Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraag m.b.t mijn laptopgeheugen. Ik heb momenteel 4GB DD3 in mijn laptop, en om het iets sneller te maken wil ik er graag 4GB bij plaatsen.

Mijn vraag is of er naast het DDR type (in mijn geval dus DD3) nog meer verschillen zijn tussen geheugen waar ik op moet letten, of dat ik er elk soort DDR3 SODIMM in kan drukken. Ik weet dat er ook nog kloksnelheden en dergelijke zijn maar ik weet dus niet of je daar ook nog op moet letten, en ik wil niet het verkeerde aanschaffen.

Groeten,

Wouter

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:40

D4NG3R

kiwi

:)

Zoek op de site van de laptopfabrikant even op wat de QVL (Qualified Vendor List) is. Hier op staat geheugen wat sowieso getest is en dus werken gaat.

Veelal zijn de (SO)DIMM's van Kingston compatible met vrijwel alles. En nog goedkoop ook nog ;) pricewatch: Kingston 4GB DDR3-1333 (KTA-MB1333/4G).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen QVL vinden, maar ik ben er wel achter gekomen dat het 1066MHz is.. dus dan zou die Kingston die jij zegt wel werken toch? Die heeft ook een mooie prijs.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:40

D4NG3R

kiwi

:)

Welke laptop heb je precies? Bij Asus bijv kan je de QVL vinden onder de download sectie 'Other'. Of het heet iets in de trend van 'Memory Support list'.

[ Voor 77% gewijzigd door D4NG3R op 26-09-2012 14:24 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Acer Aspire 5745G. Maar behalve een handleiding kan ik niet veel vinden..

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2025
Je zou met bijvoorbeeld CPU-z kunnen kijken wat de snelheid is van je geheugen dat er nu in zit.
Aan de hand daarvan zou je dan nieuw geheugen kunnen halen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Lourini op 26-09-2012 14:35 . Reden: link toegevoegd ]

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:47
Zoek gewoon op jou model op Google naar mensen die al een upgrade hebben gedaan, vaak kom je dan op forums en zie je meteen wat werkt, dan houd je je eraan.

Als een Intel Processor hebt, van een beetje een gangbaar merk, dan werkt bijna altijd het Corsair geheugen. Ik heb al heel wat laptops geupgrade.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1