• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Sinds gister heb ik op miraculeuze wijze een boot probleem. Hij deed het eerst perfect maar spontaan van de ene boot op de andere had hij dit probleem.
Als ik de laptop op start dan blijft hij op een gegeven moment een minuut hangen. je krijgt bios>windows splash>minuut stilte>welcome dingetje van windows>desktop.
Het rare is ook dat ik dit probleem niet heb als ik vanuit windows op restart klik. Dan is die zo opgestart.
Prestaties zijn gewoon zoals ze horen te zijn. Diablo III runt nog gewoon prima ondankt dat die de laptop toch wel tot zijn max trekt.

-windows 7
-Samsung 830 128gb
-i5 versie

Het zou wel flink balen zijn als de laptop vervangen zou moeten worden aangezien ik wel graag de i5 zou willen houden. (vanwegen accuduur en stilte)

Wie o wie heeft enig idee waardoor dit probleem veroorzaakt kan worden?

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
Heb je Intel Rapid Storage Technology draaien of de Lenovo EE Boot Optimizer?

Die programma's willen nog wel eens sleutelen aan de manier waarop Windows opstart. Je zou kunnen proberen die programma's eraf te gooien en kijken of je het probleem dan nog steeds hebt.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

Kan ook aan de SSD liggen. Dat het allemaal net iets te snel gaat. Soms is het mogelijk in bios vertraging in te stellen.

• Heilige Kaas
Ik zal thuis eens kijken naar de eerste oplossing.

En dat tweede lijkt me sterk aangezien ik de laptop al een tijd in gebruik heb. Lijkt me sterk dat de ssd in een keer denkt van laat ik maar eens sneller worden ipv degraderen over time :P

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

moet idd wat aandachtiger lezen dacht dat de pc bij bios scherm bleef hangen. Als je vlot bij het windows scherm komt zal het zoals hierboven vermeld idd eerder een driver of software probleem zijn

• Heilige Kaas
Tjonge jonge :P
Het problem werd veroorzaakt door een sd->micro sd coverter die er nog in zat. Zelfs zonder kaartje :P Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken ;)

Al blijft het wel vreemd dat hij dan niet bij de bios blijft hangen :P
Pagina: 1