Ik heb op m'n werk het verzoek gekregen om een uitspraak te doen over de minimale benodigde netwerk- / internetsnelheid per werkplek. Het gaat hier om werkplekken van CAD-gebruikers met grote 3D-modellen.
Ze willen mijn uitspraken gebruiken om neer te leggen bij bijvoorbeeld externe partijen, als we daar op locatie moeten werken.
Nu kan ik klakkeloos roepen dat ze dan minstens 5 Mbit up en down nodig hebben per werkplek, maar dan weet ik nu al dat er straks totaal zinloze en verkeerde discussies gevoerd gaan worden bij het inrichten van dergelijke projecten.
Is er in jullie ogen iets wat ik in dit geval aan kan leveren, zonder een onmogelijke eis voor externe partijen neer te leggen, of (nog belangrijker
) mezelf keihard in de vingers te snijden?
Ze willen mijn uitspraken gebruiken om neer te leggen bij bijvoorbeeld externe partijen, als we daar op locatie moeten werken.
- Onze gebruikers nemen hun eigen (voor CAD werkzaamheden geschikte) werkstation mee.
- Alle benodigde software staat lokaal op die machines.
- Het model zal, afhankelijk van de situatie, bij ons, of bij die externe partij op de server staan.
- De machines zullen sowieso een VPN-verbinding met ons netwerk moeten hebben voor o.a. mail en softwarelicenties.
Nu kan ik klakkeloos roepen dat ze dan minstens 5 Mbit up en down nodig hebben per werkplek, maar dan weet ik nu al dat er straks totaal zinloze en verkeerde discussies gevoerd gaan worden bij het inrichten van dergelijke projecten.
Is er in jullie ogen iets wat ik in dit geval aan kan leveren, zonder een onmogelijke eis voor externe partijen neer te leggen, of (nog belangrijker