os X DHCP probleem

Pagina: 1
Acties:

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:07
Als ik probeer te connecteren via LAN met de router die hier geïnstalleerd staat (heb hier zelf geen controle over) onder os X kan ik geen verbinding met het internet maken.
Ik krijg dan de volgende gegevens toebedeelt:
IP: 192.168.2.8
router: 192.168.2.1 (Deze kan ik wel bereiken: Belkin F5D8233-4v3 router, maar ik vermoed dat hier iets mis gaat).
De router wordt ook onder DNS vermeldt...
Als ik dan boot onder windows dan krijg ik wel verbinding met internet:
IP: 192.168.1.194
standaardgateway: 192.168.1.1
DNS: 212.71.8.0

Heeft iemand hier ervaring mee?

• MichelG
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-10 09:36
Zoals je ziet zit je onder OSX op een andere IP reeks .... 192.168.2.* ipv 192.168.1.*

Lijkt me een kwestie van even handmatig onder OSX het IP adres vernieuwen. Of als het echt niet lukt, dan kun je altijd nog handmatig de bovenstaande IP gegevens invoeren die onder Windows wel werken.

• t-town
Klopt,
blijkbaar lost het probleem zichzelf op als ik in netwerkinstellingen handmatig een 192.168.1.* adres ingeef. Al is het blijkbaar ook zo dat bijvoorbeeld het IP-adres dat ik in windows geef niet gemakkelijk kan toegewezen worden aan os X omdat het nog niet vrijgegeven is in de router (want ik had dezelfde procedure al eens geprobeerd, direct na rebooten).

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
heb jij 1 of meerdere routers in je netwerk?

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 17:24

World Citizen

FreeReef.nl

harryslinger schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:41:
heb jij 1 of meerdere routers in je netwerk?
Of DHCP servers..? dus bv je router en een server die staat te DHCPen

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Het is een ingewikkelde setup met 2 vdsl-modems die variabel bandbreedte doorsturen naar 5 verschillende routers die dan weer een tiental ethernet-verbindingen hebben met verschillende kamers. Het is zeer waarschijnlijk dat er verschillende routertjes verkeerd geconfigureerd staan voor wireless access. Meer kon mijn kotbaas (verhuurder van kamers in België) me ook niet vertellen.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 17:24

World Citizen

FreeReef.nl

t-town schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 20:28:
Het is een ingewikkelde setup met 2 vdsl-modems die variabel bandbreedte doorsturen naar 5 verschillende routers die dan weer een tiental ethernet-verbindingen hebben met verschillende kamers. Het is zeer waarschijnlijk dat er verschillende routertjes verkeerd geconfigureerd staan voor wireless access. Meer kon mijn kotbaas (verhuurder van kamers in België) me ook niet vertellen.
Worden de verbinding gestapeld? Aldus, krijg je via 1 router 2 internet verbindingen binnen?

Statisch IP moet de oplossing zijn.. als er in 1 kabelnetwerk 5 routers staan te broadcasten, dan heb je al een probleem. Als je alles statisch instelt, zou het kunnen werken maar never stabiel.

Waarom staan er 5 routers? en niet 1 routen en 4 switches.

Het is niet ingewikkeld, maar gewoon fout denk ik...

FreeReef.nl

Pagina: 1