Wifi Extender wel verbinding geen internet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:10
Iemand een idee voor mijn WiFi probleem?

Ik heb sinds vandaag een edimax wifi extender om het bereik te vergroten. Nu kan ik verbinden met deze Wifi-extender, maar heb geen internettoegang (wifi icoon blijft grijs ipv blauw) op 2 toestellen. De "normale" Wifi verbinding blijft wel beschikbaar met internet toegang.
Dit probleem heb ik op mijn telefoon samsung galaxy nexus, maar een oudere samsung telefoon verbind probleemloos met internet via de extender. Op mijn Google Nexus tablet precies hetzelfde probleem.

Mijn PC bijvoorbeeld schakelt probleemloos tussen de 2 wifi netwerken (standaard + extender wifi), daarom vind ik het vreemd dat mijn nexus het niet pikt hij verbindt wel, maar geen internet toegang. Zou het een ipconflict kunnen zijn? Of iets met DHCP? Zou het een instelling zijn op de nexus toestellen? of in jellybean?
Telefoon en tablet hebben een vast IP adres gekregen zie ik in mijn router.

Ik heb de standaard trucs als Wifi netwerk vergeten en toestellen uit/aan zetten allemaal al geprobeerd, maar helaas hetzelfde probleem.
Ik hoop dat iemand enig idee heeft :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo'n "extender" kan werken als:
- repeater
- access point
- wireless bridge

Hoe heb jij het ingesteld? Wat je probeert te doen klinkt als repeater. Dat gaat natuurlijk alleen werken als je het als repeater ingesteld hebt EN de repeater zelf verbinding heeft met het hoofdnetwerk.

Sowieso, repeaters zijn ondingen die per definitie je bandbreedte halveren en eigenlijk ongeschikt zijn voor gebruik binnenhuis (een betonnen muur/vloer dempt gewoon teveel, ongeacht of je het signaal erachter wederuitzendt of niet). Probeer het gewoon als AP aan te sluiten, dus met UTP van je router naar de extender. Veel stabieler, veel makkelijker, veel betroubaarder.

Oslik blyat! Oslik!

• Martinusz
dion_b schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:54:
Zo'n "extender" kan werken als:
- repeater
- access point
- wireless bridge

Hoe heb jij het ingesteld? Wat je probeert te doen klinkt als repeater. Dat gaat natuurlijk alleen werken als je het als repeater ingesteld hebt EN de repeater zelf verbinding heeft met het hoofdnetwerk.

Sowieso, repeaters zijn ondingen die per definitie je bandbreedte halveren en eigenlijk ongeschikt zijn voor gebruik binnenhuis (een betonnen muur/vloer dempt gewoon teveel, ongeacht of je het signaal erachter wederuitzendt of niet). Probeer het gewoon als AP aan te sluiten, dus met UTP van je router naar de extender. Veel stabieler, veel makkelijker, veel betroubaarder.
Als repeater inderdaad, de repeater heeft ook verbinding met het hoofdnetwerk, zoals gezegd werkt het op andere apparaten prima!

Dat de snelheid gehalveerd wordt is voor mij geen issue, het bereik boven wordt wel degelijk verbeterd. Zonder extender zit ik op het randje van geen signaal/1 streepje, met repeater vol bereik :)

Het signaal is dus geen probleem, alleen krijg ik mijn Nexus apparaten niet geconnect met internet :?

• Martinusz
One down de tablet is ineens verbonden met internettoegang.
Helaas de telefoon nog niet maar dat vind ik minder erg :-)

Edit: te vroeg gejuicht, na 1 keer verbinden met de router, daarna via de extender geen internet toegang meer.... :/

[ Voor 33% gewijzigd door Martinusz op 27-09-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Had mijn N7 een vast IP gegeven, dat leek dus te werken, maar ik had de extender uitgezet en mee naar boven verplaatst, weer aangezet....en toen werkte het niet meer :?

Ik blijf het vreemd vinden, ik denk dat het iets in de router is, maar ik kom er niet achter wat 8)7
Blijft ook vreemd dat alleen de Nexus'sen problemen hebben via mijn extender :/
Wel verbinden, maar geen internet signaal, iemand een idee wat dat zou kunnen zijn in de router?

nu geprobeerd:
- firewall router uitschakelen
- Nexus 7 een vast IP geven (heeft kort gewerkt)
- alles aan/uit zetten
- Router herstarten
- ander Channel van de router in gebruik genomen