Nieuwe externe geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:25
Beste Tweakers,

Gezien mijn huidige externe geluidskaart van Hercules (in de vorm van een DJ-setje, MK2) wat kuren begint te vertonen en soms uitvalt ben ik op zoek naar iets nieuws.

Nu is mijn oog gevallen op de 'Native Instruments Komplete Audio 6 USB audio interface', welke met ruim €200 ook direct aan het limiet van mijn budget zit. Volgens reviews is dit een prima geluidskaart met een aantal inputs waarop ik nog meer apparaten aan kan sluiten, en dat is wel wenselijk (ook met oog op eventuele uitbreidingen in de toekomst).

Ik heb er echter wel een aantal vragen over:
-Speelt deze geluidskaart alles vanaf de computer, of loopt het alleen via de geluidskaart als ik de bijgeleverde software gebruik?
-Moet ik hier 2 actieve monitoren op aansluiten of werkt dit ook met een kwalitatief goede 2.1 set (jack-aansluiting)

Ik kan er ook niet echt hoogte van krijgen waar al deze aansluitingen precies voor te gebruiken zijn, aangezien er niet heel veel reviews en filmpjes van te vinden zijn.

Hopelijk heeft iemand ervaring met deze geluidskaart, en anders is er misschien iemand die me iets anders aan kan raden.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Heb je de handleiding al gelezen?
http://www.billebro.se/pr...udio_6_Manual_English.pdf

daar staat n.l. bij hoofdstuk 4.1 Selecting the KOMPLETE AUDIO 6 as Your System’s Default Audio Output Device.

en bij sub 7.1.2 Using KOMPLETE AUDIO 6 in a Setup with Passive Speakers, jouw 2.1 setje heeft een eigen versterker, dus experimenteer met de volume knop v/d Komplete 6.

Maar een paar mooie actieve monitors passen natuurlijk beter.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 20:16 ]

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:25
Bedankt voor je reactie, de handleiding had ik nog niet aan gedacht! Ik zal 'm eens gaan lezen.