welk moederbord is beter?

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 433110

Topicstarter
Hallo medetweakers :D

ik heb een moederbord gekregen van een vriend van me en weet niet welke beter is... diegene die ik nu gebruik of die ik gekregen heb en ook heb ik een probleem met het ram geheugen dat ik erbij gekregen heb dat betreft namelijk 2 x 4 gb kaartjes van kingston valueram en die ziet mn moederbord als 2 gb per stuk ipv 4 :S

het gaat om deze moederborden asus p5n32 e-SLI en de asus p5q SE/R

momenteel heb ik de p5n32 e-SLI in mn computer zitten

heb wel research gedaan maar kon er geen wijs uit worden misschien dat jullie me kunnen helpen?

gr

Anoniem: 16328

Anoniem: 433110 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:23:
Hallo medetweakers :D

ik heb een moederbord gekregen van een vriend van me en weet niet welke beter is... diegene die ik nu gebruik of die ik gekregen heb en ook heb ik een probleem met het ram geheugen dat ik erbij gekregen heb dat betreft namelijk 2 x 4 gb kaartjes van kingston valueram en die ziet mn moederbord als 2 gb per stuk ipv 4 :S

het gaat om deze moederborden asus p5n32 e-SLI en de asus p5q SE/R

momenteel heb ik de p5n32 e-SLI in mn computer zitten

heb wel research gedaan maar kon er geen wijs uit worden misschien dat jullie me kunnen helpen?

gr
Je moederbord kan maximaal een totaal aan van 8GB geheugen verspreid over 4 geheugenbanken. Dus je hebt 4x2GB nodig wil je 8GB gebruiken. Het moederbord Asus P5Q SE/R kan maximaal 16GB geheugen aan dus maximaal 4GB per geheugenbank.

Je eigen moederbord is meer high-end (bijv. meer PCI-e 16x sloten) maar kan minder geheugen aan totaal.

Vergelijk zelf de specs:
http://www.asus.nl/Mother...5/P5Q_SER/#specifications
http://www.asus.com/Mothe...5N32E_SLI/#specifications

Anoniem: 433110

Topicstarter
hmmh.. idd nja er zit n 8800 gtx op volgens mij dusja heb verders niks aan te merken op dit bord :P mrja wel vaag dat ie de rammodules ipv 4 gb per stuk als 2 gb per stuk ziet :S

mrja iig bedankt voor de info :D

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat dacht je van te zeggen wat je opgezocht hebt, welke sites je vond en wat je daar las - en dan wat je exact niet begrijpt. *Dan* kunnen we je helpen het te begrijpen.

Mbt geheugen: kijk op de site van de fabrikant naar test reports/QVL. Moederborden kunnen erg kieskeurig zijn met geheugen, je weet alleen zeker dat het gaat werken als je exacte DIMMs uit de QVL koopt.

Maar goed, dit is een "wat moet ik kopen"?"-topic en daarvoor hebben we een andere plek op GoT:
Componenten Aankoopadvies

Oslik blyat! Oslik!