Beste Tweakers,
Ik heb een probleem met mn Sitecom WLA-1000 - Wireless Network USB Micro Adapter 150N X1. Deze heb ik gekocht omdat er op de nieuwe locatie van mn desktop geen Lan kabel beschikbaar is. Volgens zn specs zal deze mijn maximum downloadsnelheid van 1,8mb/s makkelijk aankunnen. Dit behaald hij ook soms maar als ik probeer te gamen of internetten fluctueert mn internet vrij sterk. De verbinding valt soms vrij vaak weg of komt op een laag pitje te staan. De andere keer gebeurde het eens in de 5-10 min.
wat heb ik al gedaan?
- Laatste drivers gedownload en geïnstalleerd
- Verschillende USB poorten geprobeerd (er zat er 1 bij die mij ± 50kb/s gaf)
- Mijn firmware van mn router B-Box2 gecheckt (deze update het automatisch(wordt gezegd op hun site))
- De frequentie van mn router gewijzigd en alle 13 afgelopen. Staat nu op 10 maar heb geen echt verschil gemerkt met de rest
Hiernaast heeft mn laptop wel een goede en stabiele verbinding.
Heb de USB adapter ook hierop geprobeerd maar werkte ook niet stabiel.
Ik heb na 2,5 dag geen ideeën meer dus daarom vraag ik het hier.
Hebben jullie een oplossing?
alvast bedankt!
Gr,
Wessel
Ik heb een probleem met mn Sitecom WLA-1000 - Wireless Network USB Micro Adapter 150N X1. Deze heb ik gekocht omdat er op de nieuwe locatie van mn desktop geen Lan kabel beschikbaar is. Volgens zn specs zal deze mijn maximum downloadsnelheid van 1,8mb/s makkelijk aankunnen. Dit behaald hij ook soms maar als ik probeer te gamen of internetten fluctueert mn internet vrij sterk. De verbinding valt soms vrij vaak weg of komt op een laag pitje te staan. De andere keer gebeurde het eens in de 5-10 min.
wat heb ik al gedaan?
- Laatste drivers gedownload en geïnstalleerd
- Verschillende USB poorten geprobeerd (er zat er 1 bij die mij ± 50kb/s gaf)
- Mijn firmware van mn router B-Box2 gecheckt (deze update het automatisch(wordt gezegd op hun site))
- De frequentie van mn router gewijzigd en alle 13 afgelopen. Staat nu op 10 maar heb geen echt verschil gemerkt met de rest
Hiernaast heeft mn laptop wel een goede en stabiele verbinding.
Heb de USB adapter ook hierop geprobeerd maar werkte ook niet stabiel.
Ik heb na 2,5 dag geen ideeën meer dus daarom vraag ik het hier.
Hebben jullie een oplossing?
alvast bedankt!
Gr,
Wessel