Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-07 17:02
Hallo Tweakers,

Wij staan op het punt om onze mobiele contracten (zakelijk) te verlengen.

Op dit moment hebben we KPN waar we tevreden over zijn.

Ik heb aanbiedingen laten maken door KPN / T-mobile / Intercity / Vodafone en Telfort.

Waar kan ik objectieve gegevens vinden m.b.t. bereik van de verschillende netwerken.

Telfort beweerd bijv. op het netwerk van KPN te werken.
KPN beweert vervolgens weer dat hun gebruik maken van een "Bepaalde" techniek waardoor je binnenshuis beter bereik zou hebben.

Al met al een aardige wirwar.

Heeft 1 van jullie misschien een website / onderzoek met objectieve gegevens :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:49
Als je tevreden bent zou ik blijven zitten. Wij zijn zelf dit jaar ook geswitched naar Vodafone, en de storingen dit jaar waren voor de gebruikers niet prettig. Het werkt nu trouwens wel goed. Ik ben ook bekend met Intercity en de premies die sommige telco's geven als je overstapt zijn erg intressant, maar de problemen die je op je dak krijgt als de boel niet werkt :(

Wat mij betreft blijven er maar 2 spelers, KPN en Vodafone en de rest wegblijven. Je kan eens onder je medewerkers informeren naar de andere providers, dan merk je gauw genoeg hoe men ertegen aan kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik ben wel heel benieuwd van welke techniek KPN gebruik maakt waardoor de binnendekking beter zou worden, ik geloof er niet veel van ;) Het idee is om veel antennes neer te zetten die zacht zenden of minder antennes die harder zenden, maar om dat nou een techniek te noemen... :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:12
MensionXL schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:44:
Ik ben wel heel benieuwd van welke techniek KPN gebruik maakt waardoor de binnendekking beter zou worden, ik geloof er niet veel van ;) Het idee is om veel antennes neer te zetten die zacht zenden of minder antennes die harder zenden, maar om dat nou een techniek te noemen... :)
ik heb wel eens ergens gelezen dat het 3G signaal van KPN op een frequentie zit die beter binnen te ontvangen is dan de frequenties die de concurrentie gebruikt en vooral die van T-Mobile schijnt binnenshuis slechter te ontvangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 12:41
Michel242186 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:09:
[...]
ik heb wel eens ergens gelezen dat het 3G signaal van KPN op een frequentie zit die beter binnen te ontvangen is dan de frequenties die de concurrentie gebruikt en vooral die van T-Mobile schijnt binnenshuis slechter te ontvangen zijn.
Daar zou ik dan heel graag een bron van willen zien.

Anders zou ik bijna denken dat een slimme marketeer dit verzonnen heeft. ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik woon vrij dicht aan de duitse grens. T-mobile is een ramp. Vodafone gaat nog maar KPN is veruit het beste hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:48

Compizfox

Bait for wenchmarks

aZuL2001 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:12:
[...]

Daar zou ik dan heel graag een bron van willen zien.

Anders zou ik bijna denken dat een slimme marketeer dit verzonnen heeft. ;)
Is volgens mij wel waar. De lagere frequenties zijn veel beter door beton e.d. heen te ontvangen. Daarom is het bereik van GSM (lagere frequenties dan UMTS en HSDPA) ook vaak beter.
EnnaN schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:21:
[...]

Als je bij die bewering al twijfelt heb je nog een lange weg te gaan. Telfort, Hi, Symio.. allemaal dochters van KPN, dus ja, die beweren niet alleen op dat netwerk te zitten, dat is ook zo :)
Virtuele providers zijn dat inderdaad.
Vodafone, KPN en T-Mobile zijn de enige providers in Nederland met een eigen netwerk.

[ Voor 33% gewijzigd door Compizfox op 25-09-2012 22:24 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-07 15:38

EnnaN

Toys in the attic

Telfort beweerd bijv. op het netwerk van KPN te werken.
Als je bij die bewering al twijfelt heb je nog een lange weg te gaan. Telfort, Hi, Symio.. allemaal dochters van KPN, dus ja, die beweren niet alleen op dat netwerk te zitten, dat is ook zo :)

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Compizfox schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:19:
[...]

Is volgens mij wel waar. De lagere frequenties zijn veel beter door beton e.d. heen te ontvangen. Daarom is het bereik van GSM (lagere frequenties dan UMTS en HSDPA) ook vaak beter.

