[Dekking] Vodafone en KPN in Groningen en op Assen-Groningen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 01:15

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Nu mijn huidige contract bijna afloopt wil ik wel eens wel van het T-Mobile-netwerk. Ik heb wat vergeleken en qua prijs is een sim-only op het KPN-netwerk het voordeligste, maar qua dekking lijkt het Vodafone-netwerk beter (zeggen ze zelf op hun dekkingskaart, tenminste). Vandaar dat ik jullie ervaringen wil vragen.

Overdag zit ik op het Zernike Science Park in Groningen. Daarvoor en daarna reis ik met de bus naar CS en vervolgens met de trein naar Assen, alwaar ik woon. Wie hebben ervaring met de dekking van het Vodafone- of KPN-netwerk op deze gebieden/trajecten?

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Kijk eens op www.umtsmasten.nl, dan kun je zien waar en welke antennes staan.

Over het algemeen heeft KPN een fijnmaziger netwerk, maar dat hoeft niet alles te zeggen, het vermogen van de antennes is ook belangrijk,

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:00
Ik heb Telfort (KPN) en zit precies in het zelfde schuitje als jij. Ik heb een jaartje T-Mobile gehad maar de dekking is om te huilen. Nu met KPN heb ik overal bereik, behalve:

- Zernike (vanwege de drukte heb je niet altijd 3G data, te veel studenten op één mast gok ik)
- De bus van Assen-Groningen altijd bereik, klein stukje bij Haren (als de weg lichtjes omhoog gaat) heb je geen signaal
- Trein Groningen- Assen: ongeveer 5-10 minuutjes vóór Assen heb je heel kort geen bereik.

Maar goed, hier valt nog wel mee te leven vind ik.. alleen het gebrek aan internet op Zernike is soms vervelend aangezien het wifi-netwerk van Hanze ook niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Ik had al bij Tele2 besteld, maar daarna kwam ik er pas achter dat ze op het T-Mobile-netwerk zitten (en niet op het KPN-netwerk zoals eerder). Die bestelling ga ik maar annuleren, en voor hetzelfde geld heb ik nu bij Simyo besteld (300 min./sms, 1000MB data, KPN-netwerk, € 17). Eigenlijk had ik liever het Vodafone-netwerk gehad, maar het is onmogelijk om een sim-only met 1000MB data voor een schappelijke prijs te vinden. We zullen zien, bedankt voor de reacties :)

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

De Friends & Family aanbiedingen van Vodafone zijn anders best scherp, sterker nog, geen enkele andere provider heeft een betere aanbieding (voor mij dan) :)

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 28-09-2012 17:36 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Dat zijn inderdaad mooie aanbiedingen. Ik heb inmiddels een actiecode kunnen bemachtigen, dus nu denk ik dat ik tóch maar een Vodafone-abo wil.

Het probleem: ik heb al besteld bij Tele2 en Simyo. Dit kan ik prima annuleren (mag wettelijk en geven ze zelf ook aan), maar ik ben heel erg angstig dat er dingen totaal misgaan bij nummerbehoud (aangezien straks drie providers mijn huidige provider benaderen om dat nummer te krijgen). Iemand ervaring met zo'n situatie?

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:25
Groningen CS, per dag verschillend of het een beetje opschiet bij Vodafone. trein tussen Groningen en Winschoten, vanaf kropswolde tot aan hoogezand ongeveer geen bereik. Voor de rest is de stad prima met Vodafone.
Pagina: 1