Dag,
M'n vriendin is nu in China. Ze hebben nu Wi-Fi internet waar ze woont. Dit werkt op de Windows 7 laptops van haar huisgenoten en op haar iPhone 3GS. Het werkt echter niet op haar Windows Vista laptop - ook niet via de kabel.
- Er wordt succesvol een verbinding gemaakt, het wachtwoord wordt dus geaccepteerd;
- Het apparaat geeft geen DHCP;
- Ping is onmogelijk;
De apparatuur:
- D-Link DIR 605 router;
- Thosiba Satalite PSLC8E-04V014Du
- Atheros AR5007E9 Wireless Network Adapter
Ik heb geprobeerd:
- De Winsock te resetten;
- De verbinding te laten vergeten en opnieuw in te stellen;
- Computer opnieuw te starten;
- In de modem te kijken om de instellingen te controleren. Echter, de hele firmware is in het Chinees dus daar kwam ik niet uit.
Ik ben zelf vooral bekend met Mac en niet met Windows. Met m'n Mac heb ik nog nooit zoiets gehad, ik zou niet weten wat het zou kunnen zijn. Heeft iemand een idee?
M'n vriendin is nu in China. Ze hebben nu Wi-Fi internet waar ze woont. Dit werkt op de Windows 7 laptops van haar huisgenoten en op haar iPhone 3GS. Het werkt echter niet op haar Windows Vista laptop - ook niet via de kabel.
- Er wordt succesvol een verbinding gemaakt, het wachtwoord wordt dus geaccepteerd;
- Het apparaat geeft geen DHCP;
- Ping is onmogelijk;
De apparatuur:
- D-Link DIR 605 router;
- Thosiba Satalite PSLC8E-04V014Du
- Atheros AR5007E9 Wireless Network Adapter
Ik heb geprobeerd:
- De Winsock te resetten;
- De verbinding te laten vergeten en opnieuw in te stellen;
- Computer opnieuw te starten;
- In de modem te kijken om de instellingen te controleren. Echter, de hele firmware is in het Chinees dus daar kwam ik niet uit.
Ik ben zelf vooral bekend met Mac en niet met Windows. Met m'n Mac heb ik nog nooit zoiets gehad, ik zou niet weten wat het zou kunnen zijn. Heeft iemand een idee?
ππ