• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-02 05:11
Hoi :).

Ik heb gisteren mijn nieuwe pc gebouwd en helaas hangt er een stukje van mijn processor koeling over de 1ste 2 geheugen sloten heen.

Nu heb ik dus mijn 8 GB (2x4 GB Corsair Dual Channel) geheugen in de laatste 2 sloten moeten stekken, en dat is dus niet de bedoeling maar het werkt (al telt het niet meer als dual channel).

Ik moet hier nog wat voor verzinnen en ga hier ook mee aan de slag maar heb nu niet zoveel tijd meer over omdat allemaal te doen.

Echter is mijn vraag: Moet ik in mijn bios de geheugen instellingen nog op auto laten of moet ik ze nog aanpassen aangezien ze nu niet als dual channel werken?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Om dual channel te kunnen draaien moeten de geheugenreepjes fysiek in een slot zitten dat op een eigen bus is aangesloten. Je kan dus de configuratie van de slots niet wijzigen.

Een betere optie is misschien om een stukje van je CPU koeler om te buigen of af te zagen zodat je geheugen wel past. Of een andere koeler kopen ;)

Als je single channel wil draaien mogen de geheugeninstellingen overigens ook gewoon op auto blijven staan hoor.

[ Voor 14% gewijzigd door Admiral Freebee op 27-09-2012 08:44 ]

• Falcon93
Bedoel meer dat ik de timings of frequenties moet wijzigen bijv. :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nee. Daarvoor maakt het niet uit of je geheugen in DC of SC draait :)

• Falcon93
Oke, hartelijk bedankt! :)