WLAN USB Adapter instabiel

Pagina: 1
Acties:

• wexel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-07 22:28
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met mn Sitecom WLA-1000 - Wireless Network USB Micro Adapter 150N X1. Deze heb ik gekocht omdat er op de nieuwe locatie van mn desktop geen Lan kabel beschikbaar is. Volgens zn specs zal deze mijn maximum downloadsnelheid van 1,8mb/s makkelijk aankunnen. Dit behaald hij ook soms maar als ik probeer te gamen of internetten fluctueert mn internet vrij sterk. De verbinding valt soms vrij vaak weg of komt op een laag pitje te staan. De andere keer gebeurde het eens in de 5-10 min.

wat heb ik al gedaan?
- Laatste drivers gedownload en geïnstalleerd
- Verschillende USB poorten geprobeerd (er zat er 1 bij die mij ± 50kb/s gaf)
- Mijn firmware van mn router B-Box2 gecheckt (deze update het automatisch(wordt gezegd op hun site))
- De frequentie van mn router gewijzigd en alle 13 afgelopen. Staat nu op 10 maar heb geen echt verschil gemerkt met de rest

Hiernaast heeft mn laptop wel een goede en stabiele verbinding.
Heb de USB adapter ook hierop geprobeerd maar werkte ook niet stabiel.

Ik heb na 2,5 dag geen ideeën meer dus daarom vraag ik het hier.

Hebben jullie een oplossing?

alvast bedankt!

Gr,

Wessel

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:29

E-Vix

Nu met sneeuw!

Het nadeel van zo'n kleine WLAN adapter is dat er bijna geen antenne in zit. Hierdoor is het bereik een stuk minder dan de WLAN adapter die in een laptop zit (daar zit een grote antenne in het beeldscherm). Als je dan wat verder van je router zit is het signaal gewoon net te zwak.
Het wegvallen gebeurt waarschijnlijk als iemand tussen de adapter en je router doorloopt. Dan wordt het signaal nog net iets verder gedempt met wegvallen van het sugnaal tot gevolg.

Als je een goede ontvangst wilt hebben dan kan je het beste kijken naar een WLAN adapter met een externe antenne. Je hebt ze zowel in USB als PCI kaartjes. Ik zou gewoon even verder kijken hiernaar.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Hoe ver zit je van je router af? Maar wat E-Vix al zegt: die usb-dingetjes hebben lang niet zo'n goede ontvangst als de apparaatjes met een externe antenne...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:45

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Probeer de USB adapter ook eens via een usb kabel aan te sluiten en een beetje weg te hangen van verstoringen. Zo heb ik bij mijn ouders de ontvangst wat kunnen verbeteren.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• wexel
hmm jammer om te horen. Ik zit ongeveer 8 meter van mn router vandaan. rechtstreeks moet hij wel door 2 muurtjes heen. Nu je het zegt, mn internet was beduidend slechter toen er precies iemand voor mn router zat.

Zijn er dus eigenlijk geen mogelijkheden/goede verhalen met een USB adapter en bv online gamen?

Een USB kabel een beetje hoog hangen is misschien wel een goed idee. De router staat echter op de eetkamertafel dus en kan zo iemand voor gaan zitten. Ms een optie om deze te verplaatsen

• wexel
Heb de router op een kast gezet eigenlijk zit alleen ik er nog tussen.
De connectie is gelijk een stuk stabieler. Misschien dat het eenmalig is dat weet ik nog niet.
Met een USB verlengkabel kan ik m nog wat hoger ophangen wat ervoor zorgt dat er tussen de adapter en router eigenlijk niks kan bewegen. Hij blijft wel door wat muurtjes heen gaan, moet kunnen lijkt mij?

Verwijderd

Bekijk even met een programma zoals inSSIDer er geen beter kanaal is.
Misschien zit het kanaal waar je nu op zit helemaal vol, als gevolg storingen.
Met dit programma kan je ook eenvoudig checken of het bereik veel verbeterd wanneer je de router verplaatst of een USB verlengkabel gebruikt.

• wexel
heb vandaag het kabeltje binnen gekregen. Maandag ben ik weer bij mn computer dan zal ik t testen.
Had het programmaatje uitgetest en was naar een minder druk kanaal verhuisd. van 3 naar een lege, dat scheelt ms al. Het verbindingssterkte lijntje wat in dat programma zit had soms wat drops naar beneden en schoot daarna gelijk weer naar zn oude niveau. Maandag laat ik horen of er verbetering is zit

• wexel
Hey Tweakers,

Heb ervoor gekozen een kabeltje over het plafond te leggen ipv de WUSB.
Heb een koppelstukje voor bij de deur gekocht zodat ik m los kan koppelen wanneer ik de deur dicht doe.
Zo heb ik iig geen gezeur met slecht ontvangst.
Een student moet namelijk beetje normaal kunnen lannen / gamen ;)

Bedankt allemaal
Pagina: 1