[SITECHECK] spam.com

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• dmnq
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-11-2025

dmnq

zonder klinkers

Topicstarter
Aangezien de algemene thread voor Sitechecks op slot zit, dan maar hier:

Graag comments over design, kleurgebruik, browser-compatibility, etc... van deze site:

http://www.spam.com

Bij voorbaat dank,

dmnq

[ Voor 8% gewijzigd door Pelle op 27-07-2003 23:39 ]

Hosting (100 MB Harddisk, 1 GB Traffic, 5 POP, MySQL, PHP voor € 3,60 per maand)

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ziet er goed uit vind ik. Niet te druk qua opmaak en kleurengebruik, geen overbodige toeters en bellen.

Menuutje vind ik ook cool, en als klap op de vuurpijl werkt hij zelfs onder Netscape 4.73 voor Linux zonder problemen. Zelfs Konqueror geeft m goed weer! :) Enorm pluspunt voor cross-browser compatibiliteit!

Ook de source is overzichtelijk (inspringen e.d.) , goed gebruik gemaakt van stylesheets.

Geen aanmerkingen eigenlijk.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Underscore
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11-2017
Ziet er niet verkeerd uit nee.

1 klein opmerkinkje:
Bevels zijn zooooo uit. Echt.

• dmnq

dmnq

zonder klinkers

Topicstarter
Op donderdag 29 maart 2001 12:11 schreef Underscore het volgende:

1 klein opmerkinkje:
Bevels zijn zooooo uit. Echt.
Ok, maar vind je het lelijk? Of past het wel in het geheel?

Wat ik nog wou vragen...hoe zien bij jullie de scrollbalken eruit? Die zijn ook DHTML...

Hosting (100 MB Harddisk, 1 GB Traffic, 5 POP, MySQL, PHP voor € 3,60 per maand)

• Obi
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Kleurgebruik is wel oké, er zijn drie dingen die mij nogal opvallen. Ten eerste zijn de mouseovers bij het menu écht niet mooi. (ik zeg 'zijn', maar het is mijn mening. Dus beter is, 'ik vind...').
Ten tweedezie ik in één oogopslat te veel lettertypes, dit maakt het mijns inziens een beetje onrustig. Ook omdat je geen specifiek logo hebt zorgt daarvoor.
Ten derde vind ik dat de verschillende teksten een beetje rommelig staan.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik vind dat Obi gelijk heeft, verder vind ik het qua kleurgebruik veilig maar zeker niet spectaculair en eigenlijk te somber.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Underscore
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11-2017
Wat ik probeer te zeggen is dat er duizenden andere manieren zijn om je knoppen weer te geven. En ik sluit me aan bij de anderen, een logo zou niet misstaan..

:D
(Wat haat ik smileys..)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:58
Ziet er mooi uit en de structuur is ook goed.
Die knoppen zijn inderdaad niet fraai en die lichtblauwe/paarse tekstkleur is niet goed leesbaar op de achtergrond, tenzij vet gedrukt.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:40

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 29 maart 2001 12:21 schreef dmnq het volgende:
Ok, maar vind je het lelijk? Of past het wel in het geheel?
IMHO: zeker voor een webdesignbedrijf not done. Je eigen site moet eruit springen, want het is je visitekaartje.
Wat ik nog wou vragen...hoe zien bij jullie de scrollbalken eruit? Die zijn ook DHTML...
DHTML? Volgens mij is het meer IE5(.5?)-specific CSS...
Dit is wel een DHTML-scrollbar
Ja, ik weet het, hij's erg lame (ik moet nog een keer naar onDragDrop enzo gaan kijken.. maar ja, geen tijd enzo :))

Oei.. nu je weet waar ik werk, is het een pot-verwijt-de-ketel-situatie (op onze huidige site zijn de bevels en dropshadows ook niet van de lucht :)).
Hier een voorproefje van de nieuwe site (hopelijk kan hij morgen live)...

Verwijderd

vdx ziet er inderdaad goed uit,

ff een ding dan:

Haal boven bij je buttons stippellijntje weg als je erop gedrukt hebt.
<a onfocus="this.blur()"
:)

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 14:31 schreef Pelle het volgende:

[..]

IMHO: zeker voor een webdesignbedrijf not done. Je eigen site moet eruit springen, want het is je visitekaartje.
[..]

