PC wil niet herstarten. Cold boot wel.

Pagina: 1
Acties:

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:27

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Hallo,

ik heb hier een pc staan die niet wil herstarten vanuit windows. Als ik op herstarten klik dan sluit hij gewoon af en krijg ik het post scherm te zien, maar daarna is het zwart en knippert het lampje van de hdd ook niet meer.
Als ik de pc dan uit druk en weer aan doe start hij normaal op zonder foutmelding of wat dan ook. Het probleem zit hem dus ook alleen in het herstarten.
Het is een HP D330 met als videokaart een nvidia fx5500 en 2GB ram.
Er staat een verse installatie van Windows 7 Ultimate 32bit op.

Ik heb zelf al geprobeerd:
- sfc /scannow, geen resultaat.
- Register opstart schijf gekeken, staat gewoon op C:
- Alle usb apparaten los koppelen.
- Alle apparaten binnenin los koppelen, gpu, floppy, cd-rom.
- Alle updates draaien van windows.
- Bios geupdated.
- Andere ide kabel

Weet iemand nog iets wat ik kan proberen?

Mvg.

EDIT:
Ik zie net voorbij flitsen voordat windows start: Attempting boot from:
en dan vannalles zoals floppy, cdrom etc.
Dat doet hij voor windows ook, maar daarna krijg ik dus gewoon windows, na een herstart niet meer.

[ Voor 12% gewijzigd door Kryziek op 26-09-2012 11:15 ]

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:05
Klinkt bekend. Heb ik ook gehad.
Is een voorteken dat er iets mis is met je HDD.
Tijdens het afsluiten spint hij namelijk down en schakelt hij je schijf uit. Echter wanneer je computer dan meteen weer doorboot spint diezelfde schijf niet meer op. Als je hem daarna reset of uit zet dan is de stroom van de schijf afgeweest en spint hij normaal op.

Ik had ook halt on SMART aangezet in de BIOS en toen werd ook duidelijk dat SMART ook een fout constateerd en dat je eigenlijk je schijf moet vervangen.

Computer says no

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Ik ben nu de schijf aan het clonen naar een andere. Ik geef even bericht als er veranderingen zijn.
EDIT:
Na de clone doet hij het nog niet.
Ik ga de hdd nu ff in een ander systeem schroeven om het daar te proberen.
EDIT2:
Het licht dus niet aan de hardware.
Heb nu een ander systeem gepakt (zelfde type) en daar wil hij ook niet opnieuw opstarten. Dus het moet wel binnen windows liggen, maar waar...

[ Voor 67% gewijzigd door Kryziek op 26-09-2012 14:04 ]

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Heb de oplossing in mijn geval gevonden!
Via een windows cd opstarten en dan de commandprompt in. Daar bootrec.exe ingeven en een fixmbr en fixboot gedaan. Nu herstart hij weer vrolijk.

Bedankt voor het meedenken. :D

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:50

hellknight

Medieval Nerd

Kryziek - je hebt de HDD uit de PC die problemen geeft in een andere PC geschroeft, en deze geeft dan ook problemen? Dit kan juist betekenen dat het probleem je HDD is, zoals Meekoh ook suggereert. Dat FixMBR het probleem nu opgelost heeft, kan betekenen dat je MBR op beschadigde sectoren van je HDD stond.
Ik zou de SMART waarden van je harddisk eens controleren, en chkdsk /r eens runnen.

Your lack of planning is not my emergency

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Crystal Disk Info gaf geen enkele fout aan. Ik zie het wel even aan, als er weer problemen komen met booten dan weet ik wat ik kan doen. Bedankt voor de info.
Pagina: 1