Storm control

Pagina: 1
Acties:

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Mijn router heeft een 'storm control'-functie. Nu is het in mijn netwerk vermoed ik totaal overbodig om packet storms DOS etc. te voorkomen, maar aangezien de functie (zeer simpel geïmplementeerd) aanwezig is, wil ik hem natuurlijk graag gebruiken.

Wat ik kan instellen is de afkapwaarde voor de unicast, multicast en broadcast packet rate in pps. De langzaamste aansluiting op het netwerk is 802.11g.

Wat zijn zinvolle limieten?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 13:17

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je router of je switch? Anyway stormcontrol maakt meer stuk dan je lief is

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
De 'switch in de router' meen ik. wat zijn de negatieve bijwerkingen als je de grenzen verstandig kiest? Of is onbegrensd toch echt de enige verstandige keus?

Anoniem: 329694

Dit soort functies moet je je pas in verdiepen zodra je problemen ondervindt. Denk dan aan DoS etc.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Daar zit op zich wel wat in, dan kan je ook precies uitzoeken wat in het gegeven geval zinvol is natuurlijk. Zoals ik al aangaf lijkt het mij voor mijn doeleinden etc eigenlijk niet zo'n zinvolle zaak de boel in te stellen. Maar het kan en ik dacht dat ik wellicht toch zou kunnen anticiperen op bijvoorbeeld een DoS door het kiezen van ruime, niet te ruime grenzen.

Kan ik eventueel gewoon de maximale packetsize nemen en de bandbreedte daardoor delen en dan een fractie van de bandbreedte (bijvoorbeeld 3/4) als bovengrens vastleggen?

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Die broadcastsstorms hebben toch betrekking op broadcasts? Broadcasts worden (uiteraard) niet gerouteerd. Dus over een broadcast dos aanval hoef je je geen zorgen te maken tenzij je iemand op je eigen lan hebt die vervelend is. Waar jij het over hebt is meer loop preventie volgens mij. Net zoals bijv. spannin tree

Edit: ah ik zie dat jet ook over jouw eigen netwerk hebt. Zit op mn tel, vanavond als ik thuis ben dit topic nog eens goed lezen om te kijken of ik iets kan bijdragen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door temp00 op 27-09-2012 13:36 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Pagina: 1