Gelijktijdig dubbele geluidsuitvoer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielsWrath
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Dag allemaal!

Ik heb sinds kort mijn TV aangesloten op mijn pc, samen met mijn monitor, zodat ik films kan kijken op mijn tv. Mijn monitor zit verbonden aan mijn pc d.m.v. een DVI kabel en de tv door een HDMI kabel. Ik kan nu via mijn HDMI kabel audio sturen naar mijn tv, dit is handig omdat ik een receiver onder m'n tv heb staan waaraan weer speakers zitten gesloten.
Nu zou ik eigenlijk graag hebben dat windows standaard het geluid via de hdmi kabel en de gewone 3,5 mm jacks stuurt naar mijn standaard speakers en de tv. Ik heb hier echter niets van op internet gevonden. Weet iemand of dit mogelijk is? Alvast bedankt!

Ik gebruik btw windows 7 ultimate, de HDMI verloopt via mijn GTX 560-ti en de audio jacks zitten in het moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:10
Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop boven je post).

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 16:07
Standaard is dit niet mogelijk in windows, dat zegt google namelijk.

Wat wel mogelijk is om dit Software matig om te routeren, met bijvoorbeeld onderstaande App.

http://unkool.com/software/usb-wireless-headset-and-speakers

Deze gebruik je dan als virituele geluidskaart, waarna je de output kan routeren naar meedere outputs,
maar voor films bijvoorbeeld zal je vaak 5.1 output gebruiken, of bijvoorbeeld Direct Digital out, waarbij je pc het dus nite omzet naar Analoog signaal, maar de audio device ( HDMI is alleen maar een Digitaal doorgeefluik waarbij een geluidskaart ook gelijk je D/A converter is )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond_DogG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-04 23:24
geluid loopt of via hdmi of via tulp je kunt niet he geluid over 2 kanalen gooien
volgens mijn moet je dan een geluidkaart er bij in prikken ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Diamond_DogG schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:23:
geluid loopt of via hdmi of via tulp je kunt niet he geluid over 2 kanalen gooien
volgens mijn moet je dan een geluidkaart er bij in prikken ,
Dan heb je toch theoretisch hetzelfde probleem

Je hebt 2 geluidskaarten waar je hetzelfde geluid op wil hebben, en jouw advies is koop een 3e ?

Skype stuurt bijv de "bel" over alle kanalen uit, het kan gewoon. het is alleen geen onderdeel van standaard windows behaviour

Lees dit eens (is wel een "truukje")
http://answers.microsoft....e4-4463-b312-eff594a9ae49

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 25-09-2012 21:35 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:38
Niet helemaal wat je zoekt denk ik, maar je kan in bijv. Media Player Classic - HC een geluidsuitvoer apparaat kiezen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JWMKZ.png

Wanneer het je alleen gaat om het uitsturen van films via je HDMI uitgang, dan heb je hier genoeg aan.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielsWrath
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:14:
Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Edit ([afbeelding]) knop boven je post).

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)
Ik begrijp idd dat je eerst even moet googlen naar het probleem, maar na toch wel een dik kwartier/halfuur had ik niet het gewenste resultaat. Ik kwam vooral terecht bij harwarematige oplossingen zoals splitters. Ik heb nergens een programmaatje gevonden, laat staan een oplossing binnen windows. Ik ga ook niet vaak naar GoT, alleen als ik het echt niet weet. Aangezien hier veel mensen zijn die veel weten over technologie, leek het mij een goed idee om even te checken of het nou echt niet mogelijk was of iemand toch nog iets weet.
_trickster_ schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:21:
Standaard is dit niet mogelijk in windows, dat zegt google namelijk.

Wat wel mogelijk is om dit Software matig om te routeren, met bijvoorbeeld onderstaande App.

http://unkool.com/software/usb-wireless-headset-and-speakers

Deze gebruik je dan als virituele geluidskaart, waarna je de output kan routeren naar meedere outputs,
maar voor films bijvoorbeeld zal je vaak 5.1 output gebruiken, of bijvoorbeeld Direct Digital out, waarbij je pc het dus nite omzet naar Analoog signaal, maar de audio device ( HDMI is alleen maar een Digitaal doorgeefluik waarbij een geluidskaart ook gelijk je D/A converter is )
Zo'n programma zou idd erg handig zijn! Ik snap alleen van het laatste deel nog niet helemaal alles... Als ik het goed begrijp is het programma een virtuele geluidkaart op mijn pc die direct een andere output aanstuurt, maar wat bedoel je precies met het niet omzetten naar analoog?

[ Voor 26% gewijzigd door DanielsWrath op 25-09-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielsWrath
  • Niet online
- verwijderd -

[ Voor 98% gewijzigd door DanielsWrath op 25-09-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het zijn 2 programma's

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 16:07
Je hebt 2 soorten systemen, namelijk Digital output ( HDMI / OPTICAL / COAXIAL ), en Analoog

het geluid is digitaal ( vanaf je pc ) en moet uit eindelijk omgezet worden naar analoog ( om door je luidsprekers te laten klinken )

In je geluidskaart die je wilt gebruiken, wordt het geluid omgezet van Digitaal naar Analoog ( D/A converter ).
Dit bepaald ook het aantal kanalen ( 2.0 / 5.1 etc ) en de kwaliteit van je geluid.

Bij HDMI worden alle geluidssignalen omgezet op het ontvangende apparaat ( TV / Reciever ).
De kwaliteit ligt hierbij dan ook aan de kwaliteit van de D/A converter.

de mogelijke problemen waar je tegen aan zou kunnen lopen is dat zodra je het digitaal wilt aansturen en gebruik wil maken van bv 5.1 je met dit soort tools vast loopt, omdat je geen 5.1 signaal (Dolby Digital etc ) niet over 2 kanalen kan weergeven dus hij terug schakeld naar Stereo.

Dus als je het wil gebruiken voor films ( met een 5.1 set ) is het dus maar de vraag of dit gaat werken, maar dit is een kwesie van uitproberen.

anders is het bijvoorbeeld nog mogelijk om als je films wilt gaan kijken, VLC player het geluid direct via hdmi laat gaan, en de rest van je geluid via de virituele geluidskaart, die daarna dienst doet als Splitter.

• DanielsWrath
  • Niet online
Ok, bedankt voor de heldere uitleg! Ik ga deze programma's maar proberen en kijken of ze werken. In ieder geval heel erg bedankt!
Pagina: 1