• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:34
Hallo medetweakers,

Ik heb een systeempje van wat verschillende onderdelen die ik heb verzameld in elkaar gezet, maar nu heb ik het probleem dat mijn videokaart tijdens het gamen na een tijdje uitvalt.

Ik gebruik een HD4850. Deze draait zo rond de 60 graden, heb via GPU-Z wat logs laten opslaan en deze zijn tot aan het moment van uitvallen 60-61 graden. Verder zie ik dat de waarden vreemde proporties aannemen namelijk dat memery temp 3000+ word en dat GPU temp -1 word.

Nu heb ik rondgekeken op fora en denk ik dat het toch aan mijn PSU ligt, deze heeft maar 350W vermogen, en heeft ook geen standaard PCI-e aansluiting. Graag hoor ik jullie mening hierover voordat ik weer geld uitgeef aan een andere PSU. Zijn er misschien andere mogelijkheden waar het aan ligt of ben ik toch op het goede pad?

Mvg,
Jeroen.

Verwijderd

Een kwalitatieve voeding is altijd een goede aankoop.

Merk / specs van huidige voeding?

• TheUninvited
spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://static.frazpc.pl/board/2011/02/12979704947932619.jpg

Chieftec, dit is een label dat ik had gevonden op internet. Heb verder niet zo verstand van die volt rails e.d.

[ Voor 3% gewijzigd door TheUninvited op 26-09-2012 14:43 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

TheUninvited schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:12:
Hallo medetweakers,

Ik heb een systeempje van wat verschillende onderdelen die ik heb verzameld in elkaar gezet, maar nu heb ik het probleem dat mijn videokaart tijdens het gamen na een tijdje uitvalt.
Valt je videokaart uit of valt je pc uit? Als een videokaart te weinig stroom krijgt tijdens het draaien van een game dan gooit een goede voeding de pc uit en reboot hij.
Probeer eens met MSI Afterburner een eigen fan profiel aan te maken, het kan zijn dat het geheugen van de videokaart te warm wordt.

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
je voeding zou sterk genoeg moeten zijn voor de gpu die jij hebt. probeer eens je videokaart in een andere pc te stoppen en kijken wat er dan gebeurt

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

• TheUninvited
Hallo,

Voor de duidelijkheid dit is een best oude voeding zat bij een kast met Pentium D logo erop. Het beeld valt gewoon weg zegmaar je hoort nog wel gewoon het geluid van de game. Verder heb ik geen andere PC's met PCIe sloten om de videokaart op te proberen.

Date , GPU Core Clock [MHz] , GPU Memory Clock [MHz] , GPU Temperature [°C] , Fan Speed (%) [%] , Fan Speed (RPM) [RPM] , GPU Load [%] , GPU Temp.(DISPIO) [°C] , GPU Temp.(MEMIO) [°C] , GPU Temp.(SHADERCORE) [°C] ,

2012-09-26 16:43:44 , 680.0 , 1087.5 , 61.0 , 88 , - , 97 , 60.5 , 73.0 , 66.5 ,
2012-09-26 16:43:46 , 200.0 , 6393.8 , -1.0 , 100 , 0 , 100 , 32767.5 , 32767.5 , 32767.5 ,

Bovenstaande zijn de log gegevens, dit gebeurt er dus wanneer de monitor zegmaar zijn signaal verliest.

Mvg.

• TheUninvited
Iemand nog een idee wat er mis mee is?

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Je bent de zoveelste met deze power supply die problemen heeft... chieftec is een erg slecht merk, en levert geen stabiele wattages als je de unit pusht.
De chieftecs branden ook snel door en slechte beveiliging. Bij ons gingen er 3 kapot van 1 pc die steeds werden vervangen door nieuwe units.

Chieftec is echt rotzooi, het laatste wat je wilt is een kapotte pc door een slecht functioneerende voeding die rippled als een dolle

Ik had zelf ook ooit een chieftec... ging ook kapot en brand plekken op moederbord!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Koop er een van Corsair, silverstone strider ... xfx pro........ Antec etc...

[ Voor 84% gewijzigd door A87 op 29-09-2012 17:46 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• TheUninvited
Ik snap ook dat deze PSU niet een van de betere is, maar mijn videokaart heeft nu zelf ook nog problemen denk ik met de temperatuur van de memory chip. Heeft iemand hier nog een idee van of dit op te lossen is? Alleen een nieuwe PSU lijkt me dat het probleem dan niet word opgelost.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:05
Gezien de temperatuur 2 seconden eerder normaal was, zal dat door de uitval komen (komt corrupte data binnen).

• TheUninvited
Dat snap ik, maar ik wil graag zeker zijn dat het niet komt door de temperatuur van de Memchip namelijk 73.5 graden maar gewoon dat hij teveel vraagt van de PSU heeft iemand hier ervaring mee? Is de temperatuur van 73-74 graden voor die chip trouwens normaal onder load voor een grafische kaart?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Meestal kunnen die tot 100°C wel hebben hoor. Kan je met HWMonitor of een tooltje van het moederbord (Asus PC Probe II oid) de voltages niet nakijken onder load?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• TheUninvited
Ik ga morgen overdag er nog naar kijken dan heb ik er weer tijd voor. Wat zijn de marges waar tussen de voltages meestal mogen variëren?
Pagina: 1