Toetsenbord Laptop problemen

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 325917

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Samsung R510-FA02NL laptop. Nu z'n 4jaar oud.
Sinds een tijd heb ik problemen met het toetsenbord, sommige toetsencombinaties werken niet meer.
Nu heb ik een deel opgelost door de F11 toets in de drukken. (normaal om het numpad ed te gebruiken)
Het lijkt er daarom om dat standaard de Fn toets 'vast/ingedrukt' zit. Normaal werkt de F11 alleen in combinatie met de Fn toets.
In Exel bijvoorbeeld werken de 'normale' functie van de F1-F12 dan ook niet meer.
Maar ik heb ook een probleem met de hoofdletter s. Deze werkt alleen met de linker shift, de rechter werkt alleen bij de s toets niet. Zelfde probleem met de €, linker alt werkt rechter weer wel.

Ik hierover al contact gehad met samsung, en ook de eerste paar tips uitgevoerd. (Windows geherinstalleerd, en een programma laten lopen om instellingen terug te zetten.) Dit werkte allemaal niet, en verdere hulp kon Samsung mij alleen bieden als ik mijn laptop opstuurde. Dit vond ik het geld niet waard (+/-220€ opstuur, onderzoek en vervangingskosten).

Nu was ik benieuwt of iemand hier ook last van had, en een oplossing weet.
Het is zonde om de laptop weg te doen voor zulke 'kleine' haperingen, maar het begint toch echt vervelend aan het woorden.

Bvd,
Roel

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Het is een hardware probleem. Succes met oplossen. Enige wat je kan doen is de toetsen er af halen en kijken waar het mis gaat, maar niet van ieder toetsenbord (zeker niet laptops) krijg je het er achteraf weer op!

Eventueel kijken op internet/ebay of iemand de toetsenbord module los verkoopt.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Topicstarter
bedankt alvast, het is zeker dat het een hardware probleem is, en dat het te verhelpen is met een nieuw toetsenbord module?

• LiquidT_NL
Anoniem: 325917 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:58:
bedankt alvast, het is zeker dat het een hardware probleem is, en dat het te verhelpen is met een nieuw toetsenbord module?
Nee, maar niemand kan jou die zekerheid bieden. Het is wel waarschijnlijk. Zie het zo: een herinstallatie werkt niet. Dan is het zeer, zeer waarschijnlijk geen software probleem. Dan blijft hardware over, maar goed, het kan de module zijn, het kan de aansluiting tussen toetsenbord en moederbord zijn, een probleem met het mobo zelf, ik weet het niet. Maar niemand kan hier voor zover ik weet jou kant-en-klaar een oplossing geven. Dus het wordt OF proberen, OF repareren, OF een nieuwe kopen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Topicstarter
Oke dat is duidelijk, het was meer de vraag of het zeker een hardware probleem is, of dat het ook nog software matig kan zijn.
Ik zal inderdaad eens opzoek gaan naar een nieuw keyboard. Kan het zomaar dat een keyboard spontaan 'defect' raakt? Er is namelijk niks mee gebeurd toen dit ontstond.

• LiquidT_NL
Anoniem: 325917 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:41:
Oke dat is duidelijk, het was meer de vraag of het zeker een hardware probleem is, of dat het ook nog software matig kan zijn.
Ik zal inderdaad eens opzoek gaan naar een nieuw keyboard. Kan het zomaar dat een keyboard spontaan 'defect' raakt? Er is namelijk niks mee gebeurd toen dit ontstond.
Het punt is, "zomaar" is relatief. Het ligt er aan wat er kapot is, maar als je de laptop toevallig iets te hard neer zet kan er ook net dat ene dingetje los raken of iets dergelijks.

Topicstarter
Hij is uitgezet, een 12uur later weer aan, en vertoonde bovenstaande mankementen. Laptop is in die 12uur niet verplaatst/verschoven. Vandaar dat ikzelf dacht aan iets software matig.

Maar heb het toetsenbord al losgehaald, geprobeerd te bekijken, en schoongemaakt en terug geplaatst.
Eerste poging deden beide shift toetsen het niet meer(en bovenstaande mankementen), daarna nogmaals opnieuw aangesloten toen werkten ze wel weer.
Het lijkt er dus op dat er inderdaad een 'los' contactje ergens zit. Nu nog achterhalen waar.

Bedankt alvast

• LiquidT_NL
Anoniem: 325917 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:06:
Hij is uitgezet, een 12uur later weer aan, en vertoonde bovenstaande mankementen. Laptop is in die 12uur niet verplaatst/verschoven. Vandaar dat ikzelf dacht aan iets software matig.

Maar heb het toetsenbord al losgehaald, geprobeerd te bekijken, en schoongemaakt en terug geplaatst.
Eerste poging deden beide shift toetsen het niet meer(en bovenstaande mankementen), daarna nogmaals opnieuw aangesloten toen werkten ze wel weer.
Het lijkt er dus op dat er inderdaad een 'los' contactje ergens zit. Nu nog achterhalen waar.

Bedankt alvast
Losse contacten zoeken gaat het beste met een weerstandmeter of multimeter!

Topicstarter
Zo dicht kom ik niet bij het elektronica, overal zit 'rubber' overheen. De achterkant zit helemaal dicht geplakt met soort plakplastic. Ik ben opzoek naar een vervangend toetsenbord, om te 'testen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Opgelost door een nieuw toetsenbord te kopen, bedankt!
Pagina: 1