Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Asus n56vz of Dell 17R SE?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Na wat rond zoeken op het forum en internet had ik enkele weken terug beslist om, zodra ik genoeg geld had, een Asus N56vz-s4035v-be te kopen. Hierop zou ik dan enkel programma's draaien als Adobe, photoshop, Cinema 4d, After effects,...

Maar nu begin ik weer meer te voelen om ook op de laptop te kunnen gamen. Maar nu vraag ik mij af of een Dell 17R SE (die van €1249) een betere keus is dan? Qua prijzen kan ik Dell al lang niet meer volgen met alle kortingsbonnen en veranderingen, dus hoeveel zou die kosten met korting?

Of bestaan er nog andere laptops die aan mijn eisen voldoen? De Lenovo Y580 bestaat spijtig genoeg niet in Azerty, of heb ik dat fout?

Dell 17R SE:
3e génératie Processor Intel® Core™ i7-3610QM (6M Cache, up to 3.30 GHz)
Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
44 cm (17.3") 3D High Definition+(1920 x 1080) LED met TrueLife
8GB1 DDR3 SDRAM at 1600MHz
2 X 750GB 7200rpm with 32GB Msata SSD
Blu-Ray Disc-rom-station (cd/dvd lezen/schrijven en Blu-ray Disc lezen)
2 GB nVidia GeForce GT 650M (3D)
3,28 kg.

Mvg,
Ratverdelger

Verwijderd

Nu ligt het eraan of je een 15.6"of 17.3" inch wilt, want de specs zijn nagenoeg hetzelfde. Maar ik zou toch eerder een ASUS nemen.

Lenovo Y580 kun je ook gewoon kopen in andere webshops: http://www.google.nl/sear...ef9c8f5e&biw=1095&bih=650

Verwijderd

Topicstarter
De schermgrootte maakt mij al bij al niet veel uit. Ik zal daar mijn aankoop niet van laten afhangen.

Qua design spreekt de Asus mij meer aan, dus als er amper verschil op zit, ga ik alleszins voor die gaan.

Verwijderd

Ten eerste: het gamen maakt niet zo verschrikkelijk veel uit. De dell doet het een procent of 10 a 15 beter zo uit het hoofd, maar kan met overklokken deze voorsprong erg vergroten tov de asus als je die over zou klokken.
Voor dat soort programma's is een ssd ongelofelijk handig. Nu is de versie met mssd van de Dell wel aardig, maar ik denk dat je beter voor een goedkopere versie met slechts één harde schijf kunt gaan en dan een grote ssd van bijvoorbeeld 256gb er zelf in zetten. Dit komt de snelheid van die programma's die je wilt doen enorm ten goede. Waarom trouwens het 3d scherm? wil je daar wat mee gaan doen of is dat gewoon omdat er alleen die combinatie in de sheet staat?
Wat ik dus zou doen als ik jou was, is de 17r se van 999 uit de sheet nemen. Ik weet ook niet precies de kortingsacties, zeker niet voor belgië, maar je komt dan ongeveer op 900 euro uit. Voor de precieze aanbiedingen in belgie moet je misschien eens heel vriendelijk in het Dell kortingsbonnentopic in het shoppingforum vragen hoe het zit. Daarna kun je bijvoorbeeld pricewatch: Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB of pricewatch: Samsung 830 series 256GB of zelfs pricewatch: Crucial m4 CT512M4SSD2 512GB halen (die laatste alleen als je het budget ervoor hebt natuurlijk). Deze zet je dan in de vrije hdd bay van je laptop, waarna je windows op je ssd installeert samen met al je programma's. Dan heb je volgens mij zo'n beetje het beste wat je kunt krijgen rond dat budget. Als je toch voor de asus wilt gaan, zou ik als ik jou was ook een ssd erin zetten, maar om je gewone hdd te kunnen behouden zul je je dvd drive eruit moeten halen en daar je hdd in een caddy in moeten zetten.
Ik heb met de s4035 ervaring (heb er ook een 830 256gb in zitten), dus als je vragen hebt, stuur gerust een dm.

Verwijderd

Topicstarter
Hey, eerst en vooral bedankt voor je uitvoerig antwoord. Ik heb geen ervaring met ssd's plaatsen, maar ik zie dat je daar een tutorial voor hebt in je signature. Mijn budget licht niet echt hoog, dus dan moet ik nog wat bijsparen. Ik mag binnenkort vakantiewerk gaan doen, dus dan kan ik nog wat bijverdienen. En natuurlijk moet ik men ouders nog kunnen overhalen om dat te mogen, ze zijn nogal bang voor zo'n dingen. :)

Wat dat 3d scherm betreft, dat is puur uit onwetendheid. Maar dan ga ik morgen zeker eens zien naar wat je aanraadt. Nu zit ik op men ipod, vandaar.

mvg,
Ratverdelger

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-11 22:49
Jup, op deze pagina het juiste model uitzoeken. Dit is of de €899 versie met i5 of de €999 versie met i7. Nu tijdelijk met een upgrade naar 1TB schijf in plaats van 750GB. Hier in het shopping forum eventjes uitzoeken hoe de EPP truc werkt, en of er wellicht kortingsbonnen zijn op dit moment.

SSD'tje plaatsen is een kwestie van schroefjes los en vast draaien, even heel kort door de bocht. De 17R SE heeft twee slots om een hardeschijf/SSD te plaatsen. Aangeraden is wel om de standaard hardeschijf in het 2e slot te plaatsen, en de SSD op de plaats waar de hardeschijf eerst zat. Scheelt gerotzooi in de BIOS met boot volgorde enzo.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp! Voor ik hem eventueel koop wil ik wel zeker zijn dat ik er een ssd mag insteken. Ik ben 15, dus misschien is het logisch dat men ouders dat niet erg betrouwen. Al weet ik natuurlijk wat ik doe...

En zoiets kan je natuurlijk ook moeilijk stiekem doen. :)

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-11 22:49
De garantie gaat niet verloren, als je daar bang voor bent. Mocht iets aan de laptop niet functioneren, en je wilt heb terug sturen, stop dan wel weer even de hardeschijf in de originele positie, en laat de SSD er uit. Dell kan namelijk heel simpel zeggen dat het aan de SSD ligt anders ;)

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Pagina: 1