ISDN UTP koppelstukje voor ethernet gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somejan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 22:20
Ik heb een koppelstukje nodig om twee UTP kabels aan elkaar te koppelen zodat het als één langere kabel functioneert. Nu kwam ik deze tegen (Vivanco 45469 ISDN Adapter). Past ook op ethernet UTP kabels, maar hij wordt verkocht als ISDN kabel koppelstuk. En hij is de helft goedkoper dan een koppelstuk dat als CAT5 compatible verkocht wordt. Er zitten ook 8 contactpunten in.

Ik weet dat ISDN kabel niet altijd geschikt is voor 100 mbit ethernet als het niet genoeg kwaliteit heeft, maar ik vraag me af of die 2 cm van zo'n koppelstukje dan veel uitmaakt. Heeft er iemand een idee of dit ding ook voor 100 mbit ethernet gebruikt zou kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v.z.v.i.w. maakt het niet uit.

Het is gewoon een printplaatje met 2 female RJ45 connectors in een plastic of metalen behuizing.

Verschil tussen metaal en plastic merk ik ook niet.

Geen idee wat die Vivanco kost, maar je hebt ze al voor €1 op eBay. http://www.ebay.nl/itm/400303114640

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als maar alle pinnetjes aangesloten zijn. Want bij ISDN zijn maar 4 pennen aangesloten (de middelste 4), en daarmee kan UTP (netwerk) niet overweg.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Een isdn koppelstuk draait, behalve dat die waarschijnlijk maar 4 aders doorverbind, ook de pins om. Op zich kan het ding goed voor 100mbit gebruikt worden, maar je krijgt het niet aan het werk omdat de adres in de kabel omdraaien en niet alle aders worden doorverbonden. Een echte LAN doorverbinden dus kopen ;) Of doormiddel van 2 RJ45 female-jacks een kabeltje in elkaar zetten... (misschien heb je die liggen?)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Veel goedkoper als dit krijg je ze denk ik niet: http://www.kabeltje.com/utp-koppelstuk-p-119.html
UTP koppelstuk, kost je 1,49 EUR per stuk. Verzendkosten zijn hoger als het ding zelf :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Besparen op RJ45 connectors? Krenteriger kan bijna niet... :')

Die Vivanco 45469 ISDN Adapter is CAT1 gecertificeerd, dus niet gaan huilen als het niet werkt.

• somejan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 22:20
K heb m gekocht en hij doet het, ook op 1000 mbit. Ook geen packet loss of zo verder. Hij was €4 bij de Mediamarkt, waarschijnlijk goedkoper dan online met verzendkosten meegerekend. Weliswaar bleek het prijskaartje verkeerd te zijn en wilden ze m aan de kassa voor €6 afrekenen, maar ik heb hem toch voor 4 euries meegekregen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die dingen stellen niets voor, het is niet meer dan 8 stukjes metaal die de ene helft met de andere helft verbinden. Er zit 0 logica in, geen PCB, er wordt niets omgedraaid, gewoon 8 stukjes ijzer die doorlussen.

• MartijnDutch
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-07 10:19
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:39:
Als maar alle pinnetjes aangesloten zijn. Want bij ISDN zijn maar 4 pennen aangesloten (de middelste 4), en daarmee kan UTP (netwerk) niet overweg.
Wat een onzin! Oke, dat van 4 pennen aansluiten daar kan ik nog inkomen - maar een cross voor een verlengstukje is natuurlijk onzin! Dat zou alleen uitmaken als een ISDN kabel een cross heeft (en twee kabels de cross zouden opheffen) - maar dat is zeker niet het geval voor ISDN!
Pagina: 1