GTX 670 of Radeon HD 7970

Pagina: 1
Acties:

• David_strube1
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-12-2025
Hallo Tweakers,

Ik moet de keuze maken tussen de volgende kaarten EVGA GTX 670 of Club 3D Radeon HD 7970 royalking.
Een tijd geleden had ik al de keuze genomen om de GTX 670 te nemen tot iemand zei dat ik beter de Radeon HD 7970 royalking kon nemen. Hij onderbouwde dit door te stellen dat deze kaart vanuit de fabriek wel langzamer is maar overclocked uiteindelijk beter is. Nu vraag ik welke kaart jullie zouden kiezen. Of zie ik nog belangrijke dingen over het hoofd?

Bedankt voor de tijd

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-03 09:21

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Waarvoor wil je hem gebruiken? Voor rekenwerk is het heel simpel: 7970. Voor spellen not so much, prestaties varieren nogal aan de hand van wie de game-maker het meeste geld toeschoof. Pak er dus de benchmarks maar bij, ongeveer elke hardware-site die de naam waard is heeft een overdose aan vergelijkende tests.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Een goede GTX670 variant overclocked uiteindelijk net zo goed, zolang de koeling het maar toelaat. Vooral met een bios hack waarna je dan de voltages kan aanpassen.De 670gtx is in ieder geval ongeveer ent zo snel als de 7970, hangt een beetje van de game af want het gaat over en weer, de ghz edition is sneller maar is vanuit de fabriek al ge-overclocked natuurlijk. Bijvoorbeeld de MSI twin frozr 670GTX is enor goed over te clocken.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-02 12:36
de 7970 heeft wel 3 gb geheugen wat een voordeel is bij hoge resoluties en meerdere schermen.

• Sn0wblind
Je kan voor een paar tientjes meer ook een 4gb Geforce 670/680 kopen.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02 10:24

Fordox

00101010

ik ben zelf wat meer voor de AMD kant, maar dan niet club3d.
zoek naar een msi of een asus kaart, het liefst ook nog standaard overklokt als je het budget ervoor hebt.
Een amd kaart klokt over het algemeen beter over dan een nvidia kaart. een nvidia 680 is beter dan een 7970, maar als je toch gaat overklokken is de 7970 beter, dus dan zal het verschil tussen een 670 en een 7970 wel wat groter zijn.

bron van de buren bij hwi:
Het is stuivertje wisselen tussen de snelste GPU's. AMD's Radeon HD 7970 en Nvidia's GTX 680 zijn aan elkaar gewaagd. Bij standaardsnelheden is de laatste iets sneller, maar het overklokpotentieel van de eerste is iets beter en deze heeft meer geheugen. Bij hele hoge resoluties en multimonitor opstellingen is dat een voordeel.
http://nl.hardware.info/p...imate-pc---september-2012 scroll even naar beneden naar de videokaarten, dan zie je dat stukje wel staan.

[ Voor 39% gewijzigd door Fordox op 25-09-2012 19:24 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Sn0wblind
Fordox schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:21:
ik ben zelf wat meer voor de AMD kant, maar dan niet club3d.
zoek naar een msi of een asus kaart, het liefst ook nog standaard overklokt als je het budget ervoor hebt.
Een amd kaart klokt over het algemeen beter over dan een nvidia kaart. een nvidia 680 is beter dan een 7970, maar als je toch gaat overklokken is de 7970 beter, dus dan zal het verschil tussen een 670 en een 7970 wel wat groter zijn.

bron van de buren bij hwi:

[...]

http://nl.hardware.info/p...imate-pc---september-2012 scroll even naar beneden naar de videokaarten, dan zie je dat stukje wel staan.
Een goede 670gtx zoals de MSI met unlocked voltage control kan je zodanig goed overclocken dat het gelijk presteerd als een goed overclocked 7970. Het komt alleen dan op de game aan, in BF3 presteren de Nvidia kaarten gewoon beter in bijvoorbeeld Sleeping Dogs de AMD kaarten.

• David_strube1
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-12-2025
Bedank voor de reacties,

Het is me al een stuk duidelijker geworden. Ik ga er mee gamen en gebruik maar een scherm. Dus de EVGA GTX 670 lijkt me de beste optie.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Beetje mosterd na de maaltijd, maar alsnog...

Videokaarten & Beeldschermen --> Componenten Aankoopadvies :)
Pagina: 1