Wifi startpagina bij connecten

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 475588

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Wifi zender op een aardig sruk stukje nederland. Het lijkt leuk om iedereen die gratis op mijn wifi wil connecten, een startpagina te tonen. Zoals dat ook in Hotels gaat. Maar dan zonder betalen.Gewoon om informatie te tonen.

Ik kan weinig met wifi instellingen. Is daar wat gemakkelijks voor ? Apparaatje toevoegen. Scripje of dergelijks ?

Iemand raad ?

Groet !

• justin2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-04 07:39
Denk dat wanneer je een router hebt waar bijvoorbeeld DDWRT/Tomato/OPENWRT op kan draaien je dit wel kan instellen, hier zitten namelijk Hotspot functionaliteiten in.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:36

D4NG3R

kiwi

:)

Mag ik vragen waarom je geen wachtwoord op je netwerk zet als je last hebt van mee lifters?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:27
Waar lees je dan dat hij er last van heeft?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:56
De techniek waar je naar op zoek bent heet "captive portal". Dit houdt in dat mensen die verbinding maken met je wifi automatisch naar die pagina geleid worden.

Het kan inderdaad met bepaalde router firmwares zoals hierboven genoemd. Let er wel op dat je de rest van je netwerk dicht gooit (alles behalve poort 80 blokkeren moet prima zijn lijkt mij).

Ik weet niet hoe de rest van je netwerk eruit ziet, maar volgens mij hoeft het niet heel moeilijk te zijn. Als je nu al een router hebt dan zou je een WRT54G(L) aan kunnen schaffen, die instellen als hotspot met een of andere firmware, en dan alles behalve poort 80 blokkeren en hem op je huidige router aansluiten.

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 26-09-2012 09:46 ]

Anoniem: 203842

En poort 443 (voor SSL pagina's), zodat men ook nog beveiligd kan inloggen op webmail, eventueel bank sites etc....

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik gebruik al een tijd HotspotSystem.com. Er is integratie met DD-WRT/OpenWRT en het is heel eenvoudig via het internet te customizen. Fon is overigens ook een optie om te overwegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Petervanakelyen op 27-09-2012 00:30 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1