• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door evilution op 26-09-2014 11:06 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:37
Ik geloof dat modulerend in het beste geval tot zo'n 3% per jaar kan besparen mits je alle verwarmingen en dergelijke ook er juist op afgesteld hebt. Dit zie je ook terug in de handleiding van Essent van hun E-Thermostaat:
Bij een goed ingeregelde verwarmingsinstallatie kunt u ook nog eens tot drie procent op de stookkosten
besparen.

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
.

[ Voor 98% gewijzigd door evilution op 26-09-2014 11:06 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-07 10:08
Ik betwijfel of het zo zeer op je gasrekening gaat schelen. Immers, de meeste HR ketels moduleren al op de retourtemperatuur.

Het is natuurlijk wel beter voor je ketel. Een aan/uit thermostaat zorgt ervoor dat de brander in 1e instantie altijd vol gas aan gaat, dan krijgt de ketel een opdonder. Met een modulerende thermostaat gaat dat allemaal wat geleidelijker.

Maar je bent tweaker, dus als je er 3 tientjes op wilt stukslaan, moet je het vooral doen!

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het zit hem ook in een stukje comformwinst, ik heb een Chronotherm 4 voor weinig van internet geplukt en het gaat allemaal een stuk geleidelijker dan met een aan/uit thermosstaat of een wokkiwokki thermostaat met baggeralgoritmen. :)

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:13

ericplan

5180 Wp PV

Geen idee of een ketel van 15 jaar oud het Opentherm protocol ondersteunt. Het zou wel eens kunnen dat die ketel alleen kan moduleren met een Junkers-thermostaat.

A'dam PVOutput

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:57
hansdegit schreef op donderdag 27 september 2012 @ 08:59:
Het is natuurlijk wel beter voor je ketel. Een aan/uit thermostaat zorgt ervoor dat de brander in 1e instantie altijd vol gas aan gaat, dan krijgt de ketel een opdonder. Met een modulerende thermostaat gaat dat allemaal wat geleidelijker.
Bij de meeste moderne ketels is dit niet zo, die moduleren zelf gebaseerd op de recente historie en retourtemperatuur (bv. de ketel heeft door dat de thermostaat elk half uur 10 minuutjes aan gaat, dan hoeft het dus niet zo hard allemaal). Maar bij een 15 jaar oude heb je vast gelijk.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:37
Junkers is voor zover ik weet ook (voor een gedeelte?) van Bosch, dus dat zou inderdaad moeten werken. Voor dertig euro zou ik het niet direct weggegooid geld vinden, maar dan zou ik liever investeren in een nieuwere CV ketel... Toch wel jammer dat dat niet gaat voor dertig euro :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
.

Pagina: 1