Anoniem: 475856

Topicstarter
Dag,

Ik ben ook zoek naar een smartphone (Liefst geen iphone) die goede tot zeer goed wifi-ontvangst heeft.
Opt moment heb ik een smartphone met belabbert ontvangst... Recent heb ik een draadloze-IP-camera gekocht en die heeft een uitstekende ontvangst. Hoe goed? Hij ziet accesspoints 4 huizen verder.
De smartphone vindt de wireless router die in huis staat zelfs niet 5 meter buiten de deur....

Ik heb gegoogled en zelfs winkels binnengestapt om meer informatie te vinden, maar niemand schijnt een smartphone te testen op louter wifi-prestaties....
Ik hoop dat een groot forum zoals dit er mss mensen zijn die dit in groep hebben getest.

Het lijkt me logisch dat er verschillen zijn tussen verschillende smartphones: verschillende SOC's met wifi-modules, verschillende materialen in de behuizing, grootte van de antenne, plaats van de wifi-module etc...

Dus als iemand meer weet, please enlighten me :)

Cheers,

Rob

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:39
heb je verder nog criteria (prijs, formaat, geheugen etc). Het scheelt nogal als je alleen naar toestellen < 200 euro kijkt of toestellen >3.7" <4.3" en < 280 euro bijvoorbeeld. Nu kan ik wel (bv) de SGS3 roepen, maar als je die te duur of te groot vind houd het al op..

Strava

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:41
Ik denk dat de TS louter en alleen als criterium een goede signaalontvangst heeft.......

@baroba. Misschien kun je in de pricewatch eens zoeken op smartphones met sowieso WiFi-N mogelijkheid? Dan zou je kunnen kijken of van de smartphones die dan zichtbaar komen een review is geschreven. En door het lezen van de betreffende reviews kom je wellicht meer te weten over de ontvangststerkte.

Topicstarter
Ik ga een lijstje maken van smartphones, en als er eentje echt bovenuit steekt qua ontvangst en die kost iets meer dan koop ik die. Dus voorlopig is budget geen issue.
Het gaat me voorlopig alleen om ontvangst via Wifi.

Wifi-N hebben ze (zowat) allemaal. Maar niemand schijnt echt te letten op hun wifi.. Ik zal maar eens verder zoeken denk ik...

Cheers,

Rob

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Hier in huis hebben we iPhones (4S en 3GS), HTC's en Nokia's, dus IOS, WP, Android en Symbian, allemaal goede wifi-ontvangst.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:52

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats dit topic even naar de juiste plaats, Mobile Aankoopadviesforum.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Wij hebben hier de afgelopen tijd veel smartphones gehad. Degene met de beste WiFi ontvangst was de LG P970 Optimus Black. Nogal een oud model alleen. Als ik er aan denk zal ik er vanavond nog een zooi vergelijken.

Topicstarter
Thx Sigis,

Dat is inderdaad een oud model :)
Ik ben benieuwd naar jouw resultaten .

groeten,

Rob

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:38
Anoniem: 475856 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 23:17:
Thx Sigis,

Dat is inderdaad een oud model :)
Ik ben benieuwd naar jouw resultaten .

groeten,

Rob
Genoeg smartphones die wifi goed oppakken. Belangrijker is waar je het voor nodig hebt lijkt me?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06 17:20

Wvr

MrBlueEyes schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 23:22:
[...]

Genoeg smartphones die wifi goed oppakken. Belangrijker is waar je het voor nodig hebt lijkt me?
Recent heb ik een draadloze-IP-camera gekocht ............denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bleueyes,
Dan kan ik rustig een oogje op de kids houden vanop de bank van de buren, via de IP-camera.
'Genoeg' is niet het antwoord op mijn vraag helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Het is mij duidelijk geworden dat het moeilijk is om hier een goed antwoord op te geven. De toestellen waar ik er meerdere van in huis heb geven geen consistente resultaten. Het lijkt er wel op dat de Galaxy S3 gemiddeld de beste wifi ontvangst heeft van de toestellen die ik hier heb, in volgorde:
- Galaxy S3 (3 toestellen, nagenoeg gelijk)
- LG Optimus 4X HD (1 toestel)
- HTC One S (3 toestellen, redelijk consistent)
- iPhone 4s (2 toestellen, redelijk consistent)
- HTC Sensation (1 toestel)
- HTC One X (3 toestellen, nogal wisselend, relatief traag met het opbouwen van de connectie)

Het beste individuele resultaat komt echter van een HTC One X. Geen van de toestellen had echter een slechte Wifi ontvangst. De S3 was echter het meest consistent.
Ik heb een LG Optimus Black gehad die een betere Wifi ontvangst had dan al deze toestellen en ook dan mijn Galaxy S2, iPhone 4, Galaxy S Giorgio Armani, HTC HD2 en SE Xperia X10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 13:37
Ik heb met mijn LG Optimus 2x een hele goeie WiFi ontvangst. Maar ik heb niet zo veel vergelijk. Wel heb ik bij mijn vriendin op zolder gewoon nog bereik terwijl haar Sony Xperia U, onze laptops en de PC daar niet meer op WiFi kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Ik heb de indruk dat LG de Wi-Fi connectie goed geregeld heeft. Kennelijk gebruiken ze daar goede hardware voor met een goede implementatie. In ieder geval doen de Optimus Black, 2x speed en 4x HD het allemaal herleid goed op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt Sigis,

Zal me eens moeten verdiepen in LG dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Ik heb nog een update:
Mijn LG optimus 4X HD had in de laatste test die ik gedaan heb duidelijk de beste. Ik heb een betere en stabielere verbinding en kan meer routers vinden dan met de beste Galaxy S3, HTC One X, HTC One S en iPhone 4S die ik ter beschikking heb. Ik denk dat de resultaten in mijn eerdere test negatief beinvloed waren doordat de accu van het toestel bijna leeg was. Ik heb de test nu herhaald met maximaal opgeladen accu's. Het resultaat is heel erg duidelijk, de LG Optimus 4X HD klopt de andere toestellen met afstand, net zoals de Optimus Black van mijn dochter wat Wifi ontvangst betreft de vloer aanveegde met mijn Galaxy S2, HTC Sensation XE en de iPhone 4s van mijn vrouw.

Oh, en ik ben geen LG fan. De 2X speed en 3D hadden ook goede Wifi connectie, maar vond ik echt heel erg matige zo niet slechte toestellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Sigis op 08-10-2012 00:06 ]

Pagina: 1