Hoi iedereen,
Ik heb de laatste dagen zelf hardware uitgekozen voor een nieuwe pc, maar omdat ik nieuw ben bij het zelf bouwen van een pc leek het me een goed idee om dus te vragen of mijn setup zoals ik die nu heb een beetje goed geschikt is.
Het gebruik:
- Gamen met een acceptabele framerate. (Voornamelijk Skyrim)
- Internetten, word, muziek luisteren
- Visual Studio
- Films kijken (HD 1080p)
Wensen
- Goede prijs/kwaliteit (Met nadruk op prijs
)
Dit is dus de samenstelling die ik nu heb:
Ram-geheugen heb ik al 2x2gb 1033MHz Kingston ValueRam, en daar ben ik heel tevreden mee
Verder de CD/DVD lezer, die kon ik nergens binnen de pricewatch vinden, dus een linkje naar een externe site: LG 24x DVDRW: http://www.informatique.nl/525907/lg-gn24ns90-dvdrw.html
Waarop de keuzes gebaseerd zijn:
Allereerst, de processor:
Ik heb deze processor gekozen omdat het de mogelijkheid biedt om te 'hybrid crossfiren' met de graphics card, en dat schijnt goed te werken.
De videokaart:
Ik had bij deze CPU drie mogelijkheden; de HD 6450, de HD 6570, en de HD 6670.
Hierbij heb ik dus gekozen voor de 'middelste'.
Het moederbord:
Deze heb ik gekozen op basis van de vereisten ATX, FM1 socket, en daarbij niet al te duur. Hierbij kwam ik op dit moederbord uit.
De SSD en HDD:
Ik heb op aanraden van een vriend besloten een SSD te nemen voor Windows en de wat grotere programma's, en daarbij heb ik dan 1TB 'gewoon' geheugen. (Ik weet dat de SSD maar twee sterren heeft, maar de 128GB versie heeft vier sterren, dus die sterren zijn in dit geval een beetje onbetrouwbaar lijkt me)
De case en de voeding:
Gekozen op prijs. De case heeft twee usb 3.0 poorten vooraan, wat natuurlijk voor een budgetcase erg mooi is
De voeding schijnt daarnaast redelijk stil te zijn, en geeft voor deze prijs ook een mooie hoeveelheid Watt.
Processorkoeling:
Nadat ik ergens een review had gelezen over de standaardprocessor bij de A8 besloot ik om een aparte processorkoeler erbij te kopen, en deze had goede reviews, vandaar.
Dank jullie wel
Ik heb de laatste dagen zelf hardware uitgekozen voor een nieuwe pc, maar omdat ik nieuw ben bij het zelf bouwen van een pc leek het me een goed idee om dus te vragen of mijn setup zoals ik die nu heb een beetje goed geschikt is.
Het gebruik:
- Gamen met een acceptabele framerate. (Voornamelijk Skyrim)
- Internetten, word, muziek luisteren
- Visual Studio
- Films kijken (HD 1080p)
Wensen
- Goede prijs/kwaliteit (Met nadruk op prijs
Dit is dus de samenstelling die ik nu heb:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asus F1A55 | € 58,37 | € 58,37 |
1 | Western Digital Caviar Blue WD10EZEX, 1TB | € 68,45 | € 68,45 |
1 | Antec One | € 45,- | € 45,- |
1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 17,90 | € 17,90 |
1 | Cooler Master Elite Power 460W | € 33,90 | € 33,90 |
1 | Kingston SSDNow V200 64GB | € 43,99 | € 43,99 |
1 | Sapphire HD 6570 2GB DDR3 | € 57,90 | € 57,90 |
1 | AMD A8-3850 Boxed | € 81,40 | € 81,40 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 406,91 |
Ram-geheugen heb ik al 2x2gb 1033MHz Kingston ValueRam, en daar ben ik heel tevreden mee
Verder de CD/DVD lezer, die kon ik nergens binnen de pricewatch vinden, dus een linkje naar een externe site: LG 24x DVDRW: http://www.informatique.nl/525907/lg-gn24ns90-dvdrw.html
Waarop de keuzes gebaseerd zijn:
Allereerst, de processor:
Ik heb deze processor gekozen omdat het de mogelijkheid biedt om te 'hybrid crossfiren' met de graphics card, en dat schijnt goed te werken.
De videokaart:
Ik had bij deze CPU drie mogelijkheden; de HD 6450, de HD 6570, en de HD 6670.
Hierbij heb ik dus gekozen voor de 'middelste'.
Het moederbord:
Deze heb ik gekozen op basis van de vereisten ATX, FM1 socket, en daarbij niet al te duur. Hierbij kwam ik op dit moederbord uit.
De SSD en HDD:
Ik heb op aanraden van een vriend besloten een SSD te nemen voor Windows en de wat grotere programma's, en daarbij heb ik dan 1TB 'gewoon' geheugen. (Ik weet dat de SSD maar twee sterren heeft, maar de 128GB versie heeft vier sterren, dus die sterren zijn in dit geval een beetje onbetrouwbaar lijkt me)
De case en de voeding:
Gekozen op prijs. De case heeft twee usb 3.0 poorten vooraan, wat natuurlijk voor een budgetcase erg mooi is
Processorkoeling:
Nadat ik ergens een review had gelezen over de standaardprocessor bij de A8 besloot ik om een aparte processorkoeler erbij te kopen, en deze had goede reviews, vandaar.
Dank jullie wel