in je pc bouwt heb ik het hier geplaatst.

Het probleem is als volgt, mijn ouders hebben een jvc dvd/hdd recorder welke de geest heeft gegeven. Dat is jammer, ze willen hem in principe ook niet laten maken maar gewoon een andere aanschaffen. Wat nu wel het probleem is is dat de dvd's welke dat apparaat gebrand heeft (en gewoon zonder problemen afspeelde) niet in de pc gelezen kunnen worden. Er is mij gevraagd om de dvd's op harddisk te zetten zodat ze gemakkelijker te backuppen zijn en beter bewaard blijven. Ik heb zo'n dvd in verschillende pc's en laptops geprobeerd, maar overal wordt aangegeven dat de dvd leeg is. Ik heb dit met enkele van de gebrande dvd's geprobeerd en helaas zonder succes.

Zoals jullie zullen begrijpen is dit erg jammer, videobanden van vroeger zijn overgezet naar dvd en lijken nu niet meer afgespeeld te kunnen worden. We hebben natuurlijk de optie om naar een mediamarkt ofzo te gaan met een dvdtje op zak, op zoek naar een dvdspeler welke ze wel afspeelt. Vervolgens zou ik kunnen kijken of ik ze van daaraf naar de pc krijg. Maar zo ver wil ik nu nog niet gaan.

Ik heb het apparaat zelf nog niet uit elkaar gehaald, ik heb al wel gezien dat er een 'normale' dvd-rom drive in zit, alleen heb ik dus nog geen flauw idee wat voor verbinding er aan de achterkant van dat geval zit. Wellicht kan ik 'm gewoon in een pc bouwen, wellicht ook niet.

Ik zou nu graag eerst willen weten of er iemand tips heeft om deze dvd's af te kunnen lezen vanaf de pc. Ik heb dvd-shrink geprobeerd maar deze herkent de dvd ook niet (ergens ook logisch wanneer windows hem ook niet herkent uiteraard).

Alle tips zijn welkom

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik ben even kort internet opgedoken en kwam iets tegen over de z.g. VR mode. Kan het zijn dat de schijfjes die je probeert af te spelen in dat format beschreven zijn? Er valt te lezen dat schijven beschreven in de VR mode door heel weinig CD/DVD apparaten afgespeeld kunnen worden. Ik zal eens door blijven zoeken of ik niet een type speler kan vinden die wel met de VR mode overweg kan.

Edit: gezien de mogelijkheden van het apparaat loont het misschien toch de moeite om eens naar de reparatie-kosten te laten kijken. Als zo'n diagnose zo'n 30 euro gaat kosten dan is dat misschien te overwegen? Het is toch een vrij kostbaar apparaat geweest bij aanschaf en de ingebouwde TBC is alleen al de moeite waard om er eens naar te laten kijken. Als de reparatie-kosten mee gaan vallen dan worden de onderzoeks-kosten vaak niet meer in rekening gebracht.

[ Voor 39% gewijzigd door hardware-lover op 27-09-2012 16:41 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Dank voor je snelle en gerichte reactie. Deze VR-mode heb ik nog niets van vernomen, is ongetwijfeld het onderzoeken waard. Ik ga hier eens naar kijken.

Verder kunnen we hem inderdaad wel aanbieden ter reparatie, maar daarna wil ik alsnog graag de schijfjes digitaal gaan back-uppen om te voorkomen dat het apparaat eventueel later alsnog de geest geeft en we met hetzelfde probleem zitten. Zal me nog eens verdiepen in de verschillende brand-mogelijkheden van het apparaat.

Daarnaast begrijp ik uit je reactie dat deze Time Base Correction (heb het even op moeten zoeken) doorgaans niet aanwezig is op dergelijke apparaten?

De mogelijkheid tot reparatie ga ik toch ook maar eens bekijken, misschien dat dit toch wel rendabel is.

nogmaals dank, ik hou je op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Zoals beloofd, de oplossing;

Moeders is naar de mediamarkt geweest om aldaar met een schijfje een aantal apparaten te testen. Na tal van apparaten getest te hebben die 0 resultaat gaven zijn ze uiteindelijk bij een Panasonic uitgekomen. Onder het motto, als deze hem niet afspeelt speelt er geeneen hem meer af. En zoals verwacht speelde deze inderdaad de dvd af. Ook gaf hij voor het uitwerpen de melding dat de schijf nog niet gefinalised was en dat hij dus niet op andere apparaten afgespeeld zou worden.

Inmiddels heeft ze dus een Panasonic dmr-eh63ec-k aangeschaft en al haar schijfjes gefinalised en vervolgens geript en gebackuped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bedankt voor het terugmelden :)

Testing, one, two ...