Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Berekening maken op een website.

Pagina: 1
Acties:
  • 563 views

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-11 20:12
ik zit dus met het volgende,

ik wil graag zelf een website maken en zelf uitvogelen hoe ik alles in elkaar kan krijgen.
ik heb al wat kennis van Html en verder is het lekker uitvogelen.

nu heb ik alleen wel een zetje in de goeie richting nodig want ik weet niet wat ik het beste kan gaan gebruiken.

ik wil dus het volgende gaan maken. een website waarmee je dus een besparing voor energie kunt uitrekenen.
hoeft niet fancy te zijn is alleen voor mij en wat andere mensen om te gebruiken.

ik wil dus in die site het Huidige verbruik van Gas en stroom kunnen invoeren, het huidige tarief wat word gebruikt, vervolgens het totaal uitreken en dit dan vergelijken met de totaalkosten van mijn maatschappij. ook mischien een optie erbij om te laten zien dat je duurder of goedkoper uit bent bij mijn maatschappij.

ik wil het graag zelf doen en heb alleen een zetje in de goede richting nodig. Welke Taal kan ik hier het beste voor gebruiken ? O+

There is no sadder sight than a young pessimist.

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-11 23:00

Baggeraar

Wat een gebagger..

php is hierbij zowat het beste wat je hiervoor kan gebruiken. Wordt namelijk door bijna elke server ondersteund, en als je al wat programmeer ervaring hebt is dat een mooie overstap.

• Thrilseeka
php it is. dan ga ik even lekker wat doorlezen en googlen om te kijken hoe ik dit inelkaar ga flansen:P

Thanks

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
PHP als je je server het rekenwerk wil laten doen of javascript als je de webbrowser het rekenwerk wil laten doen.
Hiervoor PHP gebruiken is een beetje overkill imho.

• Thrilseeka
TBH word het geen moeilijke berekening. ik zoek gewoon de makkelijkste manier dus hou javascript ook in de gedachten.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
Kan volgens mij prima via Javascript. Het hangt allemaal af van je kennis van programmeer- of scripttalen (html kennis is niet voldoende in dit geval). Misschien is dit een goed startpunt: http://www.astro.ucla.edu/~wright/CosmoCalc.html

• Thrilseeka
haha ik heb een flauw vermoeden dat hier meer tijd in gaat zitten dan gedacht.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Welke programmeertaal moet ik leren?

Long story short: neem er een die voldoet aan je wensen en eisen en die je bevalt. Simple as that.

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 25-09-2012 20:59 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.