DHTML? Volgens mij is het meer IE5(.5?)-specific CSS...
Dit is wel een DHTML-scrollbar
Ja, ik weet het, hij's erg lame (ik moet nog een keer naar onDragDrop enzo gaan kijken.. maar ja, geen tijd enzo :))

Oei.. nu je weet waar ik werk, is het een pot-verwijt-de-ketel-situatie (op onze huidige site zijn de bevels en dropshadows ook niet van de lucht :)).
Hier een voorproefje van de nieuwe site (hopelijk kan hij morgen live)...
misschien wil je zelf wel even naar je eigen advies luisteren, als ik zo naar die 2 sites van pelle kijk begin ik er niet echt bepaald van te zweten. Bij de eerste zegt "bevel" al genoeg volgens mij. Klueren gebruik is somber, en een beetje vies bij de 2e (ligt niet lekker op het oog).

de site van dmnq ziet er wel aardig uit enzo, maar ik zou toch echt wat minder bevel gebruiken... dat is idd echt uit :).
kleuren gebruik is rustig, sjah, maar zoals de anderen al zeiden een beetje 'somber' voor een webdevtoko.
wellicht te verwijten aan het feit dat je professioneel wil overkomen :), maar meer kleur/levendiger kleuren zouden ook geen kwaad kunnen :)

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 29 maart 2001 14:53 schreef madnerd- het volgende:
misschien wil je zelf wel even naar je eigen advies luisteren, als ik zo naar die 2 sites van pelle kijk begin ik er niet echt bepaald van te zweten. Bij de eerste zegt "bevel" al genoeg volgens mij. Klueren gebruik is somber, en een beetje vies bij de 2e (ligt niet lekker op het oog).
Zoals ik al zei: onze huidige site is zwaar brak. Staat er ook al 2 jaar op ofzo. En de nieuwe site: ik heb me aan bepaalde kleuren moeten houden (het groen en het blauw). Daar mocht ik niet mee spelen, en in combinatie met die twee kleuren moet je toch iets leuks verzinnen.
Zelf vind ik het best geslaagd zo, het is in ieder geval niet standaard (en wat dat betreft heb ik wel naar m'n eigen advies geluisterd :)).
Gelukkig zijn wij niet afhankelijk van de looks van onze site; klanten komen meer via-via binnen, en zijn vaak meer geinteresseerd in onze back-end-applicaties dan in een mooie site.
Tuurlijk, wij zorgen wel dat er een mooie front-end bij komt, maar het is niet het criterium waarop onze klanten voor ons hebben gekozen.

• dmnq

dmnq

zonder klinkers

Topicstarter
Op donderdag 29 maart 2001 14:47 schreef Miel99 het volgende:
vdx ziet er inderdaad goed uit,

ff een ding dan:

Haal boven bij je buttons stippellijntje weg als je erop gedrukt hebt.
<a onfocus="this.blur()"
:)
thnx,

die onfocus was ik inderdaad vergeten, maar heb ik nu toegevoegd!

Verwijderd

Kweenie, ik vind hem qua design en kleurgebruik vrij saai, sorry....
Het is ook al een paar keer gezegd, ik zou je buttons anders doen, iig niet met die bevels, probeer es wat creatiever daarin te zijn, je probeert immers je webdesign diensten aan te bieden, als ik een potientele klant zou zijn die op zoek is naar een webdesign bureau zou ik wel wat meer creativiteit zoeken.

In je portfolio zie ik om sommige screenshots een geblurde rand en om andere 'gewoon' een border, ik zou dat bij alle gelijk doen en dan voor een border van 1 pixel kiezen.

Ik vind ook dat je te grote lappen tekst gebruikt :)

• dmnq

dmnq

zonder klinkers

Topicstarter
Op donderdag 29 maart 2001 16:10 schreef J-roen het volgende:
Kweenie, ik vind hem qua design en kleurgebruik vrij saai, sorry....
Het is ook al een paar keer gezegd, ik zou je buttons anders doen, iig niet met die bevels, probeer es wat creatiever daarin te zijn, je probeert immers je webdesign diensten aan te bieden, als ik een potientele klant zou zijn die op zoek is naar een webdesign bureau zou ik wel wat meer creativiteit zoeken.

In je portfolio zie ik om sommige screenshots een geblurde rand en om andere 'gewoon' een border, ik zou dat bij alle gelijk doen en dan voor een border van 1 pixel kiezen.

Ik vind ook dat je te grote lappen tekst gebruikt :)
Bedankt voor de opbouwende kritieken allemaal. Het is waar dat de site was somber overkomt, maar het is juist de bedoeling om profi over te komen op (potentiele) klanten.

Het navigatiebalkje zal ik maar eens opnieuw maken, want het lijkt niet echt in de smaak te vallen (...sarcasme).

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 16:27 schreef dmnq het volgende:

[..]

Bedankt voor de opbouwende kritieken allemaal. Het is waar dat de site was somber overkomt, maar het is juist de bedoeling om profi over te komen op (potentiele) klanten.

Het navigatiebalkje zal ik maar eens opnieuw maken, want het lijkt niet echt in de smaak te vallen (...sarcasme).
Profi hoeft imo niet per definitie somber te zijn dacht ik zo....

Verwijderd

Ziet er goed uit, alleen ik vind het nieuws niet handig (zie voorpagina)

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Lees de FAQ.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.