[ADSL] Wordt er nog wel geupgrade?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik woon nu 5 jaar in mijn huidige woning en heb in het begin adsl gehad, omdat dat lekker goedkoop was. De snelheid was alleen niet best: 6 mb down/ 1 up maximaal. Nu, 5 jaar later, is dit nog steeds de maximaal haalbare snelheid.

Ok, ik woon op het platteland in een dorp van 250 inwoners. Mijn adsl centrale ligt 4 km verderop in een dorp met 2800 inwoners. Mijns inziens moet dat inwoneraantal toch rendabel zijn voor kpn om ook adsl 2+ te leveren? Waarom blijven ze hangen in zo'n ouderwets standaard adsl lijntje, want ook dichterbij de centrale is de maximale snelheid nog steeds 8 mb up en 1 up.

Waarom upgrade kpn de ene centrale wel en de andere niet?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:29

Fiber

Beaches are for storming.

Het ligt niet aan de centrale, het ligt aan de afstand.

Afbeeldingslocatie: http://eulinkonline.files.wordpress.com/2010/11/adsl-afstand-tot-centrale.jpg

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:07
rimave schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 23:27:
Ik woon nu 5 jaar in mijn huidige woning en heb in het begin adsl gehad, omdat dat lekker goedkoop was. De snelheid was alleen niet best: 6 mb down/ 1 up maximaal. Nu, 5 jaar later, is dit nog steeds de maximaal haalbare snelheid.

Ok, ik woon op het platteland in een dorp van 250 inwoners. Mijn adsl centrale ligt 4 km verderop in een dorp met 2800 inwoners. Mijns inziens moet dat inwoneraantal toch rendabel zijn voor kpn om ook adsl 2+ te leveren? Waarom blijven ze hangen in zo'n ouderwets standaard adsl lijntje, want ook dichterbij de centrale is de maximale snelheid nog steeds 8 mb up en 1 up.

Waarom upgrade kpn de ene centrale wel en de andere niet?
Kosten/baten. 2800 inwoners = kleine centrale, en daar upgraden ze meestal maar beperkt.

Wat je ook wel ziet is dat er ADSL2+ mogelijk is icm PSTN, maar dat er icm ISDN alleen ADSL1 beschikbaar is. Soms slaan ze ADSL2+ ook over en is er ADSL1 en VDSL leverbaar. VDSL voor de kern (die <1.2km zitten), daarbuiten heeft vdsl toch geen zin. En met 4km gaat geen enkele techniek helpen, dat blijft teveel. Alleen als er FttC (vdsl vanuit de straatkast) geleverd wordt kun je dan hoger halen.

Ik zie wel dat er her en der wat meer vdsl vanuit de straatkasten begint te komen.
@ts: pm eens je postcode/huisnr?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 10:39
"the adsl is to slow"

waarom neem je geen kabel internet? ziggo/upc

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:13
Kabel internet is waarschijnlijk niet beschikbaar als ik de woonlocatie zie van de TS. Mocht dat wel zo zijn is het zeker de moeite waard om over te stappen.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik heb inderdaad nu ook Ziggo hier, dat kan gelukkig wel, maar ik was gewoon eens benieuwd waarom er in die centrale geen upgrade plaatsvindt.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
De kosten voor het upgraden zullen waarschijnlijk te hoog zijn waardoor KPN besluit geen upgrade door te voeren

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:51
Hier ook iemand die zich dit afvraagt. Woon op het platteland maar toch heel dichtbij de woonwijken. Deze hebben VDSL, ik mag alleen maar 8 mbit max via adsl2+ omdat ik in de binnenstad 3 km verderop zit aangesloten. Bovendien hebben we winkelstraten bij de centrale wel glasvezel en vdsl en dat wordt geheimgehouden nog ook!

KPN zou het niet rendabel vinden, daarom vlucht iedereen ook over naar de kabel! Ze snijden zichzelf in de vingers...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Pagina: 1