Windows Visita - geen verbinding, iPhone/Win7 wel.

Pagina: 1
Acties:

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dag,

M'n vriendin is nu in China. Ze hebben nu Wi-Fi internet waar ze woont. Dit werkt op de Windows 7 laptops van haar huisgenoten en op haar iPhone 3GS. Het werkt echter niet op haar Windows Vista laptop - ook niet via de kabel.

- Er wordt succesvol een verbinding gemaakt, het wachtwoord wordt dus geaccepteerd;
- Het apparaat geeft geen DHCP;
- Ping is onmogelijk;

De apparatuur:
- D-Link DIR 605 router;
- Thosiba Satalite PSLC8E-04V014Du
- Atheros AR5007E9 Wireless Network Adapter

Ik heb geprobeerd:
- De Winsock te resetten;
- De verbinding te laten vergeten en opnieuw in te stellen;
- Computer opnieuw te starten;
- In de modem te kijken om de instellingen te controleren. Echter, de hele firmware is in het Chinees dus daar kwam ik niet uit.

Ik ben zelf vooral bekend met Mac en niet met Windows. Met m'n Mac heb ik nog nooit zoiets gehad, ik zou niet weten wat het zou kunnen zijn. Heeft iemand een idee?

πŸŒžπŸƒ

Verwijderd

Je praat van een wachtwoord - bedoel je de encryptiesleutel op het WiFi? want als die geaccepteerd wordt en er vervolgens geen DHCP gedaan wordt, en je kijkt bij de netwerk eigenschappen en je ziet verzonden packets maar geen ontvangen packets, dan was de key dus tΓ³ch fout. Of van het verkeerde type.

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Zorg dat je de laatste drivers voor je Atheros kaartje hebt.
http://www.atheros.cz/atheros-wireless-drivers.php

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• kamerplant
  • Niet online
Tnx :)

Ze was net bij een gelegenheid waar Wi-Fi beschikbaar was. Ik heb haar de nieuwste drivers via Toshiba laten installeren en het programma "ConfigFree" laten verwijderen.
Ik las nu pas net je reactie. Mochten de nieuwe Toshiba drivers niet werken probeer ik die van de website van Atheros. Misschien zijn die meer up to date.

/edit/ Supernice! De driver updaten en ConfigFree verwijderen hielp inderdaad! Wow! Heel gaaf!

[ Voor 13% gewijzigd door kamerplant op 27-09-2012 15:58 ]

πŸŒžπŸƒ