Welke monitoren voor dual setup?

Pagina: 1
Acties:

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op mijn werkplek ben ik voorzien van 2x22" schermen en dat bevalt zo goed, dat ik thuis ook een dual monitor opstelling wil maken.
Daarbij heb ik al een eerste selectie gemaakt: 22 of 24 inch schermen met een 16:10 verhouding en LED backlight. Aansluiten met DVI of HDMI (evt. met verloop HDMI-DVI voor 1 scherm)

Maar een paar zaken kan ik in de vergelijker niet aangeven, dus daarvoor doe ik een beroep op de kennis en ervaring van de tweakers:
- 22 of 24 inch?
- Welke schermen hebben een smalle rand rond het scherm?
- Welke schermen gaan automatisch aan als er spanning op komt? (Van Acer weet ik dat deze niet automatisch inschakelen)
- Prijs per scherm: Max. 175,- voor 22" en 250,- voor 24"

Alvast bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Je zou voor een 24 inch scherm (lekker groot, heb ik thuis ook) naar de Dell Ultrasharp U2412M kunnen kijken. Ik weet helaas niet veel van monitoren, maar deze schijnt erg goed te zijn.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik heb een tijdje 21" (16:10) en 24" (16:9) naast elkaar gehad, bevalt op zich gewoon goed.

Nu heb ik de 21" weggegeven, omdat ik een goedkope 22" (16:9) monitor kon krijgen. Degene die ze de 21" kreeg mocht kiezen en koos de betere 21".

Ik vind het niet zo'n probleem als het 2e scherm minder is. Ik lees er vooral tekst van en heb m'n VM daarop staan. M'n Sysinfo is eigenlijk de enige vaste inwoner daar.

Persoonlijk zou ik als nog eens de kans had 24" kiezen, bij voorkeur inderdaad 1920x1200 en niet 1920x1080. Hoewel dat laatste voor film / games prima werkt hoor. Voor office toepassingen is het ook wel te doen, maar meer lengte is dan prettig. Voor fotografie zou ik toch liever IPS hebben dan TN-LED.

Het inschakelen op spanning is vrij willekeurig. M'n Iiyama's doen het niet, m'n Samsungs ook niet... De BenQ die ik hiervoor had deed het weer wel...

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:24
2x pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart ;)
Goede kwaliteit IPS scherm
Verstelbaar in hoogte, pivoteerbaar en kantelbaar
relatief smalle randen
Gaat niet automatisch aan, maar is het zo veel moeite om op een knopje te duwen? :p

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat betreft het automatisch aanspringen snap ik het even niet want alle monitoren die ik gehad heb en van verschillende merken springen vanzelf aan als ik de pc aan zet. Ook de Samsungs die ik nu staan heb doen dat maar wel dan vanuit de standby stand want ik zet die monitoren nooit helemaal uit.

Eerlijk gezegd heb ik ook nooit zo het nut ingezien van het helemaal uit zetten van monitoren die geen echte aan/uit knop hebben waarmee de stroom eraf gaat. Ook voor het verbruik vind ik dat allemaal een wassen neus en op jaarbasis zo goed als niet te zien is op de stroomrekening.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zit zelf te kijken naar een setje van deze.
pricewatch: Samsung Syncmaster S22B420BW Zwart
Nu heb ik een t220 en bevalt me uitstekend. Ook gaat deze automatisch aan als er spanning op komt. Ik ga er vanuit dat elke samsung dat wel heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 26-09-2012 17:06 ]

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Iedereen bedankt voor de reacties!
Het is op basis van bovenstaande reactie een set Samsung 24" monitoren geworden.

En een toelichting op het aan gaan: Om geen energie te verspillen, zit alle randapparatuur op een master-slave stekkerdoos. Dus computer uit betekent spanning van alle andere apparaten af.
En als de computer aan gaat, krijgt alles weer spanning. Dus dan is het wel handig als de schermen ook echt aan gaan.
Pagina: 1