Game pc +- 1350 euro

Pagina: 1
Acties:

• roeltjow
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-02 10:04
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, verder een beetje surfen en downloaden.

de games die ik vooral speel zijn:
Guildwars 2
Borderlands 2
Battlefield 3

Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 1350 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een OCZ agility 3 SSD van 120gb die ik ga gebruiken voor mijn games/windows, ook heb ik al een 1TB HDD die ik voor opslag gebruik.

verder heb ik al een toetsenbord(logitech G15), muis(Razer Naga) en monitor(hp 2311x 1920x1080 full hd 1080p). het gaat me dus alleen om de kast met inhoud.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naast onderstaand lijstje, heb ik nog een DVD brander/reader nodig en een Cardreader. volgens mij heb ik dan alles.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb geen voorkeur maar heb wel gelezen dat onderstaand GTX680 een goeie koeler heeft

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Als het maar in de kast past, wat het naar mijn weten wel gaat doen. verder geen eisen mbt geluidsniveau en energieverbruik.
En de DVD brander/reader en Cardreader moeten zwart van kleur zijn.

Dit is wat ik zelf heb samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version)€ 79,90€ 79,90
1Lite-On iHAS524 Zwart€ 22,-€ 22,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 29,50€ 29,50
1MSI N680GTX Twin Frozr 2GD5/OC€ 462,51€ 462,51
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 200,-€ 200,-
1XFX ProSeries 750W XXX Edition€ 99,50€ 99,50
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9€ 70,50€ 70,50
1Sharkoon Media Reader III€ 8,95€ 8,95
1Asrock Z77 Extreme4€ 121,70€ 121,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.094,56

Naast bovenstaand lijstje, heb ik nog een DVD brander/reader nodig en een Cardreader. volgens mij heb ik dan alles.

Naar mijn research is alles compatibel met elkaar, maar zou wel graag hebben of iemand dit voor mij kan nakijken aangezien ik hier niet voor gestudeerd hebt ;)

Is dit systeem goed genoeg om een paar jaar mee vooruit te kunnen? of zien jullie nog verbeter punten? eventueel kan ik er later nog een 2de GTX680 bij plaatsen.

Alvast bedankt,
Roeltjow

EDIT: Lijstje aangepast
EDIT 2: DVD brander en cardreader toegevoegd
EDIT 3: Toch maar na veel gegoogle en forums gelezen te hebben voor de i5 3570k gekozen, omdat de 2600k hetzelfde presteert bij games en je er alleen baat bij hebt bij bijv video editting

[ Voor 16% gewijzigd door roeltjow op 26-09-2012 13:19 ]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-07 15:29
Geen idee waarom je die 250gb schijf wil hebben... je hebt toch al een snelle SSD (die rondjes loopt rond die WD Velociraptor...)

Voor games heb je geen voordeel aan een i7, neem gewoon de i5 3750K die je ook nog eens makkelijk kan overclocken. Er komt echt niks in de buurt voor een prijs van 200€.

Bij die CPU koeler zit al koelpasta die kwalitatief goed is. De mugen 2 is echter nog maar amper te verkrijgen en ook totaal overpriced nu. Kijk eens naar de mugen2, sycth mine2, gelid tranquillo, ...

Meeste mensen gaan ofwel nu voor SLI ofwel nooit. Beter om in de toekomst een kaart van de nieuwe generatie te kopen. Dan kan je jezelf ineens beperken tot een 550w voeding en een goedkoper mobo.

16gb ram is ook overkill voor games, tis natuurlijk niet de grote kost.

• roeltjow
Inrage schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:02:
Geen idee waarom je die 250gb schijf wil hebben... je hebt toch al een snelle SSD (die rondjes loopt rond die WD Velociraptor...)
omdat die agility 3 problemen gaf als windows daar op staat, iig dat word beweerd op hun forums dat hij daar te onstabiel voor is. maar dit klopt dus niet? anders haal ik die Velociraptor weg

Voor games heb je geen voordeel aan een i7, neem gewoon de i5 3750K die je ook nog eens makkelijk kan overclocken. Er komt echt niks in de buurt voor een prijs van 200€.
ik ben niet van plan om te gaan overclocken, en had al even op internet rond gekeken en daar zeiden de meeste dat als hun moesten kiezen ze toch voor de i7 gaan aangezien die iets meer power heeft

Bij die CPU koeler zit al koelpasta die kwalitatief goed is. De mugen 2 is echter nog maar amper te verkrijgen en ook totaal overpriced nu. Kijk eens naar de mugen2, sycth mine2, gelid tranquillo, ...
bedankt, ga ik die pasta uit mijn lijstje halen straks en even kijken voor die tranquillo, daar had ik al wat over gelezen.

Meeste mensen gaan ofwel nu voor SLI ofwel nooit. Beter om in de toekomst een kaart van de nieuwe generatie te kopen. Dan kan je jezelf ineens beperken tot een 550w voeding en een goedkoper mobo.
ik houd het denk ik toch bij 1 GTX680 nu ivm mijn budget

16gb ram is ook overkill voor games, tis natuurlijk niet de grote kost.
beter teveel dan te weinig :P
heb besloten om mijn OCZ agility 3 toch te gebruiken voor mijn windows etc, als het te onstabiel word heb ik een goed excuus om een andere HD te kopen :P

[ Voor 4% gewijzigd door roeltjow op 26-09-2012 12:38 ]

