Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321197

Topicstarter
Ik heb een franse iphone4 die alleen met vodafone werkt. Deze telefoon is inmiddels geüpdatet naar iOs6 (10a403)

Deze telefoon wil ik aan mijn broer overdragen. Echter, hij zit contractueel vast aan een tele2 (virtueel ->tmobile) abonnement.

Hoe schatten jullie mijn kansen in, zou er binnenkort een unlock mogelijkheid komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:45
Dat duurt nog wel even, ik denk dat je meer kans hebt bij je provider dan met hackety hacks.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-07 15:10

World Citizen

FreeReef.nl

Wacht ff...

Je hebt geen simlock op je iPhone of heb je wel een simlock op je iPhone.

Welke provider je broer heeft, of wat voor contract maakt niet uit... Als JOUW iPhone simlock vrij is kan er elke simkaart in die je wens (en past).

Maar als jouw iPhone een Vodafone Simlock heeft word het anders.
Dan is de volgende vraag of jij al door jouw Vodafone contract heen bent. Want dan moet jij Vodafone bellen om de iPhone simlock vrij te maken.

Eigenlijk is hetgeen je broer heeft dus helemaal niet belangrijk.

(of is het zo simpel dat je inderdaad een simlock hebt nog binnen je termijn zit?)

[ Voor 7% gewijzigd door World Citizen op 25-09-2012 15:42 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor de reacties, om een lang verhaal kort te maken..

het betreft dus een frans vodafone toestel welke ik los heb overgekocht. Hier zit dus inderdaad een franse vodafone lock op. Indien ik een frans telefoonnummer gehad zou hebben kon die geunlocked worden. dit kan nu dus niet.

Ik ben dus echt afhankelijk van een software unlock via een jailbreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-07 15:10

World Citizen

FreeReef.nl

Anoniem: 321197 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:47:
bedankt voor de reacties, om een lang verhaal kort te maken..

het betreft dus een Franse vodafone toestel welke ik los heb overgekocht. Hier zit dus inderdaad een franse vodafone lock op. Indien ik een frans telefoonnummer gehad zou hebben kon die geunlocked worden. dit kan nu dus niet.

Ik ben dus echt afhankelijk van een software unlock via een jailbreak
Je kunt toch de franse provider bellen en zeggen dat je de telefoon wilt unlocken.
Dan moet de originele contract duur wel verlopen zijn... of je moet die af willen kopen.

Ik zou niet zomaar opgeven. Als het ding door de contract periode heen is, eis ik een unlock. Of het ding nu uit Nederland komt of Japan... Dat er in Frankrijk evt wat kosten aan verbonden zijn zou kunnen...

Anders zou ik Apple ook gewoon eens bellen. Wie weet hebben ze nog advies of ervaring.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja nu zegt vodafone fr. tegen mij dat het geen franse iphone betreft. dit geloof ik niet.. is er een manier om op basis van het IMEI dit te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Vodafone zit zelf niet in Frankrijk, je zult bij SFR moeten zijn.

Je kunt altijd navragen bij SFR om de IMEI bij hun vandaan komt. Als het goed is, is dit bij verkoop geregistreerd.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kunt als het goed is nog downgraden naar iOS 5.1.1, waardoor je de iPhone simlock vrij kunt maken.

Downgraden kan niet meer zodra Apple iOS 5.1.1 niet meer 'signed'.

[ Voor 27% gewijzigd door kamerplant op 25-09-2012 23:03 ]

🌞🍃

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels een check laten doen en het blijkt inderdaad SFR te zijn. Deze gaan het nu verder afhandelen.
Pagina: 1