Dell 14z - kan niet meer afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• pyro-tukker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-11 13:23
Hallo iedereen,

Ik heb sinds een maand een nieuwe laptop (Dell 14z - met SSD). Nu had ik twee weken geleden het probleem dat ik de laptop niet meer kon afsluiten. Tevens was het niet meer mogelijk om in taakbeheer te komen.

Ik heb toen op internet gezocht en er stond dat je de batterij eruit moet halen. Dit heb ik gedaan (het knopje van de stroom ingedrukt onderaan, de batterij kan er namelijk niet uit) en uiteindelijk deed hij het weer perfect. Echter 1 ding bleef wel steeds. Namelijk dat er steeds een scherm komt als ik wil afsluiten. Op dit scherm staat dat er zoveel programma's actief zijn (zijn er altijd 0) en dan kan ik klikken op geforceerd afsluiten of annuleren.

Nu had ik net weer hetzelfde als eerst. Hij wou niet meer uit en toen heb ik weer dat knopje ingedrukt. Nu had ik nog het probleem dat hij de eerste vijf minuten ook helemaal niet meer wou opstarten. Maar op dit moment doet hij het weer en als ik hem wil afsluiten dan zegt ie weer of ik hem geforceerd wil afsluiten.

Ik zou graag weten of iemand weet wat er aan de hand is. Het lijkt namelijk niet zo heel erg en het is meer irritant dan dat het echt kapot is, maar ik wil liever wel weten wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen.

Bedankt alvast voor de moeite.

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 18:44

hostler

Yeahhh dude!

Simpel toch? Lijkt mij een corrupte Windows. Even opnieuw installeren of de recovery gebruiken dus...

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:23

Quad

Doof

hostler schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:05:
Simpel toch? Lijkt mij een corrupte Windows. Even opnieuw installeren of de recovery gebruiken dus...
With ^^
Probeer een herinstallatie van windows dmv recovery of clean install. Kijken wat het oplevert en of je daarna nog problemen hebt.
Dat hij aangeeft dat er programma's actief zijn, wellicht een procesje in taakbeheer die er niet in hoort?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• pyro-tukker
Oke bedankt, ik zal het eens proberen.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Een Dell die problemen heeft met afsluiten doet met denken aan het volgende:
:9

Maar even serieus, als je de laptop niet meer normaal via de reguliere software matige manier kan afsluiten, en je hebt zelf al tot de conclusie gekomen, dan kan het bijna niet meer anders dan dat het probleem software matig is. Gelijk een gehele clean windows install te gaan uitvoeren vind ik zelf wel een behoorlijk extreme oplossing. Maar misschien dat je eerst kan waarnemen welke programma's je laptop nog moet afsluiten waardoor de laptop niet meer uit wilt gaan, en dan deze eerst deleten van je computer, misschien dat dat wel de oplossing is voor het probleem. Het kan namelijk ook heel goed zijn dat deze programma's corupted zijn. (Misschien heb ik het wel), Maar een gehele nieuwe windows install uitvoeren zal waarschijnlijk het gehele probleem oplossen.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• pyro-tukker
Ik wil deze week even Windows opnieuw installeren, echter ik heb twee vragen waar ik mee zit.

Ten eerste heb ik niet de recovery cd er bij besteld. Heb ik deze nodig op kan het ook zonder? Ik las namelijk dat er een verborgen gedeelte op de laptop staat waar een recovery of iets op staat.

Ten tweede heb ik ook geen windows cd erbij gekregen, dus dan is het toch niet mogelijk om een clean instal te doen?

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 18:44

hostler

Yeahhh dude!

pyro-tukker schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:25:
Ik wil deze week even Windows opnieuw installeren, echter ik heb twee vragen waar ik mee zit.

Ten eerste heb ik niet de recovery cd er bij besteld. Heb ik deze nodig op kan het ook zonder? Ik las namelijk dat er een verborgen gedeelte op de laptop staat waar een recovery of iets op staat.

Ten tweede heb ik ook geen windows cd erbij gekregen, dus dan is het toch niet mogelijk om een clean instal te doen?
Dan download je toch een untouched ISO? Mag best hoor, je hebt immers een legale key...

• pyro-tukker
Ik heb inmiddels windows er opnieuw opgezet en tot nu toe lijkt het probleem niet te zijn verholpen. Ik kan hem wel afsluiten, maar ik heb nog wel wanneer ik hem afsluit dat er gefocreerd afsluiten staat en dan zijn er geen programma's actief.

Ik heb geen idee wat ik moet doen. Als ik een untouched ISO download dan instaleer ik die en dan moet ik de code gebruiken die onder op mijn laptop staat? En dan moet ik apart de drivers instaleren die ik bij de laptop heb gekregen?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:23

Quad

Doof

Jup, dat is het, zorg wel dat de versie die je hebt overeenkomt met de versie op de licentie sticker.
Meeste gevallen vindt Windows ze zelf wel, anders op Dell.nl -> support de servicetag invullen en je OS aangeven en dan de resterende drivers installeren.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• pyro-tukker
Bedankt voor de hulp, maar als het goed is heb ik het probleem inmiddels opgelost.

Ik ben er achter gekomen dat googledrive blijkbaar als achtergrondprogramma blijft draaien. Hierdoor krijg ik ook het 'gefoceerd-afsluit-scherm'. Als ik googledrive afsluit dan krijg ik het niet te zien.

Verder sluit de pc nu wel de hele tijd goed af en start ie goed op. Ik ga er vanuit dat dit zo blijft en dat alles nu dus verholpen is, doordat ik Windows er opnieuw heb opgezet.

Indien het toch weer misgaat dan zal ik een untouched ISO erop instaleren.

In ieder geval bedankt voor de hulp iedereen, het is opgelost!
Pagina: 1