Realtek High Definition Audo driver wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:03
Dag mede-GoT'ters,

Al sinds 2 jaar heb ik een Asus laptop (N71Jv) waarop ik Windows 7 Ultimate x64 op heb geïnstalleerd. Sinds ik die versie er op heb staan werkt mijn geluidskaart niet en is het, helaas, ook een bekend probleem dat daar geen driver voor beschikbaar zou zijn(!).

Heb al vele googlepogingen gedaan in combinatie met wat in de titel staat en dat ik een Windows 7 x64 computer heb. Wel stonden er veel oplossingen bij die zouden werken, maar helaas hebben die allemaal bij mij niet geholpen.

Verder als ik opstart wil een HEEL ENKELE keer dat het rode kruisje bij het geluidsicoontje is verdwenen en dat ik even geluid heb. Helaas werkt het nooit/niet als ik weer eens even muziek wil gaan luisteren. Bij de probleemoplosser krijg ik de melding om te herinstalleren wat ie ook doet, maar dat werkt ook niet.
Van de "Driver Software Installation" krijg ik het volgende terug:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IS3WB.png

Iemand die hier al eens eerder mee heeft gestoeid en heeft op kunnen lossen?

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Anoniem: 63975

D'r staat een driver voor Win7 X64 op de site van Asus.

Dus d'r is wel een driver beschikbaar.

Specifieke chipsetdrivers ook geinstalleerd?

• Xanland
Die heb ik inderdaad ook al geïnstalleerd, maar die werkt dus - ironisch genoeg - ook al niet.

Ook al meerdere malen geprobeerd drivers van de realtek-site af te halen maar dan blijft het fout! Dat is namelijk gewoon het vreemde en Windows Update vindt verder ook niks.

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
Niemand die, toevallig, ook met ditzelfde bijltje heeft gehakt en opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-07 20:20

ResuCigam

BOFH

Xanland schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:16:
Verder als ik opstart wil een HEEL ENKELE keer dat het rode kruisje bij het geluidsicoontje is verdwenen en dat ik even geluid heb.
Dat klinkt voor mij als een hardware probleem. Ik denk dat de chip stuk is.

We do what we must because we can.