USB 3.0 hdd is traag.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• thijsknaap
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-01-2013
Ik heb vandaag een La Cie minimus gekocht met USB 3.0 maar toen ik bestanden over ging zetten ging het maar met 40-50 megabyte per seconden dus veel te traag voor usb 3.0. Ik heb op mijn computer een usb 3.0 ingang zitten dus daar kan het niet aan liggen. Weet iemand misschien wat het probleem is en hoe ik dit op kan lossen?

Dxdiag:
Afbeeldingslocatie: http://i1185.photobucket.com/albums/z356/thijsknaap/systeeminfo.jpg

Alvast bedankt!

Anoniem: 172410

Heb je/zijn je USB3-drivers geïnstalleerd?

• thijsknaap
Tijdens de installatie van de hdd heeft die een programma geïnstalleerd usb 3.0 manager nog iets. Ik ben niet geweldig met computers (iig niet met hardware) dus ik weet niet of dit de drivers zijn en of/waar ik andere moet downloaden. EDIT: Ik heb wat rondgegoogled naar drivers maar ik kan niet degene vinden voor mijn systeem, moet ik een driver voor het moederbord installeren of voor de proccesor (of voor iets anders, ik voel me echt dom nu :X )

[ Voor 31% gewijzigd door thijsknaap op 27-09-2012 01:56 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:42

Umbrah

The Incredible MapMan

50 is meer dan USB2.0 theoretisch kan, dus de drivers zitten sowieso wel snor. Een harde schijf blijft een beperkt ding en USB heeft sowieso overhead tegenover standaard hardeschijf aansluitingen als SATA, je vertaalt immers USB naar SATA. Benchmark hem eens, dan kun je er pas wat van zeggen. Wat voor schijf zit er in je gewone machine? De bottleneck kan overal zitten. Zelfs in de aard van de bestanden: een hele hoop hele kleine bestanden is doorgaans veel trager dan grote bestanden, ook al is het beiden in totaal 1tb. Mechanische schijven zullen dat altijd gewoon hebben. 1 terabyte verdeeld in 100.000.000 bestandjes van 10 kilobyte is veel trager dan dezelfde 1TB verdeeld in 100 bestanden van 10 gigabyte.

Draai eens een paar benchmarks en vergelijk ze met wat je d'r op het internet uit haalt. Mijn onderbuik gevoel zegt: werkt goed genoeg, sneller dan USB2 theoretisch kan.

[ Voor 5% gewijzigd door Umbrah op 27-09-2012 01:59 ]

Anoniem: 172410

De drivers zijn voor het moederbord of eventueel voor de chip die op het moederbord zit en de USB3-poorten aanstuurt.

In je Device Manager moet je onderaan kunnen zien welke USB-drivers er zijn geïnstalleerd en of er problemen zijn. Je komt daar in Windows 7 via Start > Control Panel > System and security > System > Device Manager. Door op het pijltje te klikken kan je het tabje uitklappen en als er een waarschuwingsicoontje staat klopt er iets niet.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:37
De drivers staan overigens hier geparkeerd, maar ik neem aan dat je die allemaal hebt geïnstalleerd.

Verder denk ik dat 50MB/s het maximale is wat je uit de HDD kunt halen. Je zou eventueel nog een HDTune test kunnen doen om te kijken of de HDD niet sneller kan, maar ik ben er bang voor. Ook zou je nog contact kunnen opnemen met LaCie om jouw vraag aan hun te stellen. Zij weten het antwoord vast.

• thijsknaap
Ik heb de drivers geinstaleerd en inderdaad lijkt 50-60MB/s het maximale te zijn. Jammer want in theorie kan usb 3.0 vele malen sneller dus ik had wel gehoopt op hogere snelheden.Bedankt voor alle suggesties in ieder geval.
EDIT: Opmerkelijk feit is dat overzetten van HDD naar schijf veel sneller (100-200MB/s) gaat dan van schijf naar HDD (50-60MB/s).

[ Voor 22% gewijzigd door thijsknaap op 27-09-2012 16:24 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:37
Niet opmerkelijk; lees- ten opzichte van schrijfsnelheid. Schrijven is eigenlijk nagenoeg altijd langzamer dan lezen.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Die 50~60MB/s schrijfsnelheden klinken vrij normaal voor een 2.5" (naar ik aanneem) externe HDD. En die snelheden haal je trouwens met USB 2.0 ook nog (net) ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Pagina: 1