Hyper V 2012, installatie Virtual Machine probleem

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 383722

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem en heb jullie hulp nodig, Hiervoor heb ik al uren lang in Google gezocht en bijna elke mogelijkheid uitgeprobeerd niks werkt. Dus wellicht hebben jullie wat ideen.

Ik ben momenteel bezig om een Hyper V omgeving in te richten op Windows Server 2012. De hyper V draait prima en zonder problemen. Alleen als ik een virtuele machine wil installeren in dit geval bijvoorbeeld Ubuntu server krijg ik elke keer de volgende foutmelding:

The "Grub-pc" package failed to install into /target/ without the GRUB boot loader the installed system will not boot.
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2pr9sf9.jpg
Nu heb ik ongeveer al 10x de installatie opnieuw uitgevoerd maar niks werkt. Ik heb dit geprobeerd met diverse Ubuntu versie's waaronder Xubuntu Server. Niks helpt. Ik heb deze installatie vanaf DVD, USB, Hardeschijf en zelfs intern laten starten vanaf een iso.

Ook heb ik het volgende gedaan aan de server:

- Nieuwe harddisk
- Sata Kabel veranderd
- Sata poort veranderd.

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen, De hyper V server zelf draait prima. De computer is voorzien van een server moederbord: Asus KGPE-D16 met 16GB RAM

Ik hoor het graag als jullie een oplossing hebben voor dit probleem

Update:

Ook nog even voor meer informatie: Ik heb op een gewone i5 computer met 2TB data ook de volledige installatie uitgevoerd met dezelfde instellingen en precies hetzelfde als de server en hier werkt het perfect, zonder problemen

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 383722 op 26-09-2012 23:19 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-07 12:37
In de bug-report van Ubuntu zegt iemand dat het komt omdat er te weinig diskruimte is, of omdat een andere package misloopt:
Greetings,

I had the following error whilst installing Debian on an Ubuntu 9.04 VirtualBox:

"The 'grub' package failed to install into /target/."

Well, it turned out that the install ran out of disk space... alt <f2> told the tale.

Regards,

Flint
Echter zou je ook nog syslog eruit kunnen trekken (zie de main thread voor meer info hierover) om de precieze fout te bepalen.

Edit: Een ander blog geeft nog een oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door alex3305 op 26-09-2012 23:16 ]

Anoniem: 383722

Topicstarter
Ook nog even voor meer informatie: Ik heb op een gewone i5 computer met 2TB data ook de volledige installatie uitgevoerd met dezelfde instellingen en precies hetzelfde als de server en hier werkt het perfect, zonder problemen.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 383722 op 26-09-2012 23:24 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Kan je misschien ook posten wat de specs zijn van je VM? En waarschijnlijk een open deur, voldoen die wel aan de minimum eisen van het OS dat je wil installeren?

Zie ter informatie hier en blog over Ubuntu onder Hyper-V 3.0:
http://blogs.msdn.com/b/v...hyper-v-on-windows-8.aspx

Ubuntu 12.04 werkt onder Hyper-V maar niet vlekkeloos. Ik ben geen Linux kenner, maar wie weet is je versie van Ubuntu niet geschikt om gevirtualiseerd te draaien? In ieder geval onder Hyper-V dan.