• ySoSrs
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-07 17:47
Als je niet gaat overclocken hoef je geen K processor, bijvoorbeeld een i5 3450 en een H77 moederbord. Met die processor ga je in games geen verschil merken hoor, maar het bespaart je toch weer een flinke cent. En ipv de 680 mss de 670, prestatieverschil zeer klein maar prijsverschil is dat niet. Indien je in de toekomst geen sli van plan bent is 750W serieuze overkill.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Toch is een XFX pro wel aan te raden, goed spul

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• roeltjow
ySoSrs schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:39:
Als je niet gaat overclocken hoef je geen K processor, bijvoorbeeld een i5 3450 en een H77 moederbord. Met die processor ga je in games geen verschil merken hoor, maar het bespaart je toch weer een flinke cent. En ipv de 680 mss de 670, prestatieverschil zeer klein maar prijsverschil is dat niet. Indien je in de toekomst geen sli van plan bent is 750W serieuze overkill.
Misschien dat ik later ooit nog ga overclocken, als de games zo geavanceerd worden dat hij het niet meer trekt, de voeding heb ik ook hiervoor gekocht omdat ik heel misschien later er nog een 680 bij plaats

• xxmarijn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-04 23:29
Ik zou zeggen kopen! je mandje ziet er super goed uit. bijna nix aan te verbeteren!

en die 16gb ram is toch wel handig,
er komen spellen die 8 al nodig hebben dus is het fijn om over te hebben
en als je nog ooit besluit om te gaan videobewerken/photoshoppen is het ook fijn

grz marijn

edit: Ik zou indd als je graka niet goed meer is een nieuwe kopen. want tegen die tijd is er al lang een nieuwe generatie graka's van nvidia

[ Voor 76% gewijzigd door xxmarijn op 26-09-2012 14:43 ]

• roeltjow
xxmarijn schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:40:
Ik zou zeggen kopen! je mandje ziet er super goed uit. bijna nix aan te verbeteren!

en als je nog ooit besluit om te gaan videobewerken/photoshoppen is het ook fijn
bedankt voor je reactie, ik denk idd dat ik het zo ga laten tenzij er nog andere goeie suggesties komen :)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 20:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

GTX680 SLI op 1080P gaming is behoorlijk overkill, dat weet je ?

Mijn tip, als je toch SLi wil draaien, ga voor twee GTX660 ti of desnoods 2x GTX670.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-07 15:29
A87 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:42:
Toch is een XFX pro wel aan te raden, goed spul
En een BWM gaat ook hard, maar een Ford Fiesta brent je ook waar je wil zijn. In een PC in een gesloten kast moet je nu niet echt een voeding van 750w plaatsen als je maar 400w gaat gebruiken...

Voeding advies: pricewatch: XFX Pro 550W

xxmarijn schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:40:

grz marijn

edit: Ik zou indd als je graka niet goed meer is een nieuwe kopen. want tegen die tijd is er al lang een nieuwe generatie graka's van nvidia
Ook dit is een beetje bizar en ongefundeerd advies als je het mij vraagt.

16gb is handing? voor welke game dan? noem ook eens een game die 8gb al ten volle benut? Dat zal dan eerder een slecht ontworpen game zijn.
roeltjow schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:43:
[...]

Misschien dat ik later ooit nog ga overclocken, als de games zo geavanceerd worden dat hij het niet meer trekt, de voeding heb ik ook hiervoor gekocht omdat ik heel misschien later er nog een 680 bij plaats
Neem een i5 3570K dan in plaats van die i7 2600 (die trouwens al van een oudere generatie is)
Deze is sneller in games en goedkoper.

Mobo advies:
pricewatch: Asrock Z75 Pro3
pricewatch: Gigabyte GA-Z77-DS3H

Zoals reeds gezegd ga je ofwel nu voor SLI ofwel waarschijnlijk nooit. Een enkele GTX680 zal normaal alle games goed spelen nu. Eventueel een GTX670 en dan binnen enkele jaren upgraden naar iets van 2 generaties verder. Je speelt niet op extreme resoluties dus een 670 zal zeker volstaan.
roeltjow schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:10:
[...]

heb besloten om mijn OCZ agility 3 toch te gebruiken voor mijn windows etc, als het te onstabiel word heb ik een goed excuus om een andere HD te kopen :P
Je wil altijd je Windows op je SSD plaatsen. Eventueel een Samsung SSD uit de 830 reeks kopen dan. Die zijn heel betrouwbaar en ook nog eens snel. Ook relatief goedkoop nu.

[ Voor 7% gewijzigd door Inrage op 26-09-2012 15:10 ]

• roeltjow
even een bedankje voor iedereen die me heeft geholpen, de lijst van post 1 zal mijn nieuwe pc worden.

Thanks,
Roeltjow

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Ziet er nice uit. Ik zou zelf alleen wat geld besparen en een GTX 670 nemen, of 2x een GTX 670. als je toch het budget hebt. De prijs/prestatie is daarvan beter vind ik.

Als je goed wilt overclocken neem dan een gigabye GA-Z77X-UD3H, voor stabiele voltages, die van Asrock schommelen zo af en toe. Dat gigabyte moederbord heeft ook allemaal kwalitatieve componenten.

Als je een top voeding wilt: Seasonic X-series 660W! is voldoende voor een overclock+ 2 x GTX 670!

Vergeet geen SSD met zo'n budged, kijk eens naar de samsung 830 serie ssd's (128GB of 256GB)

behuizing alternatief: corsair carbide 500r (omdat ik zelf nogal gek ben van deze kast.)

met 8GB RAM heb je waarsch. meer dan zat. Als je echt 16GB wilt is dat natuurlijk nooit verkeerd ;)

我的名字是Mirno

Pagina: 1