iPhone 4 met KPN - geen/slecht netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:33
Ik heb sinds een week last van dat mijn mobiele data niet goed werkt op mijn iphone 4 ios6, ik heb mijn simkaart ook al in een andere iphone 4 met ios5 geprobeerd maar daar het zelfde probleem.

Applicaties zoals whatsapp,twitter, facebook enzo werken wel, maar hij laad geen afbeeldingen (whatsapp wel).
veel andere applicaties werken niet, tweakers app half (met witte pagina met alleen tekst)

ook werken heel veel sites niet. bijvoorbeeld http://www.google.nl werkt niet maar https://www.google.nl werk wel. voor de rest doet geen enkele site.

Ik heb al met KPN/HI gebeld maar zij zeggen dat het aan het toestel moet liggen en/of ios6, maar aangezien hij in andere iphones met ios5 ook niet doet lijkt me dit heel sterk.

Meer mensen met dit probleem en/of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:43

St@m

@ Your Service

Microsim of zelf geknipte sim? Collega had zulke problemen ook, andere (microsim) sim erin en alles werkt weer.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
het is een zelfgeknipte simkaart, maar die van me vader ook wel en die doet het ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:13
sweebee schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:23:
het is een zelfgeknipte simkaart, maar die van me vader ook wel en die doet het ook wel.
Dat je vader's geknipte simkaart het doet, wil niet zeggen dat die van jou het ook doet. Probeer eens een micro sim op te halen bij de KPN winkel :). Wie weet helpt het.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:43

St@m

@ Your Service

sweebee schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:23:
Ja, die van mij ook, die doet het ook, van mijn andere collegae ook, en die doen het ook. Ik zou het eens proberen met een microsim (van iemand anders), speelt het probleem dan niet meer.. dan weet je genoeg lijkt me.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123coen123
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09 12:27
Al een reset geprobeerd, home + aan/uit knop? Voor de zekerheid zou ik toch even een echte microkaart halen in de winkel of via 1200. Dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt. Kan je wel 20 euro kosten via je factuur als je wisselt van sim.

[ Voor 4% gewijzigd door 123coen123 op 25-09-2012 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Ben even langs KPN geweest en een nieuwe simkaart gekregen. Nu werkt alles weer :) bedankt! Blijft wel vreemd dat die er zo ineens mee ophoudt. Maargoed, opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Helaas te vroeg gejuicht... want het probleem is weer bij vooraf aan. Nieuwe simkaart deet de hele middag maar deze avond weer problemen met half werkend internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb ook wat instabiel internet gehad via KPN met iOS 6. Bij mij heeft het geholpen om de netwerkinstellingen te resetten.

instellingen -> Algemeen -> Mobiel netwerk (aan) -> Mobiel datanetwerk -> "stel opnieuw in" (onderaan de pagina)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Geprobeerd maar werkt nog steeds niet :(

dit is dus wat ik krijg:

https://www.dropbox.com/s...-09-12%2022%2056%2000.png

[ Voor 57% gewijzigd door sweebee op 25-09-2012 22:57 ]

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:42
Heb hetzelfde probleem gehad. Simkaart swap hielp niet. Uiteindelijk is het toestel opgestuurd en gerepareerd. Wat er is vervangen is niet duidelijk. Maar hij werkt nu weer goed.
Ik had trouwens ook last van slecht wifi bereik, wat ook is opgelost. Gok dat het dezelfde chip is die al het radioverkeer afhandelt.
Pagina: 1