[...]
Virtuele providers zijn dat inderdaad.
Vodafone, KPN en T-Mobile zijn de enige providers in Nederland met een eigen netwerk.
Om op wat Compizfox zegt aan te haken: de drie grote providers hebben elk een andere 'set' van frequenties verkregen bij (o.a.) veilingen. Wikipedia geeft daar een mooi overzicht van.
Hoe hoger de frequentie, hoe meer het signaal verstoord kan worden door gewapend beton van gebouwen enz.

Dus wat frequenties en de mate waarin je daarmee bereik hebt, kan er wel degelijk verschil zijn tussen de providers. De vraag daarbij is denk ik vooral: hoe belangrijk is (snel) kunnen internetten via umts-hsdpa?
Als het gebruik van de mobiel bij wijze van spreken 99% bellen en sms is, zou ik me niet druk maken om welke frequentie-set een provider heeft. Met gsm-gprs zijn de verschillen in bereik minder groot dan bij 3G bij mijn weten.

Maar het is, zoals eerder opgemerkt, veel belangrijker welke provider met het beste bereik heeft (met 3 prepaid-sims proberen?) op de locaties waar de mensen van het bedrijf veel zijn.
KPN beweert vervolgens weer dat hun gebruik maken van een "Bepaalde" techniek waardoor je binnenshuis beter bereik zou hebben.
Misschien dat KPN daarmee doelt op een klein soort repeater, die men op verzoek kan leveren?
Kan bij de KPN-site e.e.a. niet zo gauw vinden, maar bijv. Vodafone heeft er één op de website staan. link
Mocht men alleen om die reden claimen met een 'techniek' bijzonder te zijn, dan lijkt me dat niet zo speciaal als men het wil laten lijken. ;)
(en anders ben ik heeel benieuwd wat men bij kpn verzonnen heeft, houd ons op de hoogte, wil je :) )

[ Voor 40% gewijzigd door Bluepenguin op 25-09-2012 23:16 . Reden: typo + zin aangepast + aanvulling ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

En die femtocell waarnaar je linkt is niet eens een repeater. In feite maakt het gebruik van je eigen vaste internetverbinding.
Maar je moet wel gewoon KPN betalen voor het gebruik ervan (en het gaat ook van je datalimiet e.d. af)...

[ Voor 28% gewijzigd door Compizfox op 25-09-2012 23:42 ]

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

Sorcerer8472

Mens sana?

Wat wel zo is, is dat er geruchten zijn dat KPN al volop aan het voorbereiden is op 3G op 900 MHz. Daarmee zal vanaf ~2013 3G-dekking in gebouwen net zo goed zijn als 2G-dekking nu in gebouwen is. Alleen zijn dat nog geruchten en zou het ook kunnen dat Vodafone dit ook gaat doen (hoewel ze in Engeland ook pas ermee begonnen nadat O2 het ongeveer in heel Londen al had uitgerold).

KPN levert nog geen femtocellen trouwens, ze kijken wel naar de mogelijkheden net als T-Mobile.

Vodafone is vooral interessant als jullie veel activiteiten in het buitenland hebben. Bieden interessante (dag)bundels en meer voordelige landen dan KPN (bijv. Zwitserland valt bij KPN buiten bijna alle bundels).

[ Voor 29% gewijzigd door Sorcerer8472 op 26-09-2012 15:50 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Sorcerer8472 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:47:
KPN levert nog geen femtocellen trouwens, ze kijken wel naar de mogelijkheden net als T-Mobile.
Jawel hoor. SignaalPlus heet het. Staat een linkje naar een paar posts boven je ;)

EDIT: Laat maar, dat is van Vodafone |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Compizfox op 26-09-2012 16:21 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-07 17:02
EnnaN schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:21:
[...]

Daar twijfel ik niet aan, maar de vertegenwoordiger van KPN geeft aan dat KPN een betere dekking geeft als Telfort, dat is toch raar als je op het zelfde netwerk zit.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Grolsch schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:47:
[...]

Daar twijfel ik niet aan, maar de vertegenwoordiger van KPN geeft aan dat KPN een betere dekking geeft als Telfort, dat is toch raar als je op het zelfde netwerk zit.
Precies, dus wat er dan eventueel zou kunnen gebeuren is dat KPN haar eigen klanten voorrang geeft op het netwerk ten opzichte van Telfort-klanten, etc. :) Maar dat geeft geen betere dekking, alleen een betere service.

[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 26-09-2012 17:57 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1