** Vragenlijstje geupdate **
Mijn Pentium 4 desktop PC is dringend aan vervanging toe.
Na een groot aantal topics te hebben doorworsteld en me weer wat ingelezen te hebben in de verschillende (processor) types en technieken kwam ik uit bij onderstaande configuratie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In principe heb ik een budget van € 500 voor ogen, gezien het aantal componenten dat ik hergebruik.
Een goede prijs/prestatie verhouding blijft het belangrijkste, waardoor ik dus wel boven dit budget kan/wil gaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
In vergelijking met beginpost:
1. Ander RAM setje, x2 (16gig ipv 8gig)
2. Andere voeding
Moederbord: Iets teveel opties (en dus iets duurder dan nodig), maar de HDMI uitgang gaf de doorslag. Kan iemand me zeggen of het mogelijk is met HD Graphics 2500 om 3 schermen aan te sluiten ? Indien dit niet mogelijk is en ik toch sowieso aangewezen ben op een extra GFX kaart, is de HDMI uitgang (en dus dit moederbord) overbodig.
Case: De gekozen Fractal Design Define Mini ziet er mooi uit, maar is relatief prijzig en toch wat aan de grote kant voor een mATX kast. Wordt wel alom geprezen en is zeer stil. Sta open voor ideeën, maar case moet zakelijk / strak en klein(er) zijn. USB 3.0 en plaats voor een geheugencard reader is een plus.
Review: Tot slot zou het aangenaam zijn moesten een aantal mensen me kunnen bevestigen dat mijn onderzoek / berekeningen kloppen en dat alles netjes in deze kast (Fractal Mini) past & dat alle onderdelen compatibel zijn. Toch niet geheel onbelangrijk
Alle opmerkingen, tips & voorstellen zijn meer dan welkom.
Alvast bedankt voor jullie tijd.
Mijn Pentium 4 desktop PC is dringend aan vervanging toe.
Na een groot aantal topics te hebben doorworsteld en me weer wat ingelezen te hebben in de verschillende (processor) types en technieken kwam ik uit bij onderstaande configuratie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gebruik van 2 x 21 inch schermen, eventueel uitbreiden met een derde.
- Programmeren van (web)applicaties (naast een gewone notepad editor dus ook Visual Studio e.d., eventueel Apache / PHP testomgeving (* zie componenten / randapparatuur))
- Photoshop in functie van het programmeren (ontwikkelen van user interfaces etc. wat onder de noemer van licht PS gebruik valt).
- Virtual Machines (max 2 simultane VM's als testomgeving).
- Er worden GEEN games gespeeld. Wel het dagelijks huis- tuin- en keukengebruik (office, mail, internet, youtube ... ) maar niets dat IMO een extra GFX kaart vraagt.
- 1 TB Western Digital Green voor opslag
- Keyboard, muis, speakers.
- DVD-RW
- 2 x Samsung Syncmaster 2243bw (DVI-D & VGA aansluitingen)
- NAS is aanwezig voor sync / storage, eventueel ook te gebruiken als Apache / PHP testomgeving.
In principe heb ik een budget van € 500 voor ogen, gezien het aantal componenten dat ik hergebruik.
Een goede prijs/prestatie verhouding blijft het belangrijkste, waardoor ik dus wel boven dit budget kan/wil gaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Uiteraard zo stil & zuinig mogelijk in verhouding met budget.
- Aangezien ik geen plannen heb om verder uit te breiden (SSD + HDD + DVD moeten volstaan), zoek ik een mooie, kleine case die eventueel op een bureau kan geplaatst worden. Ingebouwde geheugenkaartlezer of extra 5.25 bay om deze te installeren is een pluspunt maar geen dealbreaker.
Voorlopige Winkelwagen
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Fractal Design Define Mini | € 81,90 | € 81,90 |
| 1 | Intel Core i5 3450 Boxed | € 167,- | € 167,- |
| 1 | Corsair Builder CX430 V2 | € 38,94 | € 38,94 |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 88,40 | € 88,40 |
| 2 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 33,95 | € 67,90 |
| 1 | Asrock B75 Pro3-M | € 61,40 | € 61,40 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 505,54 | |
In vergelijking met beginpost:
1. Ander RAM setje, x2 (16gig ipv 8gig)
2. Andere voeding
Openstaande Vragen
Processor i5 3450: lijkt mij voldoende voor hetgeen ik ermee ga doen. Ik vraag me af of de Intel HD Graphics 2500 zullen volstaan voor mijn eisen (2, eventueel 3 monitors). Maakt een HD Graphics 4000 processor zoveel verschil of plug ik er dan beter een goedkoop GFX kaartje in ?Moederbord: Iets teveel opties (en dus iets duurder dan nodig), maar de HDMI uitgang gaf de doorslag. Kan iemand me zeggen of het mogelijk is met HD Graphics 2500 om 3 schermen aan te sluiten ? Indien dit niet mogelijk is en ik toch sowieso aangewezen ben op een extra GFX kaart, is de HDMI uitgang (en dus dit moederbord) overbodig.
Case: De gekozen Fractal Design Define Mini ziet er mooi uit, maar is relatief prijzig en toch wat aan de grote kant voor een mATX kast. Wordt wel alom geprezen en is zeer stil. Sta open voor ideeën, maar case moet zakelijk / strak en klein(er) zijn. USB 3.0 en plaats voor een geheugencard reader is een plus.
Review: Tot slot zou het aangenaam zijn moesten een aantal mensen me kunnen bevestigen dat mijn onderzoek / berekeningen kloppen en dat alles netjes in deze kast (Fractal Mini) past & dat alle onderdelen compatibel zijn. Toch niet geheel onbelangrijk
Alle opmerkingen, tips & voorstellen zijn meer dan welkom.
Alvast bedankt voor jullie tijd.
[ Voor 21% gewijzigd door RV065 op 28-09-2012 11:37 ]