• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
We zijn sinds enkele maanden redelijk tevreden omgeschakeld van een server met Microsoft (SBS 2003 met Exchange/Outlook) naar Google Apps for Business inc Gmail, Drive, Agenda etc.

Nu zijn er talloze kleine probleempjes en kinderziektes, maar gelukkig ook talloze apps/workarounds. Zo heb ik voor een collectieve centraal beheerbare handtekening de Hancock app (werkt top).

Echter hebben we nog last van een tweetal grote problemen waarin ik Google absoluuuut niet kan begrijpen (design flaws?!):
1) Contacten kunnen niet bedrijfsbreed worden beheerd/gedeeld zonder app (we betalen nu voor een app van derden die de contacten deelt)?! Dit lijkt me een basisfunctie van een bedrijfs'server'!?
2) Bestanden op de drive worden niet standaard gedeeld/zichtbaar voor mijn collegas! Dit is toch belachelijk voor een bedrijfsschijf!? Ik moet nu ieder dingetje dat ik aanpas/upload EXPLICIET met andere collegas gaan delen in mijn browser (ik copy ze naar mijn lokale Drive map, en het programmatje synct deze map online). Dit ondanks dat ik ingesteld heb dat alle bestanden bewerkbaar en zichtbaar zijn voor iedereen binnen het bedrijf!?

(Ook vervelend dat je per persoon een quotum hebt, en space moet bijkopen, en niet voor het hele bedrijf in het algemeen!)

Belachelijk als dit beiden echt zo is! Doe ik iets verkeerd? Zo nee, shame on Google, en met welke apps los ik dit (gratis?) op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Jeetje, echt niemand? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Laatste hoop... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-07 19:38
Ik heb even zitten kijken in mijn Google Apps for Domain account (lijkt me dat dit ongeveer hetzelfde werkt) maar kan hier die opties ook niet vinden.

Bij Google Apps for Business zit toch ook support? Wellicht kan je daar eens contact mee opnemen, denk dat Google zelf het beste kan vertellen of dit mogelijk is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Spacespider schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:14:
Ik heb even zitten kijken in mijn Google Apps for Domain account (lijkt me dat dit ongeveer hetzelfde werkt) maar kan hier die opties ook niet vinden.

Bij Google Apps for Business zit toch ook support? Wellicht kan je daar eens contact mee opnemen, denk dat Google zelf het beste kan vertellen of dit mogelijk is of niet.
Zou je zeggen ja, maar Google is zelfs tot mijn nare verrassing slechter dan MS, en voor hulp NIET bereikbaar (telefonisch), al betalen we gewoon als zakelijke klant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-07 19:38
Dat is raar, op de Google Apps website staat namelijk:
"Meer informatie over upgraden naar Google Apps for Business met ondersteuning per e-mail en telefoon."

Ik heb nog even gezocht op het internet, maar het lijkt inderdaad niet mogelijk om contacten per domein te delen. Dus ben bang dat je toch vast zit aan een 3th party applicatie.

Ik ben niet bekend met de integratie van Google Apps en Exchange/Outlook, maar is er geen mogelijkheid om in Outlook een globaal adresboek te maken en deze via Exchange te delen met al je gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Ja uiteraard, maar je wilt juist af van servers EN Microsoft!
Ik heb voor de contacts nu al een (betaalde) 3rd party app, dus dat is met noodgrepen redelijk opgelost, maar die Drive maakt ons nu gek!

We zetten beiden bestanden continu online, maar zien elkaars dingen niet, dus we hebben nu 2 aparte bedrijven door elkaar lopen |:(
Dit is echt te belachelijk voor woorden, want dit is gewoon GEEN bestandsdeling, zoals het op alle vlakken doet vermoeden en alternatieven zou moeten vervangen!

Alle telefoonnummers en hulpkanalen van Google lijken nep, want accepteren alleen gesprekken over betalingen e.d.

[ Voor 29% gewijzigd door Stan op 04-10-2012 00:29 . Reden: Telefoon ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ik weet niet precies wat je doet maar als je in Drive een folder aanmaakt en die deelt met andere gebruikers dan werkt dat hetzelfde als een gedeelde schijf.

Edit: diegene met wie je de folder shared moet die natuurlijk wel naar 'My Drive' verplaatsen om de inhoud ook via de PC applicatie te zien.

[ Voor 31% gewijzigd door JoetjeF op 04-10-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
JoetjeF schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:35:
Ik weet niet precies wat je doet maar als je in Drive een folder aanmaakt en die deelt met andere gebruikers dan werkt dat hetzelfde als een gedeelde schijf.

Edit: diegene met wie je de folder shared moet die natuurlijk wel naar 'My Drive' verplaatsen om de inhoud ook via de PC applicatie te zien.
Ja precies, dat is dus het probleem. We hebben een uitgebreide mappenstructuur die we bij aanvang eenmalig expliciet gedeeld is (en naar My Drive) en dat leek te werken, maar ieder bestand (en of map?) dat nu door een van beiden wordt geplaatst, is niet automatisch zichtbaar voor de anderen!? |:(

Ik wil NIET alles expliciet delen, niet alleen omdat dit waanzinnig veel handelingen gaan worden, maar ook omdat de files dan NIET zoekbaar zijn door de ander (want alleen in Shared with me, tenzij ook weer verplaatst). En in de Shared map is geen nette mappenstructuur :(

Bovendien heb ik in de instellingen staan dat files AUTOMATISCH zijn gedeeld en zichtbaar EN editable zijn voor allen in ons hele bedrijf?!

We hebben dus keihard een app (ben ik bang) nodig, die dit slechte verhaal van Google kan overriden;
http://support.google.com...id=-wy4ojojdozh0&cbrank=1 (5e antwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pionier45
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-09-2014
Stan schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:38:
We zijn sinds enkele maanden redelijk tevreden omgeschakeld van een server met Microsoft (SBS 2003 met Exchange/Outlook) naar Google Apps for Business inc Gmail, Drive, Agenda etc.

Echter hebben we nog last van een tweetal grote problemen waarin ik Google absoluuuut niet kan begrijpen (design flaws?!):
1) Contacten kunnen niet bedrijfsbreed worden beheerd/gedeeld zonder app (we betalen nu voor een app van derden die de contacten deelt)?! Dit lijkt me een basisfunctie van een bedrijfs'server'!?
Hallo Stan,
Dit klopt. Het probleem van die contacten liepen wij ook tegenaan. Contact gehad met Google. Sterker nog ze belden ons zelf terug. Probleem uitgelegd maar het blijkt gewoon niet mogelijk te zijn. Men heefter wel aan gewerkt om dit te doen maar het project was tot nader orde afgeblazen.

Zeer slordig allemaal. Ook wij hebben een 3e partij ingeschakeld om de contacten alsnog te delen.
Eigen belachelijk maar het is niet anders.

Groet

Fred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Het contact-probleem is inmiddels dus (door meerderen) 'omzeild', maar;

Hoe gaan we hier nou in hemelsnaam een Google Drive draaien met al onze collega's waarbij ik NIET steeds ieder nieuw bestand met allen expliciet hoef te delen, en de 'ontvangers' hem NIET naar hun My Drive hoeven slepen (al dan niet met of zonder ctrl ingedrukt)?! |:(
Pagina: 1