advies speakers bij oude versterker

Pagina: 1
Acties:

• stale
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-01 17:28
Momenteel heb ik nog een logitech z5500 setje maar ik wil naar wat beters overstappen. Ik heb een redelijk oude yamaha RX-V596RDS versterker kunnen overnemen. De specificaties staan hieronder vermeld.

Daarnaast heb ik ook een google sketchup plaatje van de kamer waarin de geluidsinstallatie moet komen. Hopelijk kan iemand zodoende een goed advies geven wat passend is in mijn situatie.

Mijn budget voor de speakers en subwoofer max 400 a 500 euro tweedehandswaarde. Misschien wat lastig maar ik ben zoiezo van plan alles tweedehands te kopen.

Mijn voorkeur gaat 2 monitoren en een subwoofer. Deze voorkeur heb ik omdat ik voornamelijk muziek luister, films houdt ik ook erg van maar voor met mijn budget verwacht ik meer waarde voor het geld in het geval van 2 monitoren dan 5 speakertjes.

Minimum RMS Output:
(0.06% THD, 20HZ-20kHz)
main 70W + 70W (8Ohm)
Center 70W + 70W (8Ohm)
Rear 70W + 70W (8Ohm)

Dolby pro logic decoder
Dolby digital decoder
DTS decoder
Cinema DSP

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-RCTRLVq1tO4/UGIOW4WZ4LI/AAAAAAAAARY/49t18JXMF-o/s1303/mijn+kamer.jpg

Normaal doe ik veel onderzoek en kan na een aantal reviews prima een keuze in electronica maken, echter met Hifi is mijn kennis zo laag dat ik jullie het op deze manier vraag. Wat raden jullie in in mijn situatie?

Mijn PC

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
Mooi setje Monitor Audio BX2/RX2 met bijvoorbeeld een Klipsch sub. Wel eerst even luisteren natuurlijk.
Luister je puur muziek dan zou ik niet voor een subwoofer kijken, binnen je budget zijn ze niet erg muzikaal.

• stale
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-01 17:28
Ziet er goed uit die monitor audio speakers. Hoe is het vermogen icm mijn versterker, is de max 75watt veel? A komt het leuk mee als tijdens een feestje de muziek wat harder staat?

Als alternatief dacht ik aan een surround kef opstelling gezien ik 2 kef 'eitjes' al kan overnemen. Dit weerspreekt natuurlijk de voorkeur voor stereo maar is dat echt veel minder in kwaliteit?

Mijn PC