Voor een klein kantoor aan huis ben ik op zoek naar een nieuwe printer en scanner of een all-in-one.
Dat laatste heeft de voorkeur in verband met het ruimtegebruik.
Het gebruik zal geen grote volumes zijn (ca 50 pagina's per maand), vooral zwart-wit en af en toe wat kleur.
En in dat laatste zit het probleem: Er wordt wekelijks een paar keer geprint, maar bijna altijd zwart-wit.
Tussen 2 kleuren afdrukken zit soms wel meer dan een maand.
Bij dit gebruik zou de logische oplossing een inktjet zijn. Maar nu lees ik veel verhalen over printkoppen die dicht gaan zitten als je ze langere tijd niet gebruikt. Dat wordt bij sommige merklen opgelost door het reinigen van de koppen als het apparaat aan wordt gezet. Maar dat gebeurt dagelijks, dus kost dan onnodig veel inkt.
Dus dan kom ik uit bij een laserprinter, die beide problemen niet heeft.
Is dit een logische oplossing of mis ik nu nog een techniek?
En dan de adviesvraag. Welk apparaat is geschikt bij de volgende wensen en eisen:
- Laser of inktjet-techniek op basis van advies op bovenstaande vraag
- 50-100 afdrukken/maand (op de groei kopen)
- Papiervoorraad plat liggend om krom papier te voorkomen (min. 100 vel)
- Redelijke fotokwaliteit is voldoende, voor echt mooi gaan we naar de afdrukcentrale
- Netwerkaansluiting via kabel of wifi (naast USB)
- Bij voorkeur scannen naar pdf naar een map op de pc met 1 druk op de knop
- Prijs tot € 250,- maar mag uiteraard ook goedkoper.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Dat laatste heeft de voorkeur in verband met het ruimtegebruik.
Het gebruik zal geen grote volumes zijn (ca 50 pagina's per maand), vooral zwart-wit en af en toe wat kleur.
En in dat laatste zit het probleem: Er wordt wekelijks een paar keer geprint, maar bijna altijd zwart-wit.
Tussen 2 kleuren afdrukken zit soms wel meer dan een maand.
Bij dit gebruik zou de logische oplossing een inktjet zijn. Maar nu lees ik veel verhalen over printkoppen die dicht gaan zitten als je ze langere tijd niet gebruikt. Dat wordt bij sommige merklen opgelost door het reinigen van de koppen als het apparaat aan wordt gezet. Maar dat gebeurt dagelijks, dus kost dan onnodig veel inkt.
Dus dan kom ik uit bij een laserprinter, die beide problemen niet heeft.
Is dit een logische oplossing of mis ik nu nog een techniek?
En dan de adviesvraag. Welk apparaat is geschikt bij de volgende wensen en eisen:
- Laser of inktjet-techniek op basis van advies op bovenstaande vraag
- 50-100 afdrukken/maand (op de groei kopen)
- Papiervoorraad plat liggend om krom papier te voorkomen (min. 100 vel)
- Redelijke fotokwaliteit is voldoende, voor echt mooi gaan we naar de afdrukcentrale
- Netwerkaansluiting via kabel of wifi (naast USB)
- Bij voorkeur scannen naar pdf naar een map op de pc met 1 druk op de knop
- Prijs tot € 250,- maar mag uiteraard ook goedkoper.
Alvast bedankt voor het meedenken!