Een LAN netwerk op het Windesheim Hogeschool

Pagina: 1
Acties:

• Kamiii
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-11-2020
Wij proberen op school met 7 man een LAN game te spelen.
Normaal gesproken maken wij een ad-hoc network aan, alleen heeft dit blijkbaar een limiet van 5 personen die elkaar wel kunnen zien. De overige zien dan niemand op het LAN netwerk.

De routers hier blokkeren vrijwel elke games, dus is er een andere oplossing nodig om met een grote groep af en toe een game te kunnen spelen.

Weten jullie tweakers een goede oplossing hiervoor? ( Als het niet mogelijk is dan kopen we uiteindelijk een klein wireless routertje )

Anoniem: 262853

Thuis gamen is goedkoper met de huidige studiekosten.....

Waarom denk je dat vrijwel alle games geblokkeerd worden, als iedereen gaat zitten lan-games zal de rest van het netwerk daar best last van hebben.

Loop eens bij systeembeheer binnen zou ik zeggen..kunnen je vast helpen en/of vertellen dat het niet mag.

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:15
Met Connectify een hotspot opzetten?, heeft geen beperkingen met aantal gebruikers dacht ik.

Of anders een via Hamachi, kun je ook vanuit huis LAN games spelen.

Anoniem: 329694

Kamiii volg jij een ICT studie op de Wingesheim Hogeschool?...

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan toch ook gewoon een 8 poort switch nemen? Je hebt enkel geen internet toegang.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 22:59
Opleiding

Informatica

Wel jammer dat je dan zelf het antwoord niet weet ;) Het onderwijs systeem van tegenwoordig is niet meer wat het geweest is ;w

Maar goed, ik zou het gewoon met een switch oplossen en dan zelf ipadressen uitdelen. Lijkt mij niet al te moeilijk. je kunt voor een router gaan, echter dan koop je alleen een router voor de dhcp server. Jammer van het geld.

[ Voor 10% gewijzigd door muppet99 op 27-09-2012 15:14 ]

Carpe Diem

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Anoniem: 262853 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:00:
Thuis gamen is goedkoper met de huidige studiekosten.....

Waarom denk je dat vrijwel alle games geblokkeerd worden, als iedereen gaat zitten lan-games zal de rest van het netwerk daar best last van hebben.

Loop eens bij systeembeheer binnen zou ik zeggen..kunnen je vast helpen en/of vertellen dat het niet mag.
Traffic wat wordt gegenereerd door multiplayer games kun je verwaarlozen...
Ik mag hopelijk aannemen dat men minimaal fast ethernet clients heeft, wellicht zelfs gigabit.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Gravit0n schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:15:
[...]

Traffic wat wordt gegenereerd door multiplayer games kun je verwaarlozen...
Ik mag hopelijk aannemen dat men minimaal fast ethernet clients heeft, wellicht zelfs gigabit.
Je krijgt wel een grote load op de accespoints

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamiii
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-11-2020
Af en toe op school met zijn allen gamen is wel leuk met name als je een half jaar een project hebt. Is toch veel leuker dan thuis met een headset opzitten.
Mijn manier van teambuilding ^^, maar goed het is opgelost tot zover. Iedereen connect met het ad-hoc netwerk creert een eigen ip en dan werkt het allemaal wel.

Klopt dat ik informatica volg, maar we krijgen alleen maar programmeer vakken etc, en soms weet je ff geen oplossing en als google ook niet werkt is het ergens vragen toch net even makkelijker.
Pagina: 1