Welke taal Windows 7 Home Premium

Pagina: 1
Acties:

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:35

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Hoi,

Bij een nieuwe zelfbouw pc moet ik een nieuwe Windows 7 kopen. Dit zal Home Premium worden omdat ik de extra's uit pro en Ultimate niet gebruik. Daarnaast vind ik Ultimate ook te duur. Echter sta ik dan voor de keuze Engels of Nederlands. Natuurlijk heeft dit te maken met persoonlijke voorkeur, maar hoe zit het het oplossen van problemen.

Ik heb altijd het idee dat wanneer je de foutmelding in het Engels hebt, het eenvoudiger is om op bijv. Google oplossingen te vinden. Maar vrouwlief heeft liever Nederlands.

Wat nemen jullie doorgaans?

Verwijderd

Nederlands.

Foutmeldingen zijn niet zo moelijk te vertalen en gaan meestal gepaard met een mooie universele 0x000.... code.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik kies al jaren (bijna standaard) voor Engels. Belangrijkste reden... 'mooiere' integratie van gebruikte programmatuur (maar ik heb die tik al wel uit 19-flintstone overgehouden toen nog niet alles in het Nederlands beschikbaar was). En omdat ik al tijden in allerlei internationale georiënteerde bedrijven werk ;)

Anderzijds.. ik geloof nooit dat mijn voorkeuren relevant zijn voor de lieve vrede in jouw huis ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Doe wat vrouwlief wil, minder gezeur :P. Meldingen zijn redelijk makkelijk te vertalen, zeker omdat je met wat steekwoorden die bijna hetzelfde betekenen ook bij de oplossing komt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 15:37
Je hebt toch ook multi-language paketten voor Windows 7.
Op XP gebruik ik dit nog steeds (Dit heet MUI).
Dan installeer je eerst de engelse versie, dan de nl-mui, en dan kun je per gebruiker een taal kiezen.
Gebruiker man -> engels
Gebruiker vrouw -> nederlands.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 20:18
dik_voormekaar schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:26:
Je hebt toch ook multi-language paketten voor Windows 7.
Op XP gebruik ik dit nog steeds (Dit heet MUI).
Dan installeer je eerst de engelse versie, dan de nl-mui, en dan kun je per gebruiker een taal kiezen.
Gebruiker man -> engels
Gebruiker vrouw -> nederlands.
Echter: Dit probleem kan onder de volgende omstandigheden optreden:•Als MUI-pakketten (Multilingual User Interface) voor extra weergavetalen worden geïnstalleerd.
•Als op uw computer een van de volgende edities van Windows 7 is geïnstalleerd:

Starter

Home Basic

Home Premium

Professional

MUI-pakketten (Multilingual User Interface) worden ondersteund op, hebben licenties voor en zijn beschikbaar voor de edities Windows 7 Ultimate en Windows 7 Enterprise. Als deze taalbestanden aanwezig zijn op een andere editie van Windows 7, stellen Windows-technologieën vast dat het systeem is gemanipuleerd en wordt de waarschuwing 'Dit is geen geldig exemplaar van Windows' weergegeven.

Bron

TS geeft namelijk aan dat hij Home Premium wil gebruiken......

Carpe Diem

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 15:37
Ah, dat wist ik niet.
Ik gebruik het op XP-Professional.

Kun je op Windows 7 dan wel de Language Interface Packs gebruiken (LIP) ?

Verwijderd

dik_voormekaar schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:33:
Ah, dat wist ik niet.
Ik gebruik het op XP-Professional.

Kun je op Windows 7 dan wel de Language Interface Packs gebruiken (LIP) ?
MUI kan je alsnog gebruiken, maar werkt officieel dus alleen op Ultimate en Enterprise.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
muppet99 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:30:
Als deze taalbestanden aanwezig zijn op een andere editie van Windows 7, stellen Windows-technologieën vast dat het systeem is gemanipuleerd en wordt de waarschuwing 'Dit is geen geldig exemplaar van Windows' weergegeven.
Ik moet toegeven dat ik het een aantal keer gedaan heb en ik heb nog nooit problemen gehad. Zowel op Win7 Starter als Win7 HP. Al kan het natuurlijk zijn dat ik mazzel heb gehad of dat dit later toegevoegd is...

Desktop | Server | Laptop

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:35

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Misschien kies ik dan toch maar een keer NL.

Bedankt voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
NL, minst miserie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 02:53
Engels geeft kortere zinnetjes in de interface omdat Nederlandse vertalingen toch al gauw een paar tientallen procenten langer zijn dan de Engelse.

En neem Chinees voor je vrouw, dan blijft ze van je computer af :P

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Pagina: 1