SATA Harde schijf probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views

Anoniem: 474396

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik heb een SATA schijf gekocht. Zelf heb ikt een P5LD2 motherboard van Asus. Dit motherboard heeft twee IDE aansluitingen en 4 Sata aansluitingen. Op één van die twee IDE HD's staat de Windows partitie. De nieuwe SataHD zet ik ernaast, dan kan ik in het Bios niet meer die IDE-HD (met Windows) erop selecteren, maar alleen de nieuwe (blanco) Sata HD. Dat werkt dus niet want daarvan af valt niks te booten. Hoe los ik dit op of moet ik die Sata HD maar weer omruilen voor een IDE?

• TrustNobody
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-03 18:05
*kuchkuch* Vraagje P5LD2 motherboard *kuchkuch*
niet 2x hetzelfde plaatsen en hier is je al uitgelegt dat je zelf moet zoeken.

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-07 11:56
Dit is natuurlijk ECHT niet bedoeling.
2x posten als je eerste draad gesloten wordt.

Wat verwachten we wel in deze post:
Componentenlijst, Wat heb je zelf al gedaan?

Voor de rest zie de link uit je andere topic algemeen beleid.

Meestal als je al die vragen hebt beantwoord heb je het probleem ook al gevonden

*Edit: Slip of the finger*

[ Voor 4% gewijzigd door boombes op 26-09-2012 09:45 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Anoniem: 474396

Topicstarter
pinda rules!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-07 15:53
Er is niks te lezen in je manual dat het problemen zou moeten geven. Hoe staan de jumpers op de IDE schijf? En heb je hem wel in de juiste IDE slot gedaan? Er zouden er volgens de manual 3 op moeten zitten.

Ik zou even je jumper op de harde schijf controleren en indien dit niet zo is in de slave zetten (jumpertje over de juiste pinnen, uit me hoofd geloof de rechtse). Kijken of hij het dan wel doet. Normaal moet dit geen problemen geven maar het is het proberen waard.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) PMG is geen dumpbak. Harde schijven zijn nog altijd opslagmedia en horen dan ook in Opslagmedia & I/O Controllers.
2) Nergens op GoT is crossposten toegestaan.
3)
pinda rules!
Nee, slotjes. Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.