Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, verder een beetje surfen en downloaden.
de games die ik vooral speel zijn:
Guildwars 2
Borderlands 2
Battlefield 3
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 1350 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een OCZ agility 3 SSD van 120gb die ik ga gebruiken voor mijn games/windows, ook heb ik al een 1TB HDD die ik voor opslag gebruik.
verder heb ik al een toetsenbord(logitech G15), muis(Razer Naga) en monitor(hp 2311x 1920x1080 full hd 1080p). het gaat me dus alleen om de kast met inhoud.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naast onderstaand lijstje, heb ik nog een DVD brander/reader nodig en een Cardreader. volgens mij heb ik dan alles.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb geen voorkeur maar heb wel gelezen dat onderstaand GTX680 een goeie koeler heeft
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Als het maar in de kast past, wat het naar mijn weten wel gaat doen. verder geen eisen mbt geluidsniveau en energieverbruik.
En de DVD brander/reader en Cardreader moeten zwart van kleur zijn.
Dit is wat ik zelf heb samengesteld:
Naast bovenstaand lijstje, heb ik nog een DVD brander/reader nodig en een Cardreader. volgens mij heb ik dan alles.
Naar mijn research is alles compatibel met elkaar, maar zou wel graag hebben of iemand dit voor mij kan nakijken aangezien ik hier niet voor gestudeerd hebt
Is dit systeem goed genoeg om een paar jaar mee vooruit te kunnen? of zien jullie nog verbeter punten? eventueel kan ik er later nog een 2de GTX680 bij plaatsen.
Alvast bedankt,
Roeltjow
EDIT: Lijstje aangepast
EDIT 2: DVD brander en cardreader toegevoegd
EDIT 3: Toch maar na veel gegoogle en forums gelezen te hebben voor de i5 3570k gekozen, omdat de 2600k hetzelfde presteert bij games en je er alleen baat bij hebt bij bijv video editting
Vooral gamen, verder een beetje surfen en downloaden.
de games die ik vooral speel zijn:
Guildwars 2
Borderlands 2
Battlefield 3
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 1350 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een OCZ agility 3 SSD van 120gb die ik ga gebruiken voor mijn games/windows, ook heb ik al een 1TB HDD die ik voor opslag gebruik.
verder heb ik al een toetsenbord(logitech G15), muis(Razer Naga) en monitor(hp 2311x 1920x1080 full hd 1080p). het gaat me dus alleen om de kast met inhoud.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naast onderstaand lijstje, heb ik nog een DVD brander/reader nodig en een Cardreader. volgens mij heb ik dan alles.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb geen voorkeur maar heb wel gelezen dat onderstaand GTX680 een goeie koeler heeft
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Als het maar in de kast past, wat het naar mijn weten wel gaat doen. verder geen eisen mbt geluidsniveau en energieverbruik.
En de DVD brander/reader en Cardreader moeten zwart van kleur zijn.
Dit is wat ik zelf heb samengesteld:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version) | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Lite-On iHAS524 Zwart | € 22,- | € 22,- |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 29,50 | € 29,50 |
1 | MSI N680GTX Twin Frozr 2GD5/OC | € 462,51 | € 462,51 |
1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 200,- | € 200,- |
1 | XFX ProSeries 750W XXX Edition | € 99,50 | € 99,50 |
1 | Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9 | € 70,50 | € 70,50 |
1 | Sharkoon Media Reader III | € 8,95 | € 8,95 |
1 | Asrock Z77 Extreme4 | € 121,70 | € 121,70 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.094,56 |
Naast bovenstaand lijstje, heb ik nog een DVD brander/reader nodig en een Cardreader. volgens mij heb ik dan alles.
Naar mijn research is alles compatibel met elkaar, maar zou wel graag hebben of iemand dit voor mij kan nakijken aangezien ik hier niet voor gestudeerd hebt
Is dit systeem goed genoeg om een paar jaar mee vooruit te kunnen? of zien jullie nog verbeter punten? eventueel kan ik er later nog een 2de GTX680 bij plaatsen.
Alvast bedankt,
Roeltjow
EDIT: Lijstje aangepast
EDIT 2: DVD brander en cardreader toegevoegd
EDIT 3: Toch maar na veel gegoogle en forums gelezen te hebben voor de i5 3570k gekozen, omdat de 2600k hetzelfde presteert bij games en je er alleen baat bij hebt bij bijv video editting
[ Voor 16% gewijzigd door roeltjow op 26-09-2012 13:19 ]