HTPC advies

Pagina: 1
Acties:

• zizou11
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-11-2021
Hoi Tweakers,

Wie kan mij adviseren over onderstaand lijstje, of ik hier voldoende aan heb.
Ik wil hier in ieder geval mee kunnen downloaden (120mb abbo bij upc), en via de pc op mijn tv kunnen kijken. Het zou wel in HD kwaliteit soepel moeten kunnen afspelen. Het downloaden/uitpakken hoeft niet perse tegelijk met het kijken van een film.
Verder zit ik er alleen mee op internet en email. maar daar heb ik ook een ipad voor.
Qua prijs vind ik dit al mooi, maar is er iets overkill en kan het goedkoper, graag!

Alvast bedankt!

wenslijst: htpc

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Even je startpost wat opruimen (lees voortaan even de regels voor het aanmaken van een startpost)

Je eisen:
1. Downloaden
2. PC beeld op TV
3. HD kwaliteit afspelen
4. Internet & e-mail

Eis 1, 2 en 4 kan op elke PC met een HDMI uitgang (voor eis 2). Dan blijf je eigenlijk over met HD kwaliteit afspelen. Daarvoor zou elke videokaart die DXVA support moeten werken (gezien de videokaart dan het zware werk doet). In principe alles met enigszins een moderne chip er in werk (zo ook die ASRock).

Tja, de rest is afhankelijk denk ik van je overige gebruik. Ga je XBMC of Mediaportal (of een soortgelijk programma) gebruiken, dan is deze processor voldoende. Ga jij gewoon met een muis bedienen, of een app voor MPC-HC (of wat voor player dan ook), dan kan je die processor nog wel iets goedkoper nemen.

8GB geheugen is volledige onzin. Ik draai hier al jaren een HTPC met Mediaportal op 2GB.

Die voeding durf ik geen uitspraak over te doen.

Eventueel kan het ook aantrekkelijk zijn een SSD te overwegen (niet voor opslag natuurlijk).

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• zizou11
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-11-2021
ok, duidelijk, dank je.
Waar zou de SDD zo aantrekkelijk voor zijn dan?

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
zizou11 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:52:
ok, duidelijk, dank je.
Waar zou de SDD zo aantrekkelijk voor zijn dan?
Snel opstarten wat wel handig is bij een HTPC. Het was maar een suggestie om te overwegen: ik heb bijvoorbeeld een tijdje al mijn opslag schijven aan een dedicated PC gehangen, als ik destijds mijn HTPC zou inrichten zou er zeker een SSD in komen omdat ik toch niets aan lokale opslag heb.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.