club d3 7750 stroomvreter? passief ! 700 watt aanbeveling!?

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Ik zit met een dilemma.
Mijn club 3d 7750 (passief gekoelde RoyalQueen, 800 MHz, 1GB ddr5 , ik ga deze niet overklokken)
daar adviseren ze een 600, maar liever 700 watt voeding bij!

Op dezelfde doos, de verpakking, heeft men het over minder dan 61 watt verbruik bij volle load voor deze graka.

De rest van mijn systeem is een i7 S (65 TDP aldus intel) SSD die 0,5 watt pakt x 2 = 1 watt , een green HDD die 3,9 watt pakt, en een 1 TB black WD hdd die 8.4 watt pakt onder load.

Nu leek mij mijn 500 watt BeQuiet E9 (93% efficient) dus wel voldoende, maar is dat in de praktijk ook zo?

Het gekke is ook, vindt ik dan, dat de eerst verkeerd geleverde 7750 kaart, uit de zelfde serie, in het systeem een fan heeft, duurder is, maar GEEN eigen voeding nodig heeft...

[ Voor 3% gewijzigd door notsonewbie op 26-09-2012 19:23 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Ahum ahum
Nee ze adviseren iets belachelijks.
Het maximale verbruik van een hd7750 ligt net onder de 50w
Voeding is voldoende hoewel ik coolermaster fan ben is BeQuiet een goed merk.

"Het gekke is ook, vindt ik dan, dat de eerst verkeerd geleverde 7750 kaart, uit de zelfde serie, in het systeem een fan heeft, duurder is, maar GEEN eigen voeding nodig heeft..."

Geen eigen voeding dat is niet helemaal waar vanwege het lage verbruik zijn deze kaartjes gevoed uit de 75W die van het pci-e slot getrokken kan worden.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
maarten12100 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:25:
Geen eigen voeding dat is niet helemaal waar vanwege het lage verbruik zijn deze kaartjes gevoed uit de 75W die van het pci-e slot getrokken kan worden.
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik ben hier niet geheel op de hoogte namelijk, van deze materie.

Is de externe aansluiting wellicht om het mobo koeler te houden, een soort 'bypass' zodat de power bijna direct van voeding in graka gaat en niet over het mobo cirquit ?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• maarten12100
notsonewbie schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:28:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik ben hier niet geheel op de hoogte namelijk, van deze materie.

Is de externe aansluiting wellicht om het mobo koeler te houden, een soort 'bypass' zodat de power bijna direct van voeding in graka gaat en niet over het mobo cirquit ?
Nee de 6 pin is er om extra te voorzien zodat er nog eens 75 watt kan worden getrokken.
Het bepaald de hoeveelheid die een kaart theoretisch kan trekken.

Maar ja als je zwaardere grafische kaarten zou voeden over de lijn in het moederbord is dat niet goed.
Het werkt maar dunne aders worden sneller heet, op een niet itx bord kan je buiten specificaties 110W trekken.(maar omdat we 75W hebben afgesproken gebeurt dat natuurlijk bijna niet)

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
maarten12100 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:36:
[...]

Nee de 6 pin is er om extra te voorzien zodat er nog eens 75 watt kan worden getrokken.
Het bepaald de hoeveelheid die een kaart theoretisch kan trekken.
Als ik het goed begrijp zit de externe voeding aansluiting op deze graka er dus eigenlijk voor de show?
Want club 3D schept zelf op " < 61 watt under full load ! "

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:26

Cheezus

Luiaard

Als ik op de site van club3D kijk kan ik geen extra voedingaansluiting zien op de 7750 royalqueen?
De royalking/queen modellen worden wel aangeprezen als overklokbare modellen, misschien dat ze daarom een extra aansluiting plaatsen. Standaard is het verbruik dan <61 maar met overklokken kan het >75 worden, en is er dus een extra aansluiting nodig.

De 700 watt voeding slaat natuurlijk nergens op, 500 watt is meer dan genoeg. Met een i7 (non S) en een 7950 trek ik onder full-load al minder dan 300 watt uit het stopcontact.

• maarten12100
notsonewbie schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:20:
[...]

Als ik het goed begrijp zit de externe voeding aansluiting op deze graka er dus eigenlijk voor de show?
Want club 3D schept zelf op " < 61 watt under full load ! "
Nee niet voor de show maar zolang je stock draait maakt het niet uit hoeveel je kan trekken :P

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Zolang je niet overklokt is het wel "voor de show" te noemen ja. Hij is niet nodig. Voor overklokbaarheid wel, maar je moet best hard overklokken om die extra connector nodig te hebben denk ik.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met een nick als "notsonewbie"zou je verwachten dat je wist dat het de bedoeling is dat je het juiste subforum opzoekt voor je post. Deze gemist toevallig?

Componenten Aankoopadvies

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:21:
Met een nick als "notsonewbie"zou je verwachten dat je wist dat het de bedoeling is dat je het juiste subforum opzoekt voor je post. Deze gemist toevallig?

Componenten Aankoopadvies

Move VB -> CAA
Notsonewbie kan je ook lezen, als geen newbie.
De nick is echter ook niet dat je verwacht van : allmost allround expert.

Ik had beide al gekocht en liep toen ergens tegen aan.
En dan zou daar waarschijnlijk iemand wel zeuren dat dAt dan het het verkeerde forum is.
Ook de lieve adjes onderling verwijzen wel eens naar elkaars forum :-) ! dus het blijft moeilijk kiezen voor sommige topics soms.

Vandaar deze vraag op herhaling: tweakers maak aub een 'forum' waar men bij twijfel kan vragen waar het topic moet, uiteraard te doen door 'die content hoort in dat topic experts!' :-)

Zo heb ik nu een heel vreemde MSI mobo-virtu-i7 APU-graka-multi display situatie, maar ja welk forum he...
Heel kort: bios veranderd, monitor kabel vergeten te switchen van mobo-vga naar graka-dvi, tOch beeld en ook op tv.... bios bleek zichzelf te hebben veranderd (En ja ik had de veranderingen opgeslagen en gereboot vanuit bios)

Waar oh waar te gaan met die vreemde mysterie prob's ...?

[ Voor 12% gewijzigd door notsonewbie op 27-09-2012 10:40 ]

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Cheezus schreef op woensdag 26 september 2012 @ 21:14:
Als ik op de site van club3D kijk kan ik geen extra voedingaansluiting zien op de 7750 royalqueen?
Staat op doos bij de requierements, 6 pin voeding aansluiting.
Dat en dus al de aanbeveling voor 600 of meer watt voeding.
Verder zijn er ik meen 6 uitvoeringen van de 7750. Echter dit is de enige met passieve koeling en die zou aldus de website < 61 watt onder full load pakken.
De royalking/queen modellen worden wel aangeprezen als overklokbare modellen, misschien dat ze daarom een extra aansluiting plaatsen. Standaard is het verbruik dan <61 maar met overklokken kan het >75 worden, en is er dus een extra aansluiting nodig.

De 700 watt voeding slaat natuurlijk nergens op, 500 watt is meer dan genoeg. Met een i7 (non S) en een 7950 trek ik onder full-load al minder dan 300 watt uit het stopcontact.
OK! dat stemt een mens gerust.
Praktijk voorbeeld van 'meten En weten'.
Thanx.

Pagina: 1