Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter2203
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-07 18:51
Hey,

Ik heb vanochtend mijn internal sd card geformatteerd naar NTFS omdat ik er een bestand van 8gb op wou gooien. Dit ging allemaal goed, tot dat ik de usb kabel eruit haalde en op school er weer in stopte.
De sd card wou niet mounten, via recovery geprobeerd de internal sd te formatteren maar dit werkte ook niet.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Groet,

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
En je weet zeker dat je toestel ntfs op de sd-kaart ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter2203
Nee dat is dus juist het probleem, hij ondersteund het niet, sorry als ik hier niet duidelijk over was.
Ik probeer dus juist op de een of andere manier terug te gaan naar FAT32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Gewoon formatteren via Windows werkt dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raylon
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-04 16:39
ik zou hier eens kijken, is echt niet zo lastig te doen.
http://windows.microsoft....partition-to-FAT32-format
disk dokter gebruiken in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter2203
Ik kan hem niet mounten in Windows, android blijft het proberen en uiteindelijk houd hij ermee op en verschijnt de knop USB-opslag inschakelen weer, dus Windows herkent hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Google is your friend. ;)

Met een card-reader natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door CaptJackSparrow op 25-09-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter2203
Hoe kom ik bij de internal sd card van mn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04 01:59
Als je het achterkantje van je telefoon er af haalt en voorzichtig de batterij er uit haalt zit er ergens een Micro SD kaart slotje.

Haal hem hier uit door hem in te drukken dan klikt ie en komt de sd kaart er een stukje uit. Pak deze aan en stop hem in een Micro SD kaart lezer.

Vervolgens ga je naar google en zoek je op Mini partition tool. Installeer en run deze. Dan zie je als het goed is een aantal partities van je schijf (C:/ en D:/ dat licht aan de installatie) Maar ook een schijf 1

dan kun je een partitie aanmaken (Primary FAT32) en op apply klikken als het goed is moet die dan weer werken!

Succes

Edit :

Afbeeldingslocatie: http://0.tqn.com/d/portables/1/0/k/H/Samsung-Vibrant-Tutorial-03.jpg

Daar dus wel ff toestel uitschakelen!

[ Voor 10% gewijzigd door Logitech1 op 25-09-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter2203
Ik heb even gekeken maar kan niks vinden, alleen de external is te vinden.
Ik heb ook even gegoogled naar het verwijderen van de internal sd card en bij de reacties staat alleen maar dat het niet kan

EDIT: even naar foto kijken!
EDIT2: dat is de external sd, die heb ik niet nodig, ik moet de internal hebben!

[ Voor 22% gewijzigd door Wouter2203 op 25-09-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ah juist. Je hebt het interne geheugendeel geformatteerd dat heel onlogisch wordt aangeduid als 'sdcard' waar de losse échte SD kaart als 'extsd' o.i.d. wordt aangeduid.

Lijkt me nuttig eerst te weten hoe/waarmee je dat formatteren naar NTFS gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter2203
Gewoon in Windows met formatteren en toen bij bestandssysteem NTFS gekozen.
Alleen vind Windows hem niet meer omdat ik de SD kaart niet kan mounten op mijn telefoon

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als dat geheugendeel niet meer door de telefoon via USB aan Windows 'gepresenteerd' kan worden zul je het op de telefoon zelf moeten doen. Ik vind zo gauw geen app die kan formatteren. Je kunt een back-up van je interne geheugen naar de externe SD kaart maken en een factory reset proberen. Wellicht dat bij dat proces dat interne geheugen ook opnieuw geformatteerd wordt. Anders, indien beschikbaar, de firmware opnieuw flashen. Dat zou ook dat geheugendeel opnieuw kunnen formatteren. Daarna de back-up terugzetten.

Maar Samsung support bellen kan ook geen kwaad natuurlijk. Heb je nergens op het internet ervaringen gevonden van mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 08:38
Factory reset is hoogstwaarschijnlijk het makkelijkst (dat zal Samsung je vast ook vertellen als je ze belt).

Alternatief is zelf formatteren, maar dan moet je wel weten welk device en filesystem je moet hebben (zou best wel eens RFS ipv. plain FAT32 kunnen zijn voor een Samsungtelefoon).

• Logitech1
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04 01:59
Oh is waar ook,, overheen gelezen. Gewoon een hard reset en dan moet die weer functioneren!

• Wouter2203
Hard reset werkte niet, het lukte de telefoon niet om de sdcard te mounten.
Ik heb wel gevonden hoe het moet;

In recovery (clockworkmod) ga naar mounts and storage menu en druk vervolgens op mount USB storage. Blijf in dat menu en Windows zal de telefoon vinden, formatteer hem hierna weer naar FAT32 en hij werkt weer!

Bedankt voor jullie hulp allemaal !

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
EDIT: Slecht gelezen O-) :(

[ Voor 94% gewijzigd door Kaalus op 26-09-2012 18:48 ]

Pagina: 1